vps met goed admin-panel
Pagina: « vorige 1 2 3 4 volgende »
>> Ook kan je sommige instellingen van php.ini veranderen vanuit een GUI, maar sommige andere instellingen zul je zelf php.ini in moeten. Dit is dan wel mogelijk met Webmin.
Heb je dan een soort editor ofzo?
Hoe kom je trouwens bij Webmin terecht. Ik heb er eigenlijk nog nooit van gehoord?
http://www.webmin.com/
Bij de meeste ControlPanels is er wel een hele grote textarea waarin je je php.ini kan wijzigen.
Bij de meeste ControlPanels is er wel een hele grote textarea waarin je je php.ini kan wijzigen.
Gebruiken nog meer mensen Webmin? Zijn er nog meer van dit soort (al dan niet gratis) panels?
Ik hoor het graag!
Quote:
Zijn er nog meer van dit soort (al dan niet gratis) panels?
Ik hoor het graag!
Ik hoor het graag!
pfff.. zou bijna zeggen google eens... :P
Zou je bijna het advies geven: stap over naar een windows server...
O nee, daar hebben we ook de o zo boze cli voor nodig.. :)
http://www.webresourcesdepot.com/10-free-web-hosting-control-panels-to-manage-servers-easier/
Heb ooit in het begin eens webmin gebruikt.
Tja.. tis een controlpanel, het doet zijn ding netjes.
Zou je wel adviezeren om een SSL certificaat er op te zetten.
En dan heb ik het niet over zo'n eigen gedraaid ding, maar een echte.
Ik begrijp echt niet dat je zo allergies bent van een beetje tikwerk.
Het is echt even wat simpele commando's leren en je kan aan de slag.
Begin met een eenvoudige distro. Bijvoorbeeld Ubuntu. Als je snapt wat apt-get install kan dan is de overstap naar yum install bij een andere distro eigenlijk niet meer zo groot.
du en df top, nano, cp, mv, ls enz. dat zijn dingen die iedere distro snapt.
En waarom in hemelsnaam een textarea om een php.ini aan te passen?
Met nano gaat dat perfect. ctrl-w (where is) kan je een stukje string zoeken wat je eventueel moet aanpassen..
Kind doet de was.
Gewijzigd op 02/12/2013 21:10:25 door Bart V B
Wat gebruik jij zelf dan?
Het is ook voor mij soms achter de oren krabben.
Alleen wat jij doet is van uitstel afstel maken. Daarmee maak je jezelf heel moeilijk.
Die kennis die je daarmee opdoet helpt je vooruit. Ook in je programmeren.
Overigens gebruik ik geen cp.
Ze voldoen niet aan mijn eisen.
Dan zou ik het zelf moet maken, en dat is een stapje te ver.
>> Alleen wat jij doet is van uitstel afstel maken.
Nope, ik zou het eerder prioriteiten stellen noemen. Ik wil er zeker nog wel een keer werk van gaan maken.
Gewijzigd op 02/12/2013 22:24:28 door Ozzie PHP
Ozzie het zit soms zo dat je genaaid wordt van alle kanten wanneer je ergens van een service gebruik maakt of juist niet ( hoe je het bekijkt ) dus mijn advies zou zijn. probeer de vps waarvan je denkt dat die bij jou past.. past deze niet bij je? next one! :P zo kom je het snelst erachter welke geschikt is voor jou.
Er zijn heel veel aanbieders en ook heel veel van die controlpanels.
Het voordeel van een managed VPS zou moeten zijn dat de hostingpartij ook ervoor zorgt dat e.e.a. up to date en veilig is, maar volgens mij doet mijn hostingpartij daar weinig aan. Dus wat dat punt betreft kun je het net zo goed zelf doen. Alleen ik ben niet zo heel technisch en daarom zoek ik een panel wat makkelijk werkt. Ik wil dus verschillende domeinnamen aan mijn VPS kunnen koppelen en ieder domein moet ook e-mail kunnen hebben. Lastig om de juiste keuze te maken.
