Volgersysteem

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

.NET developer

Functie Jouw team van vier collega .NET developers is verantwoordelijk voor het bouwen van de ETL processen van jouw nieuwe werkgever. Op dit moment wordt de front-end gedaan door een extern team van professionals. Echter wilt jouw nieuwe werkgever graag intern deze kennis uitbreiden en heeft dan ook de ambitie om dit voor het eind van het jaar intern te gaan aanpakken. Dit betekend dat jij als .NET ontwikkelaar de ideale kans krijgt om jezelf samen met jouw collega’s te ontwikkelen als full stack developer. Als .NET ontwikkelaar werk jij bij deze gave werkgever met C# .NET, SQL, JavaScript, REST

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar C# .NET

Functie omschrijving Startende Software Ontwikkelaar gezocht met kennis van C# .NET! Ben jij net klaar met je opleiding en ben je op zoek naar je eerste echte werkervaring? Of heb jij al enige werkervaring maar ben toe aan iets nieuws? Dan is dit de perfecte kans voor jou! Wij zoeken namelijk een Junior Software Ontwikkelaar die klaar is voor een nieuwe uitdaging bij een leuke werkgeven in de regio Zeist. In deze functie werk jij vaak aan verschillende projecten en ga je bij klanten op bezoek. Ben jij op zoek naar een functie met uitdaging, diversiteit en verantwoordelijkheid? Dan is

Bekijk vacature »

Digital Agency is looking for PHP developers!

Functie The team currently has 20 colleagues, consisting of developers (front and backend) and the operations team, which also includes management and two scrum masters. They are looking for a PHP developer who is able to work independently. You will work in one of the three scrum teams and start working on a project for the customer. The interesting thing about this is that you do have variety in terms of work, but at the same time continuously work for existing customers. This also gives you the opportunity to really go into depth and develop innovative technical solutions. In terms

Bekijk vacature »

Senior Java Ontwikkelaar

Dit ga je doen Werken aan uiteenlopende interne projecten voor grote (internationale) organisaties; Ontwikkelen van diverse (web)applicaties en platformen met technieken als Java, Azure en ASP.NET; Complexe vraagstukken tackelen met jouw expertise en ervaring; Waar nodig help jij je collega's om samen tot de juiste oplossing te komen. Hier ga je werken Als Java Developer kom je te werken bij een internationale organisatie in regio Amsterdam die zich richt op procesoptimalisatie door middel van zeer complexe IT oplossingen. Dit doen zij op het allerhoogste niveau met vestigingen over heel de wereld en met een groot aantal aansprekende, maatschappelijk betrokken klanten.

Bekijk vacature »

Magento developer

Functie E-commerce is een ‘’snelle’’ wereld. Om hierin continu voorop te blijven omarmen ze in een vroeg stadium nieuwe technieken. Een webshop is nooit af en kan altijd beter, sneller en efficiënter. Tegelijkertijd hebben ze vanaf hun oprichting altijd vastgehouden aan kwaliteit boven snelheid, en dit loont. Als back-end developer fungeer je als het verlengstuk van hun klanten. Technisch complexe zaken pak je met liefde op, en hierin werk je samen met o.a. front-end developers en designers. Klanten verwacht hierin kwaliteit van het hoogste niveau en een proactieve, meedenkende rol bij het maken van zowel technische als strategische keuzes. Ga

Bekijk vacature »

C# Developer

Dit ga je doen Je gaat aan de slag in het websites team of portals team waarin je je bezighoudt met concept & design, implementatie en ook een stukje bugfixing en onderhoud; Je werkt met je team volgens de Scrum werkwijze; Zo adviseer je ook de PO & Scrum Master over de technische architectuur, koppelingen en integratie met externe systemen en API’s; Je blijft op de hoogte van de laatste ontwikkelingen en trends op het gebied van C# / .NET en deelt deze kennis binnen de organisatie. Hier ga je werken Onze klant is een internationale organisatie gevestigd in de

Bekijk vacature »

