[voorlopig vrijwillig] social network bouwen
Ik ben bezig met het opbouwen van de Social Network website die ik minstens net zo wil maken als hyves, en uiteindelijk zelfs beter. Momenteel ben ik alleen nog zo ver gekomen als een host opzoeken waarbij zo'n beetje alles onbeperkt is, en het maken van genoeg instellingen en het aanvragen van een domein.
wat zoek ik
Ik zoek mensen die enthousiast zijn en verstand hebben van wat ze doen (lijkt me wel hier). Daarnaast moeten ze open staan voor suggesties en positieve kritiek. Binnen die mensen zoek ik mensen die verstand hebben van PHP en MySQL en/of HTML en/of CSS en/of Photoshop.
Je moet alles goed kunnen documenteren, zodat ook anderen uit jouw werk kunnen komen. Je mag gebruik maken van scripts die je op het internet vind maar weet dan zeker dat dit gratis is en zonder reclame, en dat je het nog even documenteert.
Echt veel eisen heb ik niet behalve bovenstaande.
wat kan ik jou geven
In het begin van het project zal ik nog niks kunnen geven. Pas als de eerste 'systemen' af zijn en er mensen kunnen registreren (ook als goldmembers) zal ik een kleine vergoeding kunnen geven. Natuurlijk krijg je zelf ook een gratis goldmember account toegewezen en kan er nog overlegd worden over eventueel andere manieren van vergoeding.
Mocht je zelf een bedrijfje hebben of freelancer zijn kan ik je ook een bannertje aanbieden.
Ook mag crouwd-on natuurlijk als referentie gebruikt worden om te solliciteren.
wat is de bedoeling
Wat ik al eerder zei wil ik een social network bouwen dat eruitziet als hyves, maar daarnaast ook nog een relatief eenvoudige administratie-omgeving heeft.
De administratie-omgeving word echter pas gebouwd als er mensen kunnen aanmelden.
Ik kan je hier pas meer details over bekendmaken als we beide eens zijn over de voorwaarden etc.
hoe gaat het in zijn werk
Zodra ik van jou een mailtje ontvang (daarover zometeen meer) ga ik met jou corresponderen. Hierin word een 'discussie' gehouden over de voorwaarden, je ervaring enz. mochten we hieruit komen dan is de kans zeer groot dat ik je in het team plaats. Prijs jezelf nog niet de hemel in want het kan zijn dat ik aan een andere correspondentie een beter iemand heb. Ik heb helaas ook niet de luxe om met een 30 mensen te gaan werken en daar elke dag een correspondentie mee te houden. Ik heb ook nog gewoon mijn school en werk.
Stuur een mail
Om met dit project mee te doen kun je mij mailen. Daar stel ik echter al wel een aantal voorwaarden aan:
Maak het onderwerp op deze manier: $jenaam - Vacature Crouwd-on - $gewenstefunctie.
dit omdat ik een filter in ga stellen in de email.
In de mail moet staan:
-(nog een keer) Je naam
- Je emailadres
- Je woonplaats
- waarin je ervaring hebt en hoelang
- welke functies je wilt gaan doen
- wat zijn jouw voorwaarden
- heb je ideeen voor de website (nu al)
- waarom zouden we jou aannemen?
En spreek me alsjeblieft niet aan met 'u' ik ben pas 19!
Je kunt het sturen naar hem e-mail adres: [email protected].
Laat ook maar een notificatie hier achter!
Groetjes,
Jeroen (Breda, Noord Brabant)
Gewijzigd op 19/08/2010 09:26:30 door Jeroen Vermolen
Alvorens mensen reageren doen ze mogelijk wat onderzoek (Google, Linkedin). Ik adviseer je om je Linkedin profiel wat op te poetsen.
John D op 19/08/2010 09:40:21:
Alvorens mensen reageren doen ze mogelijk wat onderzoek (Google, Linkedin). Ik adviseer je om je Linkedin profiel wat op te poetsen.
Hmm tja ik doe daar niet zo veel mee..
Net even een nieuwe aangemaakt.. Dat andere was een test van het werk ;)
http://www.linkedin.com/profile?viewProfile=&key=84091106&locale=en_US&trk=tab_pro
Gewijzigd op 19/08/2010 09:56:05 door Jeroen Vermolen
Je verwacht dat iemand met goeie kennis van zaken hieraan gaat meewerken zonder enige garantie op een vergoeding? Voor een website als hyves is er heel veel inspanning nodig om het een beetje te laten lopen. Pas als het aardig begint te lopen, komen er een aantal goldmembers bij. Dit zal zeer waarschijnlijk wel een paar jaar duren.
Als iemand met een eigen bedrijfje of een freelancer mee gaat werken, dan ben je een hele lage prioriteit, elke andere klus dat ertussen komt heeft voorrang op jou, want die leveren geld op en jij misschien ooit pas en ondertussen moet de huur wel gewoon betaald worden. Dit betekend nog meer vertraging en een lage commitment.
Het is natuurlijk prima dat je mensen zoekt die zoiets willen doen, maar ik adviseer je wel om met advertenties bij de site toe te voegen, en de opbrengst aan de programmeur(s) te geven, (50% ofzo?) en daarnaast een 1malige vergoeding van zoveel euro (denk aan een gemiddeld maandsalaris van de functie die je zoekt, omdat de ontwikkeling zeker wel langer dan een maand gaat duren zal dit nog steeds niet zo veel zijn, natuurlijk) Hier kan je een proeftijd aan vooraf laten gaan zodat je wat tijd hebt het kaf van het koren te scheiden.
