voor eens en altijd

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: « vorige 1 2 3

Peter Arendse

Peter Arendse

10/01/2008 20:21:00
Quote Anchor link
Goed, ik heb nu dit:
Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /www/htdocs/taxikalf/online2.php:1) in /www/htdocs/taxikalf/online2.php on line 2
Array ( [naam] => Peter Arendse [adres] => Zwartemeer 34 [woonplaats] => Zaandam [bedrijf] => [telefoonnummer] => 0757719089 [emailadres] => [email protected] [aantalpersonen] => 4 [dag1] => 20 [maand1] => 01 [jaar1] => 2008 [uur1] => 22 [min2] => 00 [retour] => [ophalen] => [straat_bestemming] => Zwartemeer 34 [plaats_bestemming] => Zaandam [bedrijf_bestemming] => [dag2] => 31 [maand2] => 01 [jaar2] => 2008 [uur2] => 07 [mobiel] => 0612345678 [vluchtnummer] => KL 1234 [opmerkingen] => Test [contant] => [creditcard] => [telefonisch_bevestigen] => [via_email_bevestigen] => )

Als ik de selectboxen van contant, creditcard e.d selecteer geeft hij geen waarde terug.
Ik zal nu de print aray er eens tussen uithalen, kiken wat er gebeurt, oh, en we moeten dag1-maand1-jaar1 weer als datum1 zien te krijgen, zo ook met uur1 en min1 als tijd1 en enz.

edit:

Na het weghalen van de printr geeft hij dit terug als $content:
PHPSESSID: aced7fd9caef6410c19a8524044eb60e
naam: Peter Arendse
adres: Zwartemeer 34
bedrijf: Taxibedrijf Kalf
telefoonnummer: 0757719089
emailadres: [email protected]
aantalpersonen: 4
dag1: 22
maand1: 01
jaar1: 2008
uur1: 07
min1: 00
retour:
straat_bestemming: Zwartemeer 34
plaats_bestemming: Zaandam
bedrijf_bestemming: Taxibedrijf Kalf
dag2: 31
maand2: 01
jaar2: 2008
uur2: 23
min2: 00
mobiel: 0612345678
vluchtnummer: KL 4321
opmerkingen: Testen
contant:
via_email_bevestigen:
Submit: Verzenden

Verder nog wel de noticen, maar die haalt ie volgens mij uit de code die de email behoort te vesturen, al die regels komen daar mee overeen.

Edit2:
Bij het versturen van een leeg formulier komen nu wel de drie waarden terug die ik heb opgegeven in: $aVerplicht = array('naam', 'telefoonnummer', 'emailadres');

Maar de email komt weer binnen zonder ingevulde variabelen
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Peter Arendse

PHP hulp

PHP hulp

24/12/2024 13:30:19

Joren de Wit

Joren de Wit

10/01/2008 20:35:00
Quote Anchor link
Heb je die variabelen als $naam en $email dan al vervangen?

Peter Arendse

Peter Arendse

10/01/2008 20:39:00
Quote Anchor link
voor wat moet ik die dan vervangen?
Zo iets als dit:
$mail_body.="Naam van klant: " . $_SESSION['input']['naam'] . "\n";

Ik heb geen idee?

Klaasjan Boven

Klaasjan Boven

10/01/2008 20:50:00
Quote Anchor link
ikheb niet het hele topic gelezen maar ik denk zoiet als

$mail_body.="Naam van klant: " . $aResultaat['naam'] . "\n";

Peter Arendse

Peter Arendse

10/01/2008 20:55:00
Quote Anchor link
YESSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS, het is gelukt!
De mail komt ook met de variabelen binnen, alleen de checkboxen werken niet.

Nu wil ik nog alleen een tussenstap maken zodra de mensen op verzenden geklikt hebben, dat ze eerst hun invoer kunnen doorlezen, vervolgens weer op een verzendknop drukken om de reservering werlelijk te versturen of op een knop drukken om terug te gaan naar het formulier waar ze de velden weer kunnen aanpassen.

Ook wil ik nogh een soort cookie dat als ze volgende week weer reserveren, de meeste info reeds in het formulier staat ingevuld.