Software ontwikkelaar

Ben jij graag bezig met verschillende projecten? Vind jij beleving van klanten én medewerkers ook belangrijk? Wij zijn vanwege de doorontwikkeling van het applicatielandschap van onze opdrachtgever op zoek naar een fulltime software ontwikkelaar. Omschrijving Jij en jouw collega’s zijn verantwoordelijk voor de continuïteit en waarborging van het applicatielandschap. Om de processen vloeiend te laten verlopen is software ontwikkeling daarom van essentieel belang. Onze opdrachtgever doet dit voornamelijk zelf, met door hun eigen ontwikkelde applicaties. Dit betekent dat jij: functionele eisen vertaalt naar gebruiksvriendelijke software; tijdens SCRUM sessies advies geeft over het te bouwen ontwerp; nieuwe software ontwikkelt en het

Bekijk vacature »

Back-end Developer

Functieomschrijving Voor een erkende werkgever in de regio van Middelburg zijn wij op zoek naar een enthousiaste PHP / Symfony Developer. Een ambitieus persoon die het gemotiveerde development team komt versterken met het realiseren van nieuwe en complexe projecten. Ben jij op zoek naar een baan met veel uitdaging binnen een snelgroeiend e-commerce bedrijf, waar je de tijd en ruimte krijgt voor professionele groei? Dit ga je doen: Je bent verantwoordelijk voor de beheer en ontwikkeling van de serviceportal in Symfony en de webshops in de tweede versie van Magento; Je houdt je bezig met het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten;

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar

Functieomschrijving In deze uitdagende functie als Software Developer ga je de volgende taken uitvoeren: Maatwerk back-end software programmeren; API koppelingen bouwen; Software optimaliseren voor klanten; Bouwen maatwerk applicaties; Werken met Microsoft stack zoals C#, .NET (Core) en Entity framework; Bedrijfsprofiel Je gaat werken bij een klein softwareontwikkelingsbureau, die maatwerk software bouwt voor klanten door heel Nederland. Dit doen zij al meer dan 20 jaar. Het is van oorsprong een familiebedrijf, opgezet door de eigenaar, die er nog steeds werkt. Het team bestaat vooral uit back-end developers en één systeembeheerder. Je krijgt veel kans om jezelf te ontwikkelen en krijgt tevens

Bekijk vacature »

Senior Front end developer Automotive Angular

Functie Als Senior Front end developer kom je te werken in een team van 11 developers. 9 van de 11 focussen zich op back end, welke is geschreven in Java, en 2 op de front end waarbij er gebruik wordt gemaakt van Typescript en Angular. De focus in deze rol ligt op 2 aspecten; doorontwikkeling van de eigen tooling en gebruik van de tooling t.b.v. klantprojecten. Momenteel zijn ze in de afrondende fase van een project waarbij ze het gehele verkoopproces van nieuwe auto’s anders ingeregeld hebben voor een grote dealer in Nederland. Waarbij Auto’s normaliter pas verkocht werden in

Bekijk vacature »

Full-stack developer

Als Full-stack developer bij KUBUS houd je je bezig met het ontwikkelen van de (web)applicatie en services van BIMcollab. Samen met je SCRUM team werk je aan zowel de front- als de back-end. Als softwarebedrijf bevindt KUBUS zich in een unieke positie. We bouwen aan onze eigen producten die wereldwijd door tienduizenden gebruikers worden gebruikt. Ons bedrijf heeft precies de juiste grootte: groot genoeg om echt impact te maken in de markt, maar klein genoeg om als individuele ontwikkelaar invloed uit te kunnen oefenen en echt het verschil te kunnen maken. Ons ontwikkelteam bestaat uit ruim 40 ontwikkelaars, testers, scrum

Bekijk vacature »

Low Code Developer - Consultant

Functie omschrijving Wil jij fungeren als een spin in het web en samenwerken met klanten? Voor een leuke en interessante opdrachtgever in omgeving Leiden zijn wij op zoek naar een Low Code developer die zich bezig gaat houden met het optimaliseren van bedrijfsprocessen bij klanten en het leiden van projecten. Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en heb jij verstand van datamodellering en NO CODE Platformen? Lees dan snel verder! Bij deze rol horen de volgende werkzaamheden: Je gaat geen code kloppen maar bedenken hoe applicaties eruit moet komen te zien. Je gaat werken met een non code platform,

