Volgend ID maar als hij niet bestaat overslaan
Terence Hersbach
06/08/2008 14:21:00ehm, stel je database crasht, er word een backup gemaakt, zonder dat de originele id's terug gezet worden. Wat doe je dan, want alles staat dan door elkaar.
(Ik kan nu onzin lullen, heb niet het hele topic gelezen)
(Ik kan nu onzin lullen, heb niet het hele topic gelezen)
PHP hulp
23/11/2024 16:44:27Robert-Jan De Vries
06/08/2008 14:24:00ID zit vast aan de producten, ook in de backups en die worden regelmatig gemaakt. Dus als we een backup terugzetten dan zet hij de id's ook weer op de juiste manier terug.. het is een apart veld.
Maar heb het nog niet meegemaakt en hoop het ook niet mee te maken...
Maar heb het nog niet meegemaakt en hoop het ook niet mee te maken...
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Robert-Jan De Vries
M Ypma
06/08/2008 15:36:00Het is iig een fout datamodel dat Terence je probeerd aan te geven.
Je mag niet vertrouwen op het id, id is bedoeld voor je database om relaties te leggen en records uniek te maken.
vorige en volgende op basis van het id is ronduit slecht... vorige en volgende daar is de offset en length voor ontwikkeld
Je mag niet vertrouwen op het id, id is bedoeld voor je database om relaties te leggen en records uniek te maken.
vorige en volgende op basis van het id is ronduit slecht... vorige en volgende daar is de offset en length voor ontwikkeld
- SanThe -
06/08/2008 17:32:00robert-jan schreef op 06.08.2008 14:13:
Ik heb mijn script aardig wat getest en het doet precies wat ik erboven heb vermeld.Ook daar heb ik weer hetzelfde probleem als wat er is. Hij blijft raar doen met volgende en vorige.
Robert-Jan De Vries
06/08/2008 22:50:00Ik had een foutje gemaakt, sorry. Hij doet nu inderdaad precies zoals jij zegt.
Ik ben er ook echt tevreden en heel erg blij mee! Er is geen oplossing voor het echt naar vorige gaan meteen zonder eerst 1 vooruit te gaan zeker? Vind het niet erg, mag niet klagen met deze uitstekende service!
Nogmaals bedankt!
Ik ben er ook echt tevreden en heel erg blij mee! Er is geen oplossing voor het echt naar vorige gaan meteen zonder eerst 1 vooruit te gaan zeker? Vind het niet erg, mag niet klagen met deze uitstekende service!
Nogmaals bedankt!