Joren de Wit

Joren de Wit

10/01/2008 21:38:00
Quote Anchor link
Eerste feature: gegevens uit het formulier tonen op het scherm en tijdelijk opslaan in een sessievariabele. Na goedkeuren gebruik je vervolgens de waarden uit de sessievariabelen om je mailtje op te bouwen en te versturen.

Als de gebruiker wil wijzigen, gebruik je de waarden uit de sessievariabelen om de ingevulde gegevens in de formuliervelden te tonen...

Peter Arendse

Peter Arendse

10/01/2008 21:52:00
Quote Anchor link
Goed Blanche, ik ga daar aan werken.
Maar heb nog steeds die irritante sesion error op de pagina, die tevens mijn datepicker blokeerd.
Ik heb inmiddels het zelfde script in tween gedeeld met een pagina voor het formulier en een pagina voor de verwerking, en dan heb ik er geen last van.

Kun jij mij nog even bijpraten over de checkboxen.
Die invoer komt dus niet binnen, of moet ik dat aanpassen in de filter array?
Ik had vroeger dit:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<td width="50%"><font size="2"><input name="contant" type="checkbox" id="contant" value="Ja" /></font></td>

wat wel werkte!

en nu dit:

Code (php)
1
<td width="50%"><font size="2" class="style1"><b>Ik betaal contant: </b><br /><input name="contant" type="checkbox" id="contant" value="<?php echo isset($_SESSION['input']['contant']) ? $_SESSION['input']['contant'] : ''; ?>"/></font></td>

en daar krijg ik niets op binnen!

Joren de Wit

Joren de Wit

10/01/2008 21:56:00
Quote Anchor link
Bij een checkbox ga je geen sessievariabele in de value zetten, deze blijft altijd hetzelfde. Om de gekozen instelling te onthouden ga je afhankelijk van of de checkbox eerder aangevinkt was (en dus de sessievariabele bestaat) het attribuut checked="checked" toevoegen aan de input.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Joren de Wit

Peter Arendse

Peter Arendse

10/01/2008 22:02:00
Quote Anchor link
Kun je dat eens laten zien in een willekeurig voorbeeldje, ik heb je antwoord nu 10 doorgelezen maar .................

Joren de Wit

Joren de Wit

10/01/2008 22:04:00
Quote Anchor link
Code (php)
1
<input type="checkbox" name="voorbeeld" value="Ja" <?php if(isset($_SESSION['input']['voorbeeld'])) echo 'checked="checked"'; ?> />

Zoiets wordt dat...

ps. Waarbij $_SESSION['input']['voorbeeld'] natuurlijk alleen gevuld is als in een eerdere poging tot verzenden de bewuste checkbox aangevinkt was.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Joren de Wit

Klaasjan Boven

Klaasjan Boven

10/01/2008 22:05:00
Quote Anchor link
if(isset($_SESSION['iets'] && $_SESSION['iets'] == true))
{
hier je checkbox met checked
}
else
{
hier gewoon de checkbox
}

Peter Arendse

Peter Arendse

10/01/2008 22:19:00
Quote Anchor link
Ja hoor Blanche, ouwe tovenaar van me, dat werkt ook.
Ik ga nu verder net de eerste feature, en morgen, zit nu al de hele dag achter dat kreng.

Peter Arendse

Peter Arendse

11/01/2008 10:44:00
Quote Anchor link
Goed, een nieuwe dag met nieuwe kansen.
En natuurlijk gaat het direct weer mis.
Nu het nieuw reserveringsformulier met de nieuwe filters werkt, wilde ik een tussenstap voor de klant in bouwen dat hij de ingevulde gegevens eerst nog een na kon lezen, daarna op een knop aanpassen kan klikken als er iets veranderd diend te worden of werkelijk versturen als alles okay is.
Ik heb nu iets gedaan!?! dat zo gauw het formulier wordt verzonden, wordt er wel op het scherm getoond wat er ingevuld is(maar verstuurd toch direct het formulier, wat dus niet mag), druk je op de knop aanpassen dan gaat hij inderdaad weer naar het formulier waar de ingevulde waarden nog in het formuier staan. Na aanpassen klik je weer op okay, hij laat de gegevens weer mooi op het scherm zien, maar verstuurd toch weer de mail wat niet mag en als ik werkelijk op verzenden klik, verstuurd hij een mail zonder waarden en geeft de melding dat de verplichte velden niet ingevuld zijn.
Druk ik dan op aanpassen dan krijg ik "pagina verlopen".
Wat een puinhoop.
Is het wel mogelijk wat ik wil Balnche, (of alle anderen).
Edit: het script tot nu toe:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
<?php
session_start();
ini_set('display_errors', 1);
error_reporting(E_ALL);
if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST')
{