Bekijk vacature »

C# Unity Developer

Functieomschrijving Ontwikkel jij mee door applicaties te bouwen die bijdragen aan het optimaliseren van processen? Voor een erkende werkgever in regio Tilburg zijn wij op zoek naar een Unity C# Developer die graag de uitdaging aangaat! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Je bent een luisterend oor naar klanten en vertaalt hun wensen door naar bruikbare software; Je werkt aan innovatieve softwareoplossingen voor het verbeteren en/of vernieuwen van processen; Je bent verantwoordelijk voor het uitvoeren van updates/aanpassingen aan de reeds draaiende applicaties. Bedrijfsprofiel Je komt te werken voor een internationale werkgever in regio Tilburg. Samen met een vooruitstrevend team

Bekijk vacature »

Front-end (Angular) developer - remote werken

Functie Als Front-end (Angular) developer ga je aan de slag met het uitbouwen van hun webapplicatie, als één van de front-end experts ga je samen met collega’s in een devops team werken aan een nieuw front-end voor hun calculatie oplossing. Binnen de calculatiesoftware kunnen meerdere professionals tegelijk samenwerken, 3D calculaties uitvoeren en ook inzien met de benodigde specifieke details. Deze software wordt veel ingezet om projectbeschrijvingen en kosten in kaart te brengen, en tijdens de uitvoering te bewaken. Maar hiernaast liggen er in de toekomst veel meer plannen op het gebied van front-end in de andere applicaties. Genoeg te doen

Bekijk vacature »

Backend Developer PHP Laravel SaaS

Dit ga je doen Het ontwikkelen van nieuwe features die bijdragen aan de groei van de klanten van de organisatie; Je denkt mee over nieuwe innovaties, features en verbeteringen in de applicatiearchitectuur; Je draagt bij aan de continue ontwikkeling van jouw team doordat je elke dag streeft naar het verbeteren van jouw eigen prestaties; Je neemt actief deel aan Scrum meetings en de Backend Guild. Hier ga je werken Voor een snel groeiend bedrijf, in de regio Nieuw Vennep, zijn wij opzoek naar een ervaren Backend Developer. De organisatie is actief in de e-commercebranche en ontzorgt haar klanten middels een

Bekijk vacature »
G Jansma

G Jansma

14/09/2018 20:25:34
Quote Anchor link
Hoi,

Ik wil graag een 'volgsysteem' maken zoals bijvoorbeeld op Twitter. Waarbij je dus op 'Follow' kan klikken waarbij je iemand kan volgen. Ik heb even een versimpelde opzet gemaakt, maar loop een beetje vast.

Het MYSQL-deel kan ik wel - heb ik nog even weggelaten - alleen ben ik niet zo handig met javascript/jQuery deel. Hoe kan ik dat vervolgens doen dat de button op de pagina verandert van Follow naar Unfollow als iemand er (succesvol) op heeft geklikt?

Is tot dusver zo in orde? En is Ajax dan de manier waarop dat moet? Ik vind het altijd een beetje raar dat je de URL kan zien waar die heen gaat. Dat doet een beetje amateuristisch aan voor mijn gevoel, maar dat is geen probleem? Of hoe doen grotere sites dat?

