Voetbalspel - Wedstrijd-systeem
En doelpunten dan?
Zelfde verhaal, op een rijtje zetten waar het vanaf hangt, en percentages bepalen. Dat is het hele gebeuren, als je het op een rijtje hebt staan, is het eenvoudig om te zetten naar PHPcode ;)
Ik ben inmiddeld al een stuk verder met het wedstrijd-systeem, maar heeft iemand een idee hoe ik het balbezit zou kunnen berekenen?
Balbezit kan je berekenen door te kijken naar het middenveld en de verdediging. Zijn die een stuk sterker dan de spelers van de tegenstander op die plekken, dan wordt de bal sneller afgepakt en heeft die ploeg (vooral met middenveld) meer balbezit.
Oke en hoe zou ik de score daarvan kunnen laten afhangen?
Goed, dan neem je eerst het middenveld. Is 1 van 2-en sterker, dan zal de bal al vaak op het middenveld (en dus heel snel) worden afgepakt. Zeg dat met een gemiddelde van 1 punt meer op elke positie het balbezit daardoor met 10% wordt verhoogt. (ongeveer dan)
Hetzelfde geldt voor de verdediging, laten we daar alleen wel stellen dat het percentage per punt (over wederom het gemiddelde van elke positie in de verdediging) zorgt voor de helft, dus 10% balbezit.
Overklas je echt je tegenstander, dan heb je veel meer balbezit.
Echter, voetbalt je tegenstander op de counter, dan moet je ook een bepaald percentage gaan rekenen. Ook afhankelijk van de spelers natuurlijk, maar dat zal heel anders zijn, middenveld telt dan bijna niet mee (van beide ploegen niet!) maar de verdediging van de counterploeg wel, samen met de spitsen.
• SCHOTEN
• SCHOTEN OP DOEL
• CORNERS
• VERSLAG
DOELPUNTEN HANGT AF VAN:
• GOEDHEID AANVALLERS (AFMAKEN)
• GOEDHEID KEEPER ANDERE TEAM (SCHOTEN TEGENHOUDEN)
• GOEDHEID MIDDENVELD TEAM1 (PASSES, SCHOTEN)
SCHOTEN:
• SCHOT TUSSEN DE PALEN:
- DOELPUNT (40%)
- KEEPER HOUDT HEM TEGEN (50%)
- KEEPER TIKT CORNER (10%)
• SCHOT NAAST HET DOEL:
- DOELTRAP (80%)
- CORNER (20%)
BALBEZIT HANGT AF VAN:
• GOEDHEID MIDDENVELD
• GOEDHEID VERDEDIGING
• GOEDHEID CAPTAIN