Volgorde van items
Martijn
17/08/2007 13:47:00Geachte lezers,
Ik zit met een probleem, en ik kom er maar niet uit.
Ik heb namelijk een menu...gewoon van boven naar beneden met hierin een aantal pagina's die uit de database worden gehaald. Deze worden gesorteerd op het veld "paginas.pos" in de database.
Nu moet het zo zijn dat ik zodra ik een nieuwe pagina aan wil maken, deze onder een bestaande pagina in het menu kan zetten...Dus bijvoorbeeld:
- Pagina 1
- Pagina 2
- Pagina 3
En ik wil daar een pagina 2,5 tussen hebben, dus die moet het "pos" 3 krijgen, en pagina 3 hierboven moet dan "pos" 4 krijgen.
Maar nu weet ik niet echt hoe ik daaraan begin, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Ik zit met een probleem, en ik kom er maar niet uit.
Ik heb namelijk een menu...gewoon van boven naar beneden met hierin een aantal pagina's die uit de database worden gehaald. Deze worden gesorteerd op het veld "paginas.pos" in de database.
Nu moet het zo zijn dat ik zodra ik een nieuwe pagina aan wil maken, deze onder een bestaande pagina in het menu kan zetten...Dus bijvoorbeeld:
- Pagina 1
- Pagina 2
- Pagina 3
En ik wil daar een pagina 2,5 tussen hebben, dus die moet het "pos" 3 krijgen, en pagina 3 hierboven moet dan "pos" 4 krijgen.
Maar nu weet ik niet echt hoe ik daaraan begin, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
PHP hulp
07/11/2024 13:48:31desertme(sander)
17/08/2007 13:53:00geef waardes mee aan je pagina's
bijv pagina 1 heeft waarde 100
pagina 2 heeft waarde 200
wil je er een pagina 3 tussen pagina 1 en 2 in doen geef die dan waarde 150
en laat sorteren op waarde
bijv pagina 1 heeft waarde 100
pagina 2 heeft waarde 200
wil je er een pagina 3 tussen pagina 1 en 2 in doen geef die dan waarde 150
en laat sorteren op waarde
Edit:
dan krijg je dus
pag 1
pag 3
pag 2
dan krijg je dus
pag 1
pag 3
pag 2
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door desertme(sander)
Martijn
17/08/2007 13:59:00Dat kan, daar heb ik ook aan zitten denken maar het is niet waterdicht.
Maargoed, ik denk dat ik een oplossing heb gevonden. Ik zet gewoon alle items onder elkaar in een aparte pagina met hierachter de posities in een invoerveld, dan kun je ze met een druk op de knop van positie wijzigen.
Maargoed, ik denk dat ik een oplossing heb gevonden. Ik zet gewoon alle items onder elkaar in een aparte pagina met hierachter de posities in een invoerveld, dan kun je ze met een druk op de knop van positie wijzigen.
desertme(sander)
17/08/2007 14:01:00das ook een optie maar dit ligt er wel aan word het via een backoffice systeem up to date gehouden of doe je het anders
GaMer B
17/08/2007 14:06:00Of als je het in een database zet, dat je dan een extra veld hebt: orderID en die dan verandert a.d.h.v. de manier jij het wilt hebben.
desertme(sander)
17/08/2007 14:13:00als je orderID doet is het meestal van ik maak het eerste onderwerp aan das 1
frits maakt een andere aan das 2
en nou maak jij er een aan die moet tussen die 2 in komen en dan ???
dan word jij nummer 3 dus kom je er never tussen in
frits maakt een andere aan das 2
en nou maak jij er een aan die moet tussen die 2 in komen en dan ???
dan word jij nummer 3 dus kom je er never tussen in