Alvast bedankt voor de hulp.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
<script src="https://ajax.googleapis.com/ajax/libs/jquery/2.2.0/jquery.min.js"></script>  

<?php

echo "<div class='button' data-button='follow' data-user='12345'><a>Follow</a></div>";

?>

<script>

$(document).ready(function(){

$(".btn").on("click", "a", function(e) { e.preventDefault() });

$(document).on('click', '.button', function(){  

var user = $(this).data("user");  
        var button = $(this).data("button");  

$.ajax({  

url:"follow.php",  
            method:"POST",  
            data:{user:user, button:button},  
            dataType:"text",  
            success:function(data){

alert(data);

}

});  

});

});

</script>

follow.php
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php

// mysql checks, nog even eruit gelaten. Even een versimpelde versie.

print_r($_POST);

if($_POST['button'] == 'follow' and $_POST['user'] == 12345) {echo "1";}
    elseif($_POST['button'] == 'unfollow' and $_POST['user'] == 12345) {echo "2";}
    else {echo "3";}

?>

PHP hulp

PHP hulp

25/12/2024 07:52:12

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

14/09/2018 21:08:57
Quote Anchor link
Bij je success-event zorg je ervoor dat je met jQuery je style aanpast.

Controleer wel in je PHP-script of alles goed is gegaan, en spuug een true uit. In je JavaScript code controller je hier ook op.

G Jansma

G Jansma

14/09/2018 21:41:46
Quote Anchor link
Na wat speurwerk heb ik dit toegevoegd aan het success deel. En het werkt, maar is dat zo netjes op deze manier?

Code (php)
1
2
if(data == 1) $('.button').html('Unfollow').data('button', 'unfollow');
if(data == 2) $('.button').html('Follow').data('button', 'follow');

Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

14/09/2018 22:25:05
Quote Anchor link
Bij het genereren van de pagina weet je toch al of je iemand volgt of niet? En dit kun je ook dynamisch updaten als dat verandert, dus de bovenstaande code is niet heel erg voor de hand liggend.

G Jansma

G Jansma

14/09/2018 22:51:25
Quote Anchor link
Ja, dat haal ik inderdaad op uit de database. Dus bij het genereren van de pagina weet je of er Follow of Unfollow komt te staan.

Het tweede deel van je reactie kan ik niet helemaal volgen. Bedoel je dat ik het weer uit de database moet ophalen? Met PHP en MYSQL kan ik aardig overwegen, maar jQuery en javascript is niet echt mijn ding. Vandaar ook de vraag hoe ik dat bij success moet doen.

Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

15/09/2018 01:48:04
Quote Anchor link
Hm, bij nader inzien dekt het bovenstaande wel de lading denk ik, al zou ik een boolean teruggeven die aangeeft of -iemand in de nieuwe situatie iemand anders volgt (true) of niet (false). Omdat er ook maar 2 smaken zijn zou je dit in een if/else kunnen zetten. En het enige wat in principe bijgewerkt hoeft te worden is de labeltekst en een manier om over te brengen welke actie uitgevoerd dient te worden, dus het bovenstaande kan ook prima.

G Jansma

G Jansma

15/09/2018 08:53:15
Quote Anchor link
Maar dan gebruik je dus 'false' voor een succesvolle activiteit, dus eigenlijk true? Wat ik nu met 1 en 2 heb, maar dan met true en false? Want je hebt volgen > ontvolgen, maar ook ontvolgen > volgen.

In dat geval weet ik niet of het met if/else kan. Want dan heb je denk ik wel meer smaken nodig voor het geval er iets mis zou gaan.

Of bedoel je dat je eerst zou nagaan of het om volgen/ontvolgen gaat, en vervolgens true/false daaraan hangt? Dus wijziging is dan true, en geen wijziging is false. Maar dan wordt de code eigenlijk alleen maar groter.

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

15/09/2018 08:56:04
Quote Anchor link
Status = true / false, action = follow / unfollow, UserID = 1234

Zou zou ik het doen qua opzet, en dan in json opbouwen. Bij een Status = False kan je nog een Error string meegeven met de error.
Gewijzigd op 15/09/2018 08:57:31 door - Ariën -

Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

15/09/2018 11:59:58
Quote Anchor link
Bij het uitsturen van de un/follow actie moet je natuurlijk een userid meegeven, maar bij de respons is dat waarschijnlijk niet nodig, omdat je weet welke click de un/follow actie initieert.

