Volledige table nieuw ID geven

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Bart Knippers

Bart Knippers

11/05/2011 19:19:37
Quote Anchor link
Hallo,

Ik heb laatst 2 tables bij elkaar gevoegd. Maar nu heb ik het probleem dat ik dubbele ID's heb in dezelfde table. En dat kan niet! Daarom had ik dit ingevoerd in PHPmyadmin:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
UPDATE items SET id="0"

Nu heb ik dus alle ID's op 0

Afbeelding

Afbeelding

Maar nu wil ik alle id rows een nieuw ID geven. En ze moeten allemaal uniek zijn. dus van 1 tot 3,530,762. Maar hoe doe ik dat? Ik heb heel Google al afgezocht maar ik kan het maar niet vinden.

Weet iemand hier misschien wat ik kan doen?

Groetjes, Bart

PHP hulp

PHP hulp

05/11/2024 15:42:43

Gerhard l

gerhard l

11/05/2011 19:31:11
Quote Anchor link
ik zou proberen bij structuur je oude id te verwijderen en dan een nieuwe aan te maken en die op auto_increment te zetten

Bart Knippers

Bart Knippers

11/05/2011 19:35:19
Quote Anchor link
Dan krijg ik deze fout:

Afbeelding

Wat moet ik dan doen?

Joakim Broden

Joakim Broden

11/05/2011 19:36:31
Quote Anchor link
Tja volgens mij zit je nu met een probleem. Is er nog iets anders wat uniek is in de tabel? Want je kunt nu niet update where id = blabla omdat alles het zelfde ID heeft.

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
$i = 1;
$query = mysql_query("SELECT UNIEKVELD FROM item");

while($row = mysql_fetch_array($query)) {
    mysql_query("UPDATE items SET id = '".$i."' WHERE UNIEKVELD = '".$row['UNIEKVELDVALUE']."'");

$i++;
}
Gewijzigd op 11/05/2011 19:37:37 door Joakim Broden

Gerhard l

gerhard l

11/05/2011 19:37:56
Quote Anchor link
die fout kreeg ik ook toen ik van een bestaande een auto_increment moest maken maar toen ik een nieuwe veld aanmaakte en die op a_i zette pakte die hem wel..

Joakim Broden

Joakim Broden

11/05/2011 19:42:30
Quote Anchor link
Er kan maar 1 auto_increment veld zijn per tabel. Dus er is al een auto_increment veld in je tabel

Bart Knippers

Bart Knippers

11/05/2011 19:43:01
Quote Anchor link
Jah! Het is gelukt! Ik heb op google gezocht naar die auto_increment. Ik kwam tegen dat ik dit moest gebruiken:

Code (php)
1
alter table items add id int(11) primary key auto_increment not null;

En nu werkt het!

Bedankt voor het meedenken allemaal!

Robin Roboo

Robin Roboo

11/05/2011 22:01:20
Quote Anchor link
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij werkt de kolom 'id' verwijderen en vervolgens weer toevoegen met een auto_increment ook. Heb ooit eens hetzelfde gehad. Overigens zou je bovenstaand moeten voorkomen door ID unique te laten zijn.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.