Voetbalspel - Wedstrijd-systeem

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 3 volgende »

Jorian

jorian

07/04/2008 20:50:00
Quote Anchor link
Ik ben al een tijdje bezig met een voetbal management spel. Ik ben al redelijk ver en nu wil ik beginnen met een wedstrijd systeem.
Ik weet alleen totaal niet hoe ik dit moet aanpakken..
Er moeten:
- kaarten uitgedeeld worden
- doelpunten gemaakt worden
- blessures

Hoe kan ik dit het simpelst maken, maar dat het niet bijv. 10 - 0 word ofzo?
En dat er niet 10 rode kaarten zijn ofzo..

Alvast Bedankt

PHP hulp

PHP hulp

15/11/2024 05:36:28

Jorian

jorian

08/04/2008 10:07:00
Quote Anchor link
Iemand?

Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

08/04/2008 10:27:00
Quote Anchor link
Je zult moeten gaan nadenken over de kansen. Hoe groot wil je dat de kans word op een rode kaart? Wat je zou kunnen doen is het maken van een array;

array(0,0,0,0,0,1,1,1,1,2,2,2,3);

En daar dan doormiddel van de random functie een getal uit trekken; een 1 staat voor 1 rode kaart, een 2 voor 2 rode kaarten etc. Je kunt ook een random getal trekken tussen 0 en 3, maar daardoor heb je tevaak teveel rode kaarten in mijn inziens.

Vervolgens weet je dat een wedstrijd 90 minuten duurt (+ een eventuele verlenging in bijv. 50% van de gevallen waarbij je een random getal tussen 1 en 15 toevoegd ofzo). Dan pak je x-keer een getal tussen 0 en 90 (+verlenging) en dan heb je de momenten voor een rode kaart.

Met betrekking tot doelpunten word het lastiger, want je moet ook rekening gaan houden met skills/trainingen/ervaringen.

Jorian

jorian

08/04/2008 10:29:00
Quote Anchor link
Ja zoiets zou opzich best kunnen, maar je moet ook nog weten wie er een rode kaart heeft. En je team moet bijv. slechter gaan spelen als je 1 rode kaart hebt, want dan heb je een speler minder.
Dus erg lastig denk ik..

Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

08/04/2008 10:34:00
Quote Anchor link
Je kunt nog meer dingen verzinnen; geef iedere speler een agressie van 1 tot 100, tel die punten voor alle teamleden bij elkaar op en gebruik dat in de kansberekeningen.

Met betrekking tot het scoren gebruik je in de berekeningen natuurlijk ook het aantal spelers. Minder spelers = minder kans.

Jorian

jorian

08/04/2008 10:44:00
Quote Anchor link
Ja maar, hoe wil je het doen, eerst de score berekenen, en dan de kaarten, of andersom?
Want als je eerst de kaarten berekend, en je hebt 1 rode, verlies je zowieso, terwijl je normaal, als je 2 - 0 voor staat ofzo, en in de 80ste mniuut 1 rode kaart krijgt, je nog makkelijk kan winnen..

Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

08/04/2008 10:59:00
Quote Anchor link
Er zijn honderden manieren om hiermee aan de slag te gaan, dat is afhankelijk van jouw databaseopbouw/ideeen en hoever je wilt gaan.

Bijv, en dat schud ik zo uit mijn mouw, eerst ga je kijken of er een verlenging is. Dus in bijv. 50% van de gevallen pak je een random getal tussen 1 en 15 ofzo, alhoewel je natuurlijk ook een array kunt maken zodat die lage getallen vaker voorkomen.

Vervolgens bepaal je het aantal rode en gele kaarten, waarbij 2 gele kaarten een rode is. Uiteraard bepaal je dan ook WIE en WANEER.

Daarna een loopje waarbij je per minuut een aantal berekingen doet, zoals de kans om te scoren afhankelijk van de 'sterkte' van je teamgenoten. Het aantal teamgenoten wat je nog over hebt etc etc. Vervolgens voeg je daar een stukje randomheid aan toe en indien bijv. hoger dan 150 punten = doelpunt in minuut x door speler y.

Terence Hersbach

Terence Hersbach

08/04/2008 10:59:00
Quote Anchor link
wat je kan doen is het hele spelverloop per minuut simuleren.

je begint bijvoorbeeld met:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
<?php
$kans_op_rood
= array(0,0,0,0,0,0,0,1,1,2,3);

shuffle($kans_op_rood);

for($i = 0; $i < $kans_op_rood[0]; $i++)
$rode_kaarten[rand(0,90)] = true; //minuten als key

$blessures[rand(0,90)] = $kans_op_blessure[0]; //uiteraard zelfde als kans op rood (nog zelf even aanmaken)

$wedstrijdlengte = 90 + ceil(count($rode_kaarten) / 2) + ceil(count($blessures) / 2);

$gemoederen = 50; //min 0, max 100

for($i = 0; $i < $wedstrijd_lengte; $i++) {

if(isset($rode_kaarten[$i])) {
        $gemoederen -= 5;
    }
else {
        if(rand(0,100 - $gemoederen) == 1) {
            $gemoederen += 5;
            $doelpunten++;
        }
    }
}

?>

zoiets?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Terence Hersbach

Robert Deiman

Robert Deiman

08/04/2008 11:00:00
Quote Anchor link
In principe zou je kunnen zeggen dat je per tijdsdeel van de wedstrijd (bijv elke 5 minuten) moet bepalen wat er gebeurt. Er komt alleen wel heel veel bij kijken:

- Het sterkste team heeft het meeste balbezit en de meeste kansen. Maar zijn de spitsen niet goed, dan valt er maar een klein percentage van die kansen in het doel.
- Is de keeper heel goed, dan worden er meer doelpunten voorkomen.