Zo'n status is leuk, maar is extra. Tenzij je reden hebt om aan te nemen dat dit vaak kan misgaan kun je dit achterwege laten, of je moet plannen hebben om meerdere acties op eenzelfde wijze op te zetten, dan kun je gaan nadenken over een uniform(er)e opzet, maar voor nu volstaat:

uitgaand (ajax call): follow: true/false, userid: xyz
binnenkomend (ajax response): following: true/false

Allerlei extra foutafhandeling kan handig zijn, maar dit is zoals gezegd allemaal extra. Als je de introductie van complexiteit (statussen, errorcodes) in eerste instantie niet nodig hebt, zou ik deze in eerste instantie niet inbouwen. Neemt niet weg dat je deze functionaliteit goed test, uiteraard. Maar een onnodig "verbose" systeem lijkt mij initieel niet erg zinnig, omdat je dan dingen van begins af aan al complexer maakt dan strict noodzakelijk.
Gewijzigd op 15/09/2018 12:00:56 door Thomas van den Heuvel

G Jansma

G Jansma

21/09/2018 18:51:17
Quote Anchor link
Bedankt voor jullie hulp. Heb het nu inderdaad met following true/false gedaan. Helemaal zoals ik het wil.

Heb alleen nog één bijkomende vraag. Ik heb voor de buttons een hover kleur gezet. Als je iemand volgt en op de button gaat staan geeft hij een rode kleur, als je dus dreigt te ontvolgen. Het probleem is alleen dat als je op 'volgen' klikt je direct de rode kleur krijgt, omdat je al 'hovert'. Hoe kan ik dat voorkomen dat hij bij een click geen hover doet?

Even een versimpelde opzet:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
<script src="https://ajax.googleapis.com/ajax/libs/jquery/3.3.1/jquery.min.js"></script>

<div class='button1'>button1</div>

<script>

$(document).on('click', '.button1', function(){

$('.button1').html("button2");
        $(this).removeClass('button1');    
        $(this).addClass('button2');

});

</script>

<style>

.button1 {background-color: #FF0;}
.button1:hover {background-color: #F93;}
.button2 {background-color: #CDE;}
.button2:hover {background-color: #F00;}

</style>

G Jansma

G Jansma

25/09/2018 12:54:27
Quote Anchor link
Iemand een idee hoe ik bovenstaande kan oplossen?

Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

25/09/2018 15:58:26
Quote Anchor link
Euh, in eerste instantie geen rode hoverkleur definiëren? Of wellicht een :active (sub)class introduceren? Of misschien onderscheid maken tussen de "mousedown" en "mouseup" events, in plaats van het "click" event te gebruiken?

Trouwens, regel 9, moet dat niet ook $(this) zijn in plaats van $('.button1')? Geef je daarmee niet alle divs met klasse .button1 deze de inhoud "button2"?

G Jansma

G Jansma

25/09/2018 19:39:16
Quote Anchor link
Thanks voor je hulp. Je hebt me op het goede pad geholpen. Een beetje googlen op die mouse-dingen heeft me naar mouseleave geleid. Heb nu dat na de klik, en nadat je de muis van de button haalt een active class wordt toegevoegd.

Dat tweede heb je gelijk in, dit was ook een beetje prutswerk.

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<script src="https://ajax.googleapis.com/ajax/libs/jquery/3.3.1/jquery.min.js"></script>

<div class='button1'>button1</div>

<script>

$(document).on('click', '.button1', function(){

$(this).html("button2");
        $(this).removeClass('button1');    
        $(this).addClass('button2');

$(this).one('mouseleave', function() {
            $('.button2').addClass('active');
        });

});

</script>

<style>

.button1 {background-color: #FF0;}
.button1:hover {background-color: #F93;}
.button2 {background-color: #CDE;}
.active:hover {background-color: #F00;}

</style>

Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

25/09/2018 22:23:24
Quote Anchor link
Of nog een andere optie: maak de button tijdelijk inactief als deze in "transitie" is, en dan, als je AJAX-call resultaat heeft geretourneerd, pas je de classes pas toe? Dan is namelijk ook pas bevestigd dat de wijziging ook daadwerkelijk is uitgevoerd.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.