Door
Robin stek
op 26-09-2019 14:13
gewijzigd op 26-09-2019 15:11
2.917 views
Hallo allemaal,
ik Ben robin 22 jaar oud en net begonnen met programmeren vandaar dat ik hier even een kijkje neem.
Ik heb meteen een vraagje ik moet ervoor zorgen dat er een random folder word gemaakt(in het mapje vierkant) bij elke keer als ik een foto upload (door 1 persoon) alleen nu is het zo dat de folder wordt gemaakt en dat de foto word opgeslagen alleen niet op de juiste manier. want de folder en foto komen naast elkaar en de bedoeling is dat de foto in het mapje komt die op dat moment ook wordt gemaakt. kan iemand me hiermee helpen?
$foldername = uniqid();
echo $foldername;
$destination = "vierkant/$foldername";
//The name of the directory that we need to create.
//Check if the directory already exists.
if(!is_dir($destination)){
//Directory does not exist, so lets create it.
mkdir($destination, 0755, true);
}
Je bedoelt dat de foto niet in de juiste aangemaakte folder ($destination) staat?
Dat klopt, die geef je ook niet mee in de tweede parameter van move_uploaded_file(...)
Je bedoelt dat de foto niet in de juiste aangemaakte folder ($destination) staat?
Dat klopt, die geef je ook niet mee in de tweede parameter van move_uploaded_file(...)
ja klopt zou niet weten wat/waar ik het in moet zetten
je hebt nu hardcoded vierkant/ er staan. Gebruik daar gewoon
$destination met een / erbij.
sorry was het vergeten bij te zetten maar in het mapje vierkant moet een random map komen met de foto erin. het mapje en foto worden gemaakt alleen moet de foto nog in dat mapje die op dat moment word gemaakt
Dan maak je toch een map met een random naam aan, zoals je eerst in het script toch ook doet?
Ik weet uit mijn hoofd miet of mkdir() een heel pad kan aanmaken met meerdere folders.
Even een ander vraagje de bedoeling is dat ik dit krijg: 'vierkant/destination/10.png' maar dan automatische heb dat zelf getypt. Ik moet iets maken met $destination om dat automatische te laten gebeuren zodat ik zie welke foto er in die map zit.
ik heb er naar gekeken alleen mij werd vertelt dat ik al een loop in me code heb en dat ik alleen nog iets met $_files moet doen en en $destination omdat daar blijkbaar de array staat of word getoond. (het is een opdracht wat ik moet doen)