Voetbal-website is klaar (desktop) - Registreren maar !
Pagina: « vorige 1 2 3 volgende »
En inderdaad wat meer wervende teksten op de rest van de site voor mensen die niet ingelogd zijn is ook een goed idee.
Dat SSO ga ik ook zeker naar kijken om de drempel om te registreren te verlagen.
Wat betreft de url's. Ik vind persoonlijke de manier die jij aangeeft ook mooier en duidelijker, alleen ik werk nu met een systeem dat er allemaal variabelen in de url zitten die de content bepalen.
Bijvoorbeeld:
http://www.devoetbalscout.nl/competitie.php?competitieID=1&menu=programma&seizoen=1617&soort=reguliere competitie&onderwerp=23
stel dat ik daar zoiets van maak:
http://www.devoetbalscout.nl/competitie/1/1617/reguliere_competitie/23 (/...plus titel van de pagina...)
wordt het dan niet lastig te bepalen waar elke variabele in de url voor staat?
Gewijzigd op 28/02/2018 12:14:15 door Jo Immanuel
De gebruikers worden toch aan de hand van de hyperlinks geleid naar de juiste URL's.
Een mobiele site, als in aparte subdomein of artikel.php en m_artikel.php is nogal ouderwets en kost extra onderhoud. Als jouw site goed in elkaar zit kun je dit gewoon regelen in je CSS.
Daarnaast zou ik iets als Bootstrap toch overwegen, al heeft je site nu een bijzondere opmaak die zich daar niet goed voor leent (als je daar überhaupt toestemming voor hebt).
Waarom is je site eigenlijk zo traag? Haal je content van buiten je website? Dan zal ik dit eens in je eigen database opslaan.
Gewijzigd op 28/02/2018 17:32:11 door Michael -
Inderdaad een testaccount is een goed idee. Hier is er eentje, mag iedereen gebruiken maar is wel tijdelijk:
email:
[email protected]
wachtwoord:
Testaccount1
Ik heb voor dit design gekozen omdat ik mijn site het idee van een applicatie wil geven. Het is inderdaad wat klein en het is niet schermvullend, maar er is ook nog geen reclame.
Bovendien zorgt mijn gekozen design er ook voor dat ik steeds heel goed na moest denken hoe ik alles logisch ging opdelen in stukjes. Dat heeft denk ook zijn voordelen.
Over de snelheid. Het zijn een aantal pagina's die inderdaad erg langzaam zijn, waaronder de voorpagina. Alle data zit in mijn eigen database, misschien kunnen sommige queries wat sneller. En ik heb mijn css-bestanden nog niet opgeschoond. Hier zit erg veel id's en classes tussen die ik allang niet meer gebruik. Dat moet ik nog allemaal nog opschonen. Had ik gelijk moeten doen en daar loop ik nu al een tijdje tegen aan te hikken. Bovendien kan meer met "overerven" (of hoe dat ook heet) doen.
Ik weet overigens niet wat je met "(als je daar überhaupt toestemming voor hebt)" bedoelt.
Groet,
Jo
Edit:
Misschien dat je inderdaad eens naar je queries moet kijken dan.
Zorg dat je niet alles selecteert terwijl je het niet nodig hebt. Gebruik dus ook geen SELECT *, maar selecteer de velden die je nodig hebt.
Misschien dat je inderdaad eens naar je queries moet kijken dan.
Zorg dat je niet alles selecteert terwijl je het niet nodig hebt. Gebruik dus ook geen SELECT *, maar selecteer de velden die je nodig hebt.
Quote:
Ik weet overigens niet wat je met "(als je daar überhaupt toestemming voor hebt)" bedoelt.
Ik dacht dat je misschien de wedstrijd uitslagen van een andere website afhaalde. Het is niet toegestaan zomaar data te 'rippen' van een andere site. Dit zijn meestal betaalde diensten.
Edit:
Bericht aangepast. Foutieve info verwijdert :-)
Gewijzigd op 28/02/2018 19:59:13 door Michael -
Er zijn ook paginas die wel snel zijn, dat zou dan toch niet moeten kunnen?
Bijvoorbeeld: http://www.devoetbalscout.nl/speler.php?spelerID=2381
Ik denk dat het aan mijn queries ligt (bijvoorbeeld bij de index-pagina duurt het laden van de wedstrijden erg lang.
En ik denk dat opschonen van mijn css-bestanden ook snelheid gaat schelen. Daar worden die bestanden een stuk kleiner van en hoeft er dus minder gelezen te worden.
Ook verwijs ik veel naar andere pagina's d.m.v. <link rel="stylesheet" type="text/css" href="..."/>
Ik heb ergens gelezen dat dat ook veel tijd kost. Misschien moet ik wat van die bestanden samenvoegen.
Jo Immanuel op 28/02/2018 20:02:01:
Ik denk dat het aan mijn queries ligt (bijvoorbeeld bij de index-pagina duurt het laden van de wedstrijden erg lang.
De meeste tijd zal zeker niet in je CSS liggen, tenzij die op een trage hosting staan.
