Volgende maand
Het is gelukt om de data van deze maand te tonen.
$dt = new DateTime();
// these dates can be... anything really
$intervalStart = $dt->format('Y-m-d'); // today
$intervalEnd = $dt->format('Y-m-t'); // end of month
$intervalEnd .= ' 23:59:59';
$sql = "SELECT *
FROM sportevenementen
WHERE datumtijd BETWEEN '".$intervalStart."' AND '".$intervalEnd."'
ORDER BY datumtijd ASC";
$result = mysqli_query($conn, $sql);
if (mysqli_num_rows($result) > 0) {
// output data of each row
while($row = mysqli_fetch_assoc($result)) {
echo "<td>";
echo date("d-F-Y H:i ",strtotime($row['datumtijd']));
echo "</td>";
echo "<td>" . $row["sport"]. " -> " . $row["geslacht"]. " -> " . $row["evenement"]. "</td><td>" . $row["detail"]. "</td></tr>";
}
} else {
echo "0 results";
}
?>
Maar nu wil ik graag wanneer je onder aan de pagina van oktober op november (volgende) zou klikken, de data van november wordt getoond.
$sql2 = "SELECT * FROM sportevenementen WHERE MONTH(datumtijd) = MONTH(NOW() + INTERVAL 1 MONTH) AND YEAR(datumtijd)= YEAR(NOW()) ORDER BY datumtijd ASC;";
Kan ik hiervoor het beste een sql2 query voor aanmaken?
Want volgens mij is het niet echt handig om een aparte pagina voor november aan te maken, neem ik aan?
Hoe kan ik 2 deze twee query's combineren?
Met vriendelijke groet,
Levy
Oke, maar kan het niet zonder dat het in de URL wordt gecreëerd?
Je zult in ieder geval op een of andere manier de informatie over moeten brengen want de server weet niet automagisch welke informatie jij wilt zien.
Wat is er tegen op ?(y=2019&)m=11 ?
Oke, ik snap hem. Ja, het is mooier als de pagina sportevenementen.php blijf houden Xd.
Is het geen goede optie om dan alle data van alle maanden te tonen.
Dan met klapboxen bepaalde maanden te openen, maar dan zit ik met het probleem dat alle data geladen moet worden.
Dan kan ik ook in principe een aparte pagina maken van de volgende maand?
Ik zou het gewoon dynamisch houden zoals Thomas aangeeft. Elke website doet dit immers. Dus ik zou het "Moet zo blijven" gewoon loslaten. Je kunt inderdaad iets met htaccess rewrite mooier maken.
Hoe zie je dat voor je, van elke maand en jaar een aparte pagina?
In het script boven aan de pagina, is het alleen voor de maand november.
Ja, dat klopt. Met htaccess kan ik de pagina rewriten.
Maar hoe kan ik dit dan dynamisch maken?
Met een GET of POST?
En hoe ik dit weer combineer met de sql query.
Zoals Thomas zei; de link wordt dan sportevenementen.php?y=2019&m=11
De navigatie zou je bijvoorbeeld zo kunnen doen:
Code (php)
1
2
3
4
2
3
4
<?php
echo '<a href="' . $dt->sub(new \DateInterval('P1M'))->format("?\y=Y&\m=m") . '">Vorige</a>
<a href="' . $dt->add(new \DateInterval('P2M'))->format("?\y=Y&\m=m") . '">Volgende</a>';
?>
echo '<a href="' . $dt->sub(new \DateInterval('P1M'))->format("?\y=Y&\m=m") . '">Vorige</a>
<a href="' . $dt->add(new \DateInterval('P2M'))->format("?\y=Y&\m=m") . '">Volgende</a>';
?>
$dt->sub daar was ik nooit opgekomen. Wat betekent sub?
Verder gaat het wel lukken met de htaccess.
Quote:
DateTime::add() - Adds an amount of days, months, years, hours, minutes and seconds to a DateTime object
DateTime::sub() - Subtracts an amount of days, months, years, hours, minutes and seconds from a DateTime object
DateTime::sub() - Subtracts an amount of days, months, years, hours, minutes and seconds from a DateTime object
DateTime::sub
Reuze bedankt!