Als je het zo doet, dan is het een project geworden waar iemand zin in kan hebben en waarbij hij nog steeds zijn boterhammen mee kan kopen, goed, het is dan nog geen vetpot maar dat kan gecompenseerd worden omdat het 'best wel een leuk project' is.
In elk geval, veel succes!
Gewijzigd op 19/08/2010 10:47:22 door John D
Ik wil nu eerst nog gaan ontwikkelen en voor ik een KvK en dat hele rattenplan ga doen wil ik eerst zeker zijn dat het programmeren goed gaat en dat er ook inderdaad bezoekers op komen.
Zoals ik al zei als je me e-mailt vertel ik het hele plan en zal ik met het hele team het plan veel verder uitwikkelen en ontwikkelen.
groet,
Jeroen
Gewijzigd op 19/08/2010 10:50:19 door Jeroen Vermolen
Mensen zitten immers nu al bij Facebook, Hyves, Linkedin en noem maar op.
Ik wil nu eerst nog gaan ontwikkelen en voor ik een KvK en dat hele rattenplan ga doen wil ik eerst zeker zijn dat het programmeren goed gaat en dat er ook inderdaad bezoekers op komen.
en dit is een beginnersfout, eerst ontwikkelen, programmaregels inkloppen, wijzigen, klooien en kijken of er mensen komen. Ga met je mensen om tafel zitten en spreek het idee helemaal door, brainstorm over het ontwerp, verdeel het in functies, documenteer je ontwerp (UML?) en ga dan pas aan de slag. De verleiding om permanent te prototypen is groot maar heel fout. Zorg ook dat je een goed dev en tst omgeving hebt naast je productieomgeving.
Gewijzigd op 19/08/2010 11:00:20 door John D
Het is natuurlijk wel logisch dat ze hun aandeel krijgen vanaf het moment dat het project geld begint op te leveren.
Ik heb thuis nu al een stuk of 20 a viertjes liggen met quick en dirty tekeningen en nog een aantal word documenten en psd's met wat ik in gedachte heb.
Gewijzigd op 19/08/2010 11:05:42 door Jeroen Vermolen
Wil je die ook naar mij toe mailen? Ben wel benieuwd..
Email: Nielskiev [ AT ] hotmail.com
GR
Jeroen Vermolen op 19/08/2010 11:02:59:
John geef mij ff je e-mail dan zorg ik dat jij in de loop van volgende week het hele plan in je mailbox hebt ;) dan zul je zien dat ik het professioneler aanpak dan jij denkt ;)
Ik heb thuis nu al een stuk of 20 a viertjes liggen met quick en dirty tekeningen en nog een aantal word documenten en psd's met wat ik in gedachte heb.
Jeroen, klinkt goed en zie mijn opmerkingen niet als negatieve kritiek. Het is kritisch en het is de bedoeling dat je het meeneemt. Zie PM. De tip van de vorige schrijver is ook heel erg goed, er zijn uiteraard enthousiaste studenten en wellicht kan je samen iets moois bereiken. Ik wens je sowieso veel suc6.
Ik heb de emailadressen toegevoegd en ik verwacht in de loop van volgende week te kunnen sturen naar jullie. Als er nog anderen zijn die de informatie willen zien dan kun je me het beste mailen denk, anders heb ik straks ruzie met de mods/admins hier.
Gewijzigd op 19/08/2010 11:32:50 door Jeroen Vermolen
Maar ben altijd bereid om te share, zelf ben ik afgestudeerd met dit product http://www.myengine.nl/member/profile/markbeets Waar ik nog steeds mee bezig ben. Ook innovatie prijs mee gewonnen..
Route is: idee uitwerken | met veel mensen er over praten | Onderzoek doen! | businessplan | praat met veel mensenn | idee uitwerken | praten | projectplan | functioneel ontwerp | Technisch ontwerp | marketingplan etc... (sommige dingen kunnen samen lopen ;-) )
En het hangt er natuurlijk vanaf, wanneer jij die mensen gaat verzamelen in de route, dat heeft alles te maken met of jij die goodwill in het begin voor elkaar kan krijgen. Het is een hele lange weg, met heel veel bergen, opstaan en weer hard door rennen. 1 ding is zeker jouw idee moet staan als een huis..
En weet heel goed dat er verschil is in code en code ;-). Zorg echt dat je een php framework pakt of in iedergeval MVC opzet. (Uren Uren en nog eens nachten door halen, blijven leren!) 60uur in de week is niets..
En uit ervaring, een goed idee is 1, het neer kunnen zetten is 2, marketing is 3 maar het verkopen is toch echt 5. Laat je niet gek maken door investeerders die je product helemaal zien zitten, maar je wel even je halve product moet ombouwen voor de markt ;-)
Suc6, wil altijd share..
Gewijzigd op 19/08/2010 15:06:43 door Mark Beets
Mark Beets op 19/08/2010 11:56:23:
Jeroen, ik ben het eens met de reacties hier boven. Je omschrijving is natuurlijk qua idee/product heel vaag. Mensen aannemen, maar die moeten wel eerst gratis voor je werken. Als je op die manier wil op zetten moet je met iets goodwill kweken. Of allemaal vanuit het zelfde niveau werken. En niet kijken of ik je kan/wil aannemen..
Ik wil hier nog niet al te veel neerleggen, dat wil ik pas doen als ik echt contact met iemand heb die mee wilt werken.
Mark Beets op 19/08/2010 11:56:23:
Maar ben altijd bereid om te share, zelf ben ik afgestudeerd met dit product http://www.myengine.nl/member/profile/markbeets. Waar ik nog steeds mee bezig ben. Ook innovatie prijs mee gewonnen..
Dit zou voor mij misschien een goede basis kunnen zijn, dus ik wil zeker wel voor nu in contact met jou blijven.
MVG,
Jeroen