Volgorde items in diverse categorieën
Bjorn Couwenberg
23/01/2012 16:52:56Oke, where to start.
Het gene waar ik mee bezig ben is een lijst met verhuur producten.
Deze producten zijn ingedeeld in categorieën welke soms ook weer subcategorieën hebben.
Ik heb daarom 3 tabellen:
- De categorie
- De subcategorie
- De items
Nu wil ik alleen de volgorde van diverse dingen aan kunnen passen. Daarom heb ik (als voorbeeld) in de items tabel een extra kolom genaamd "volgorde". Daarin worden ze genummerd, en op basis daarvan worden de items ge-ordert.
Dat werkt dus. Echter heb ik nu het probleem van het aanpassen van deze volgorde. Tot op heden doe ik dit gewoon in PHPmyAdmin maar dit moet uiteindelijk in de backend worden verwerkt.
Ik hoop dat bovenstaand verhaal duidelijk is.
Maarre, wat is de meest gebruikelijke manier hiervoor?
Het gene waar ik mee bezig ben is een lijst met verhuur producten.
Deze producten zijn ingedeeld in categorieën welke soms ook weer subcategorieën hebben.
Ik heb daarom 3 tabellen:
- De categorie
- De subcategorie
- De items
Nu wil ik alleen de volgorde van diverse dingen aan kunnen passen. Daarom heb ik (als voorbeeld) in de items tabel een extra kolom genaamd "volgorde". Daarin worden ze genummerd, en op basis daarvan worden de items ge-ordert.
Dat werkt dus. Echter heb ik nu het probleem van het aanpassen van deze volgorde. Tot op heden doe ik dit gewoon in PHPmyAdmin maar dit moet uiteindelijk in de backend worden verwerkt.
Ik hoop dat bovenstaand verhaal duidelijk is.
Maarre, wat is de meest gebruikelijke manier hiervoor?
PHP hulp
22/12/2024 19:44:02- SanThe -
23/01/2012 16:58:53Bjorn Couwenberg
23/01/2012 17:41:49Ja maar het gaat me niet alleen om de query.. het gaat ook om de gebruikersfactor. Dus de gui zeg maar
Je zou een invoerveld van de volgorde kunnen maken en als iemand die verandert of met een button ernaast op klikt, dan met een ajax request de query uitvoeren (volgorde veranderen).
Je moet wel twee velden hebben: En dan:
Dit is de gemakkelijkste weg denk ik, dan moet de pagina zelfs niet meer ververst worden om de volgorde te veranderen.
Je moet wel twee velden hebben: En dan:
Dit is de gemakkelijkste weg denk ik, dan moet de pagina zelfs niet meer ververst worden om de volgorde te veranderen.