volgorde met readdir
Boudewijn
06/01/2006 10:40:00Ik heb een slideshow gemaakt met behulp van readdir en innerHTML. Nu wil ik aan kunnen geven welk plaatje als eerste getoond wordt. Ik werk met een zelfgeschreven cms en dacht dat het mogelijk zou moeten zijn om een plaatje 'aan te vinken' zodat er een of andere array gemaakt wordt die ik in mijn code kan verwerken.
Heeft iemand een idee?
Heeft iemand een idee?
PHP hulp
22/11/2024 11:13:13Jan Koehoorn
06/01/2006 10:57:00Hoi Boudewijn,
als je de plaatjes aanvinkt in een formulier en je benoemt je checkboxen zo:
<input type="checkbox" name="plaatje[]" value="plaatje1.jpg">
<input type="checkbox" name="plaatje[]" value="plaatje2.jpg">
<input type="checkbox" name="plaatje[]" value="plaatje3.jpg">
dan krijg je na verzenden van het formulier een array met alleen de aangevinkte plaatjes er in. Die array kun je opvragen via $_POST['plaatje']
als je de plaatjes aanvinkt in een formulier en je benoemt je checkboxen zo:
<input type="checkbox" name="plaatje[]" value="plaatje1.jpg">
<input type="checkbox" name="plaatje[]" value="plaatje2.jpg">
<input type="checkbox" name="plaatje[]" value="plaatje3.jpg">
dan krijg je na verzenden van het formulier een array met alleen de aangevinkte plaatjes er in. Die array kun je opvragen via $_POST['plaatje']
Boudewijn
06/01/2006 12:07:00Bedankt voor dit handige script!
Maar ik wil dat je kan aangeven welk plaatje het eerst getoond wordt, alles dat er verder in de map staat mag een willekeurige volgorde hebben.
Maar ik wil dat je kan aangeven welk plaatje het eerst getoond wordt, alles dat er verder in de map staat mag een willekeurige volgorde hebben.
Willem Jan Z
06/01/2006 12:15:00Dan zal je met cijfers moeten werken voor het opgeven van de array...
Ik ga eens puzzelen hoe dat handig kan...
Ik neem aan dat je dus gewoon bij het plaatjes kiezen een nummer (o.i.d.) wil opgeven om de volgorde te bepalen.
Ik ga eens puzzelen hoe dat handig kan...
Ik neem aan dat je dus gewoon bij het plaatjes kiezen een nummer (o.i.d.) wil opgeven om de volgorde te bepalen.