Volgorde items in diverse categorieën

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Bjorn Couwenberg

Bjorn Couwenberg

23/01/2012 16:52:56
Quote Anchor link
Oke, where to start.

Het gene waar ik mee bezig ben is een lijst met verhuur producten.
Deze producten zijn ingedeeld in categorieën welke soms ook weer subcategorieën hebben.

Ik heb daarom 3 tabellen:
- De categorie
- De subcategorie
- De items

Nu wil ik alleen de volgorde van diverse dingen aan kunnen passen. Daarom heb ik (als voorbeeld) in de items tabel een extra kolom genaamd "volgorde". Daarin worden ze genummerd, en op basis daarvan worden de items ge-ordert.

Dat werkt dus. Echter heb ik nu het probleem van het aanpassen van deze volgorde. Tot op heden doe ik dit gewoon in PHPmyAdmin maar dit moet uiteindelijk in de backend worden verwerkt.

Ik hoop dat bovenstaand verhaal duidelijk is.

Maarre, wat is de meest gebruikelijke manier hiervoor?

PHP hulp

PHP hulp

22/12/2024 19:44:02

- SanThe -

- SanThe -

23/01/2012 16:58:53
Quote Anchor link
Als je het in PhpMyAdmin kan doen dan neem je toch de aldaar gebruikte query over.

Bjorn Couwenberg

Bjorn Couwenberg

23/01/2012 17:41:49
Quote Anchor link
Ja maar het gaat me niet alleen om de query.. het gaat ook om de gebruikersfactor. Dus de gui zeg maar

23/01/2012 19:03:44
Quote Anchor link
Je zou een invoerveld van de volgorde kunnen maken en als iemand die verandert of met een button ernaast op klikt, dan met een ajax request de query uitvoeren (volgorde veranderen).

Je moet wel twee velden hebben:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<input type="hidden" name="item" value="item naam of id"/>
En dan:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<input type="text" name="volgorde" value="huidige volgorde"/>

Dit is de gemakkelijkste weg denk ik, dan moet de pagina zelfs niet meer ververst worden om de volgorde te veranderen.
Gewijzigd op 23/01/2012 19:06:18 door

Bjorn Couwenberg

Bjorn Couwenberg

23/01/2012 20:43:33
Quote Anchor link
Kijk! :) dat was dus precies waar ik effe niet aan had gedacht. Ajax! Thx aaron!

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.