// Declareren van errors en input arrays
    $_SESSION['errors'] = array();
    $_SESSION['input'] = $_POST;

// Verplichte velden
    $aVerplicht = array('naam', 'telefoonnummer', 'emailadres');

// Definieren van filters voor verschillende inputvelden.
    $aFilters = array (
        'naam'                   => NULL,
        'adres'                  => NULL,
        'woonplaats'             => NULL,
        'bedrijf'                => NULL,
        'telefoonnummer'         => NULL,
        'emailadres'             => FILTER_VALIDATE_EMAIL,
        'aantalpersonen'         => NULL,
        'dag1'                   => NULL,
        'maand1'                 => NULL,
        'jaar1'                  => NULL,
        'uur1'                   => NULL,
        'min1'                   => NULL,
        'retour'                 => NULL,
        'ophalen'                => NULL,
        'straat_bestemming'      => NULL,
        'plaats_bestemming'      => NULL,
        'bedrijf_bestemming'     => NULL,
        'dag2'                   => NULL,
        'maand2'                 => NULL,
        'jaar2'                  => NULL,
        'uur2'                   => NULL,
        'min2'                   => NULL,
        'mobiel'                 => NULL,
        'vluchtnummer'           => NULL,
        'opmerkingen'            => NULL,
        'contant'                => NULL,
        'creditcard'             => NULL,
        'telefonisch_bevestigen' => NULL,
        'via_email_bevestigen'   => NULL

);

// Uitvoeren van de filters en doorlopen van het resultaat
    $aResultaat = filter_input_array(INPUT_POST, $aFilters);
    foreach($aResultaat as $sKey => $sValue)

{

$sValue = trim($sValue);

if(empty($sValue) && in_array($sKey, $aVerplicht))
        {

$_SESSION['errors'][$sKey] = true;
            $aErrors[] = 'Je hebt geen geldig '.$sKey.' ingevuld.';
        }
    }

$datum1 = $aResultaat['dag1'] .'-'. $aResultaat['maand1'] .'-'. $aResultaat['jaar1'];
     $datum2 = $aResultaat['dag2'] .'-'. $aResultaat['maand2'] .'-'. $aResultaat['jaar2'];
     $tijd1 = $aResultaat['uur1'] .':'. $aResultaat['min1'];
     $tijd2 = $aResultaat['uur2'] .':'. $aResultaat['min2'];
    // Verwerk het formulier als er geen fouten opgetreden zijn.
    if(empty($_SESSION['errors']))
    {