Ik denk zelf eerder dat je een trage quuery hebt. Gebruik je soms complexe queries met JOINS en dergelijke koppelingen?
Edit: Ik heb het opgemeten, en het laden van je index-pagina zelf duurt hier 14591 ms.
Dus daar moet je het opzoeken.
Gewijzigd op 28/02/2018 20:17:58 door - Ariën -
Je site doet er 8-13 seconden over om te laden, daarna worden bestanden zoals afbeeldingen, css, js etc. ingeladen, dit gaat wel vlot. Je kunt dit zien in je developer toolbar van je browser (F12).
Hoe ziet een query op de voorpagina eruit?
Ik zie geen externe CSS bestanden behalve http://fonts.googleapis.com/css deze zou je nog wel op je eigen host kunnen zetten, maar dat verklaart niet de vertraging van 8-13 sec.
Het gebruik van <link rel="stylesheet" type="text/css" href="..."/> verklaart die vertraging ook niet. Dat zou ik zeker zo laten.
Ik zie trouwens nu pas dat je de site hebt gemaakt in XHTML. Waarom geen HTML5?
Gewijzigd op 28/02/2018 20:18:59 door Michael -
Ik gebruik inderdaad best complexe queries met een hoop joins. Toch moeten die nog wel iets efficienter kunnen en, zoals Michael hierboven zei, de overbodige variabelen uit de select halen.
@Michael
Volgens mij had Arien het hier ook al over. Tja, ik ben ooit begonnen met XHTML. Waarom weet ik niet, maar toen was echt nog alles helemaal nieuw, dus in feite deed ik maar wat... Heeft HTML5 voordeel in snelheid?
Dan zie je hopelijk de bottleneck.
HTML5 is de nieuwste versie van HTML, en kent een hoop nieuwe tags en mogelijkheden.
Aan snelheid maakt het niks uit, maar het kan zeker geen kwaad om met de tijd mee proberen te gaan.
Gewijzigd op 28/02/2018 20:37:15 door - Ariën -
Nu even Feyenoord kijken...
Google maar eens wat er allemaal bij gekomen is in HTML5. Niet alleen een hoop tags en input types, maar ook andere leuke dingen. Je kunt bijv ook animeren in HTML5, spelletjes maken (zie de Google Doodles), bestanden slepen, etc.
voorbeeldje:
http://www.devoetbalscout.nl/m_artikel.php?artikelID=101
(je kunt trouwens ook http://www.devoetbalscout.nl/artikel.php?artikelID=101" gebruiken want dan wordt je doorverwezen naar m_artikel.php als je op de mobiel opent)
Het vreemde is: wanneer ik deze pagina bekijk in Developper - Tools i.c.m. de mobiele-modus, dan wordt deze pagina prima weergegeven. De breedte is normaal (bijv. 320px, afhankelijk van gekozen type mobiel)
Echter, als ik deze pagina op mijn iPhone5 bekijk, dan wordt hij helemaal uitgezoomd weergegeven. De breedte lijkt wel meer 1200px.
Wat is hier aan de hand?
Ik raad je wel aan om dit i.c.m. met de HTML5 doctype te doen, want ik heb geen idee hoe browser in het old XHTML1.0 erop zullen reageren.
Gewijzigd op 02/03/2018 16:40:57 door - Ariën -
Veranderen naar HTML5 staat ook nog op de planning, maar ik wil me eerst even richten op de snelheid van de voorpagina.
Wat vinden jullie overigens van mijn mobiele-artikel-pagina ? (en mijn mobiele inlog-, registratie en wwvergeten- pagina's?)
Je kunt als je ingelogd bent ook reageren op - en sterren geven aan artikelen.
testaccount is nog steeds deze...
email:
[email protected]
wachtwoord:
Testaccount1
Gewijzigd op 02/03/2018 17:02:53 door Jo Immanuel
Jo Immanuel op 02/03/2018 17:00:36:
Veranderen naar HTML5 staat ook nog op de planning, maar ik wil me eerst even richten op de snelheid van de voorpagina.
Een doctype is zo aangepast in ieder geval.
en dan die ellelangeregels:
"<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">"
simpelweg vervangen door:
"<!DOCTYPE html>
<html>"?
Edit: Ah. op mijn testserver werkt dit prima!
Iemand die iets kwijt wil over mijn nieuwe mobiele artikel-pagina? Het is de eerste mobiele pagina die ik heb gebouwd. Je kunt nu ook inloggen en registreren op mobiel.
Gewijzigd op 02/03/2018 17:24:06 door Jo Immanuel
Quote:
Edit: Ah. op mijn testserver werkt dit prima!
Ik had niet anders verwacht. Want een server heeft niks met HTML van doen ;-)
Wat ik vooral veel vergeet is bij <meta name="twitter:card" content="summary_large_image"> om "/" voor ">" te doen.
Dan heb je wat op te lossen. Maar mogelijk valt het wel mee, als bepaalde content in PHP in een loop zit.