En zo kan je een heel lange lijst maken met alles wat meetelt (of zou moeten tellen) in het wedstrijd systeem. Zet dat eerst allemaal eens op een rijtje.

Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

08/04/2008 11:02:00
Quote Anchor link
Opzich wel lachen om over na te denken dit; hoeveel mogelijkheden / externe factoren er meedoen. Dat je bijv. 1x in de 2000x de wedstrijd vroegtijdig staakt ivm rellen en de kans dat een speler gewond raakt doordat een papieren vliegtuigje hem raakt in zijn oog enzo :P.

Jorian

jorian

08/04/2008 11:36:00
Quote Anchor link
Naja, elke speler heeft een aantal punten (aanvals, -verdedigings, -middenvelds en keepers-punten) en zo reken ik uit wat de gemiddelde aanvaller is, middenvelder etc.
Verder heb ik een pagina waar je je speelstijl kan veranderen (rustig, normaal, hard, aggressief), hoe harder hoe meer kaarten maar hoe beter je speelt.

Rellen hou ik geen rekening mee, dat vind ik een beetje onzin :P.
Wat wel zo is, na 5 rode kaarten (is in het echt ook zo), word de wedstrijd gestaakt. Maar die kans is klein.

Robert Deiman

Robert Deiman

08/04/2008 12:15:00
Quote Anchor link
@jorian

Eigenlijk moet je het gemiddelde niet gebruiken, maar per speler vergelijken met de ander. Je kan dan ook als "coach" spelers zo opstellen, dat je op de meeste posities sterkere spelers hebt dan de tegenstander. Als het om het gemiddelde gaat kan je 2 heel slechte spelers opstellen, en 1 heel goede middenvelder die alles weer recht trekt.
In het echt gaat dat natuurlijk niet zo. Daarnaast, zal je inderdaad ook rekening moeten houden met de speelstijl, speel je op de counter, dan zal je een betere verdediging moeten hebben, dan wanneer je vooruit speelt (tegenstander onder druk zetten) omdat dan het middenveld belangrijker is.

Ik zou overigens niet kiezen voor rustig, normaal, hard of agressief maar meer "speel het rustig aan" (niet zo'n belangrijke wedstrijd) en belangrijke wedstrijd en normaal.

Rellen hoef je inderdaad geen rekening mee te houden, je kan bijvoorbeeld ook rekening houden met het type spelers en het weer. (technische spelers hebben het vaak moeilijker op een glad veld als het nat is enzo)

Jorian

jorian

08/04/2008 12:20:00
Quote Anchor link
Ik denk als ik de spelers ga vergelijken het alleen maar moeilijker word.

Robert Deiman

Robert Deiman

08/04/2008 12:22:00
Quote Anchor link
Klopt, maar wel eerlijker. Met 1 goede speler win je echt geen wedstrijden hoor. Als mensen daar achter komen dat je het gemiddelde pakt, gaan ze niet het hele team maar juist enkele spelers heel goed maken of kopen.

Jorian

jorian

08/04/2008 12:25:00
Quote Anchor link
Ja das wel waar. Maar als iemand me een ideetje geeft, hoe ik dat zou kunnen doen, zou dat mooi zijn.

Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

08/04/2008 13:10:00
Quote Anchor link
Je loopt gewoon de 11 spelers van ieder team door, bekijkt de scores per speler vergelijkt die met een speler op dezelfde positie. Punten berekenen en meenemen in je berekeningen.

Jorian

jorian

08/04/2008 13:42:00
Quote Anchor link
Dat is makkelijker gezegd dan gedaan want een team kan verschillende formaties hebben.

Terence Hersbach

Terence Hersbach

08/04/2008 14:13:00
Quote Anchor link
maar wel altijd 11 spelers toch? (tenzij je wisselt)

Jorian

jorian

08/04/2008 14:15:00
Quote Anchor link
Ja altijd 11 spelers, maar als je bijv. 4-4-2 speelt, dan heb je een link mid en een rechts mid, maar als je 4-2-4 speelt, heb je die niet. Dus dan is het vergelijken moeilijk..

Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

08/04/2008 14:33:00
Quote Anchor link
Je kan het toch wel vergelijken, aantal in het midden, aantal links en aantal rechts... Als je met 2 in de verdediging speelt en de tegenpartij met 4 in de aanval is de kans dat er gescoord word hoger...

Robert Deiman

Robert Deiman

08/04/2008 14:34:00
Quote Anchor link
Niemand zegt ook dat het gemakkelijk wordt ;)

@Arjan
Je bedoelt neem ik aan de spelers op de tegenovergestelde positie ;)

Ik heb wel een voorbeeld waarbij je met selectboxen een opstelling kan maken, en een bepaalde keuze kan maken voor de opstelling ('4-4-2', '4-3-3') De Keeper wordt altijd geplaatst natuurlijk.

Maar voor de statistieken, je moet bij een aanvaller, de "aanvalspunten" vergelijken met de verdedigingspunten van de verdediger.

Als je het echt goed wil doen, kijk je naar de sterkte van speler tegen speler, en ook het gemiddelde, maar niet alleen naar het gemiddelde. Het zal ook zeker een heel ingewikkeld systeem worden.

Pagina: 1 2 3 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.