echo "<font face=\"Verdana\" size=\"2\" color=\"#0C964B\"><b>U staat op het punt de volgende gegevens naar ons te verzenden</b></font><br>";
    echo "<font face=\"Verdana\" size=\"2\" color=\"#0C964B\"><b>Als alle gegevens in orde zijn drukt u op de knop nu reserveren!, anders op aanpassen en gaat terug naar het formulier.</b></font><br>";
       echo "<ul>";
       echo "<li><font face=\"Verdana\" size=\"2\" color=\"#000000\">Naam :</font><font face=\"Verdana\" size=\"2\" color=\"#0C964B\"><b>". $aResultaat['naam'] ."</b></font><br>";
       echo "<li><font face=\"Verdana\" size=\"2\" color=\"#000000\">Adres :</font><font face=\"Verdana\" size=\"2\" color=\"#0C964B\"><b>". $aResultaat['adres'] ." </b></font><br>";
       echo "<li><font face=\"Verdana\" size=\"2\" color=\"#000000\">Woonplaats:</font><font face=\"Verdana\" size=\"2\" color=\"#0C964B\"><b>". $aResultaat['woonplaats'] ."</b></font><br>";
       echo "<li><font face=\"Verdana\" size=\"2\" color=\"#000000\">Bedrijf(indien zakelijke reservering) is :</font><font face=\"Verdana\" size=\"2\" color=\"#0C964B\"><b>". $aResultaat['bedrijf'] ."</font></b><br>";
       echo "<li><font face=\"Verdana\" size=\"2\" color=\"#000000\">Telefoonnummer :</font><font face=\"Verdana\" size=\"2\" color=\"#0C964B\"><b>". $aResultaat['telefoonnummer'] ."</b></font><br>";
       echo "<li><font face=\"Verdana\" size=\"2\" color=\"#000000\">Emailadres :</font><font face=\"Verdana\" size=\"2\" color=\"#0C964B\"><b>". $aResultaat['emailadres'] ."</b></font><br>";
       echo "<li><font face=\"Verdana\" size=\"2\" color=\"#000000\">Aantal personen:</font><font face=\"Verdana\" size=\"2\" color=\"#0C964B\"><b>". $aResultaat['aantalpersonen'] ." personen </b></font><br>";
       echo "<li><font face=\"Verdana\" size=\"2\" color=\"#000000\">Vertrekdatum :</font><font face=\"Verdana\" size=\"2\" color=\"#0C964B\"><b>". $datum1 ."</b></font><br>";
       echo "<li><font face=\"Verdana\" size=\"2\" color=\"#000000\">Vertrektijd :</font><font face=\"Verdana\" size=\"2\" color=\"#0C964B\"><b>". $tijd1 ."</b></font><br>";
       echo "<li><font face=\"Verdana\" size=\"2\" color=\"#000000\">U reserveert ook voor retour :</font><font face=\"Verdana\" size=\"2\" color=\"#0C964B\"><b>". $aResultaat['retour']  ."</b></font><br>";
       echo "<li><font face=\"Verdana\" size=\"2\" color=\"#000000\">U reserveert alleen vanaf Schiphol afhalen:</font><font face=\"Verdana\" size=\"2\" color=\"#0C964B\"><b>". $aResultaat['ophalen'] ."</b></font><br>";
       echo "<li><font face=\"Verdana\" size=\"2\" color=\"#000000\">Straatnaam bestemming :</font><font face=\"Verdana\" size=\"2\" color=\"#0C964B\"><b>". $aResultaat['straat_bestemming'] ."</b></font><br>";
       echo "<li><font face=\"Verdana\" size=\"2\" color=\"#000000\">Plaatsnaam bestemming :</font><font face=\"Verdana\" size=\"2\" color=\"#0C964B\"><b>". $aResultaat['plaats_bestemming'] ."</b></font><br>";
       echo "<li><font face=\"Verdana\" size=\"2\" color=\"#000000\">Bedrijf op bestemming :</font><font face=\"Verdana\" size=\"2\" color=\"#0C964B\"><b>". $aResultaat['bedrijf_bestemming'] ."</b></font><br>";
       echo "<li><font face=\"Verdana\" size=\"2\" color=\"#000000\">Aankomstdatum :</font><font face=\"Verdana\" size=\"2\" color=\"#0C964B\"><b>". $datum2 ."</b></font><br>";
       echo "<li><font face=\"Verdana\" size=\"2\" color=\"#000000\">Aankomsttijd :</font><font face=\"Verdana\" size=\"2\" color=\"#0C964B\"><b>". $tijd2 ."</b></font><br>";
       echo "<li><font face=\"Verdana\" size=\"2\" color=\"#000000\">Mobiele telefoonnummer :</font><font face=\"Verdana\" size=\"2\" color=\"#0C964B\"><b>". $aResultaat['mobiel'] ."</b></font><br>";
       echo "<li><font face=\"Verdana\" size=\"2\" color=\"#000000\">Vluchtnummer :</font><font face=\"Verdana\" size=\"2\" color=\"#0C964B\"><b>". $aResultaat['vluchtnummer'] ."</b></font><br>";
       echo "<li><font face=\"Verdana\" size=\"2\" color=\"#000000\">Opmerkingen :</font><font face=\"Verdana\" size=\"2\" color=\"#0C964B\"><b>". $aResultaat['opmerkingen'] ."</b></font><br>";
       echo "<li><font face=\"Verdana\" size=\"2\" color=\"#000000\">Betaald contant :</font><font face=\"Verdana\" size=\"2\" color=\"#0C964B\"><b>". $aResultaat['contant'] ."</b></font><br>";
       echo "<li><font face=\"Verdana\" size=\"2\" color=\"#000000\">Betaald met creditcard en stemt in met een verhoging van € 3,00 :</font><font face=\"Verdana\" size=\"2\" color=\"#0C964B\"><b>". $aResultaat['creditcard'] ."</b></font><br>";
       echo "<li><font face=\"Verdana\" size=\"2\" color=\"#000000\">Telefonische bevestiging :</font><font face=\"Verdana\" size=\"2\" color=\"#0C964B\"><b>". $aResultaat['telefonisch_bevestigen'] ."</b></font><br>";
       echo "<li><font face=\"Verdana\" size=\"2\" color=\"#000000\">Bevestiging via een email :</font><font face=\"Verdana\" size=\"2\" color=\"#0C964B\"><b>". $aResultaat['via_email_bevestigen'] ."</b></font><br>";
       echo "</ul>";

}
    }

if(isset($_POST['Submit'])){

$recipient="[email protected]";
       $subject="Test Schipholreservering Taxibedrijf Kalf";
       $header="From: " .  $aResultaat['emailadres']  . "\r\n";
       $mail_body ="Deze reservering is op " . date("d-m-Y") . " om " . date("H:i") . " uur verzonden door " .         $aResultaat['naam']  ."\n\n";
       $mail_body.="Naam van klant: " .  $aResultaat['naam'] . "\n";
       $mail_body.="Adres van klant: " .  $aResultaat['adres']  . "\n";
       $mail_body.="Woonplaats van klant: " .  $aResultaat['woonplaats']  . "\n";
       $mail_body.="Bedrijf van klant: " .  $aResultaat['bedrijf']  . "\n";
       $mail_body.="Telefoonnummer van klant: " .  $aResultaat['telefoonnummer']  . "\n";
       $mail_body.="E-mail adres van klant: " .  $aResultaat['emailadres']  . "\n";
       $mail_body.="Aantal personen dat van de taxi gebruik gaat maken: " .  $aResultaat['aantalpersonen']  . "\n";
       $mail_body.="Vertrekdatum van klant: " . $datum1 . "\n";
       $mail_body.="Vertrektijd van klant: " . $tijd1 . "\n";
       $mail_body.="Klant gaat ook retour: " . $aResultaat['retour'] . "\n";
       $mail_body.="Alleen ophalen van Schiphol: " . $aResultaat['ophalen'] . "\n";
       $mail_body.="Straat van bestemming: " . $aResultaat['straat_bestemming'] . "\n";
       $mail_body.="Plaats van bestemming: " . $aResultaat['plaats_bestemming'] . "\n";
       $mail_body.="Bedrijf op bestemming: " . $aResultaat['bedrijf_bestemming'] . "\n";
       $mail_body.="Datum van aankomst: " . $datum2 . "\n";
       $mail_body.="Tijd van aankomst: " . $tijd2 . "\n";
       $mail_body.="Mobiel telefoonnummer: " . $aResultaat['mobiel'] . "\n";
       $mail_body.="Vluchtnummer: " . $aResultaat['vluchtnummer'] . "\n";
       $mail_body.="Eventuele opmerkingen: " . $aResultaat['opmerkingen'] . "\n";
       $mail_body.="De klant betaald contant: " . $aResultaat['contant'] . "\n";
       $mail_body.="De klant betaald met creditcard: " . $aResultaat['creditcard'] . "\n";
       $mail_body.="De klant wil zijn bevestigen per telefoon: " . $aResultaat['telefonisch_bevestigen'] . "\n";
       $mail_body.="De klant wil zijn bevestigen per e-mail: " . $aResultaat['via_email_bevestigen'] . "\n\n ---- Einde Schipholreservering ---- na bevestiging worden deze gegevens opgeslagen in ons systeem !!!";

mail($recipient,$subject,$mail_body,$header);
        // Verwerk het formulier:
        // vb. Schrijf gegevens naar een database
        // vb. Stuur een email met de gegevens
        // Stuur gebruiker door naar een volgende pagina.

//Formulier nog niet verzonden - Formulier weergeven

// Weergeven van meldingen uit het phpscript.

if(isset($aErrors))
        {

echo '<ul>';
            foreach($aErrors as $sError)
            {

echo '<li>'.$sError.'</li>';  
            }

echo '</ul>';

}

?>

<html><form action="<?php $_SERVER['PHP_SELF'] ?>" method="post"><input name="Submit" type="submit" value="nu reserveren!"><input type="button" value="aanpassen!" onClick="history.back()" /></form></html>
<?php
}
?>

- wes  -

- wes -

11/01/2008 10:46:00
Quote Anchor link
Niet bumpen.

En ja alles is mogelijk, de juiste vraag is, kan jij met jou kennis dit realiseren?

Peter Arendse

Peter Arendse

11/01/2008 10:49:00
Quote Anchor link
Sorry wes, maar had ik dan tot morgen moeten wachten om weer iets te mogen vragen?
Ik snap je idee er achterl wel, maar dit was wel heel streng.

- wes  -

- wes -

11/01/2008 10:53:00
Quote Anchor link
Nee, je laatste post editen.

Ik ben niet streng, ik ben erg liev.

Joren de Wit

Joren de Wit

11/01/2008 11:39:00
Quote Anchor link
Om te beginnen zul je het resultaat dat je overhoud na toepassen van het filter, in een sessievariabele moeten stoppen. Anders houd je niets meer van dat resultaat over op de volgende pagina.

Verder zul je moeten zorgen dat het mailtje pas aangemaakt en verzonden wordt op het moment dat er voor de tweede keer bevestigd is. Dit kun je bijvoorbeeld doen door op de controle pagina een simpel linkje te plaatsen die verwijst naar de url van de pagina met als extra GET variabele bijvoorbeeld 'bevestig':

depagina.php?bevestig

In het script kun je dan als deze variabele is meegegeven:
Code (php)
1
2
3
<?php
if(isset($_GET['bevestig']))
?>

controleren of de sessievariabele bestaat en gevuld is en vervolgens het mailtje verzenden...

Peter Arendse

Peter Arendse

11/01/2008 13:24:00
Quote Anchor link
Edit: Zo, Blanche en de anderen, het formulier wordt nu netjes verwerkt, kan nagelezen worden en wordt op verzoek verstuurd of aangepast.
Nu de volgende wens, het er voor zorgen dat wanneer de klant over een tijdje terug komt op de pagina, niet alle informatie op nieuw moet invullen, dus naam. adres telefoonnummer, emailadres enz enz. reeds in de invoervelden verschijnen.
Heeft iemand verstand van cookies?
In de boeken die ik heb gaat het alleen over inlognamen e.d.?!

Joren de Wit

Joren de Wit

11/01/2008 16:26:00
Quote Anchor link
Output begint in online2.php op regel 1. Je hebt geen loze spaties of witregels voor je php openingtag staan?

Peter Arendse

Peter Arendse

11/01/2008 18:47:00
Quote Anchor link
Hey Blanche, nee, niet dat ik weet, ik vind het ook erg vreemd.
Het is wel allemaal gelukt hoor, ik heb de pagina's gewoon opgedeeld in 3en.
Ik stuur ze nog wel even intern, dan kun jij even nakijken of het netjes gescript is of dat het weer gewoonlijk een puinbak is.
Tevens wilde ik vragen of er nog handige filters zijn om spam of andere aanvallen van buiten op het formulier te voorkomen, het enige filter wat er nu op staat is het email filter.

Ik ben nu eigenlijk toe aan het volgende project, het instellen van een cookie of zo iets om regelmatig terugkerende klanten niet iedere keer alle velden in te laten vullen.
Ik kom er in mijn boeken niets van tegen, alleen inlog en teller pagina's.
Misschien dat jij aan de hand van het script een aanzetje kan geven.

Edit: ik heb hier: http://www.sitemasters.be/?pagina=tutorials/tutorials&cat=4&id=160 wel iets gevonden over cookies, maar snap nog niet hoe ik dit voor mijn doeleinden kan gebruiken?

Pagina: « vorige 1 2 3

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.