Toevoeging op 03/12/2013 01:21:36:
P.S. Ik zie op de website van directvps.nl geen mogelijkheid om een domeinnaam te kopen. Kan dat niet?
Dus in zekere zin is dat zo ongeveer het enige controlpanel. :-)
Nee dat lieg ik voor email gebruik ik iredmail. Is een kriem om alles betreffende mail te installeren dus daarom die keuze.
De rest doe ik handmatig.
Volgens mij is domeinen niet hun prioriteit, maar je kan het altijd vragen. Qua backup kan je enkele dagen terug uit mijn hoofd, en support is snel en kundig.
Heb je het nu over transip of over directvps?
By the way... als ik wil leren hoe ik uit het niets een kale server kan installeren, weet iemand dan een goed boek of een goede tutorial waar alles in staat? Dus hoe je een OS installeert, welk OS je het beste kunt gebruiken, hoe je APACHE server installeert, hoe je een controlpanel en e-mail installeert enz. Kortom... een boek of tutorial die je als het ware aan de hand meeneemt en waarbij je aan het eind van de rit een volledig werkende VPS hebt?
De domeinen koppelen is in het controlpanel heel simpel bij transip.
Dat kan je een aap nog leren.
Wat ik heb gedaan is een oud pctje gepakt en gewoon begonnen. Na 100 keer het in de soep te laten lopen leer je heel veel.
Alle kennis heb ik gewoon van het net.
Het werkt niet met een boek.
Je komt altijd dingen tegen die net even anders zijn. Er bestaat niet zo iets als:
Zo moet het en dan is het goed.
Bart, weet je dan nog een goede website waarop alles staat uitgelegd?
Wanneer je wilt experimenteren met (virtuele)servers, maak gebruik van programma's als Virtualbox (gratis), of VMWare Fusion (Mac) / Workstation (Windows), hierop kan je ongelimiteerd fouten maken, experimenteren, etc.
Verder kan ik je als controlpanel adviseren om Ajenti te gebruiken, dit is een betrekkelijk nieuw, maar zeer (visueel) geavanceerd controlpanel voor hetgeen jij zoekt.
Wanneer je liever hebt dat het beheer uit handen genomen wordt, zou ik gaan voor een managed vps, maar helaas zijn hier altijd hogere kosten aan verbonden. Ik kan je dit wel aanbieden, maar stuur mij dan even een pm, om het een en ander door te nemen.
Ik heb nu een managed VPS, maar ik vraag me dus af of er betere en eventueel goedkopere oplossingen zijn dan die ik nu heb. Ik kan het wel allemaal zelf uitzoeken, maar ik heb daar nu nog niet de tijd voor. Lijkt me overigens wel leuk om het zelf allemaal te kunnen, maar misschien moet ik me dan eerst gaan verdiepen in hoe Linux werkt. Ik heb geen flauw idee hoe je een OS moet installeren en vervolgens ook nog een admin-panel, e-mail, firewall enz. Het lijkt me behoorlijk ingewikkeld. Geen idee of het dat ook is??
Gewijzigd op 04/12/2013 01:15:41 door Jordi Kroon
Jordi, kun je dat DirectAdmin rechtstreeks bij hun afnemen?
Ozzie PHP op 04/12/2013 01:12:42:
Ik heb nu een managed VPS, maar ik vraag me dus af of er betere en eventueel goedkopere oplossingen zijn dan die ik nu heb. Ik kan het wel allemaal zelf uitzoeken, maar ik heb daar nu nog niet de tijd voor. Lijkt me overigens wel leuk om het zelf allemaal te kunnen, maar misschien moet ik me dan eerst gaan verdiepen in hoe Linux werkt. Ik heb geen flauw idee hoe je een OS moet installeren en vervolgens ook nog een admin-panel, e-mail, firewall enz. Het lijkt me behoorlijk ingewikkeld. Geen idee of het dat ook is??
Bij DirectAdmin gaat alles automatisch.
Een kale server is het enige. Dan volstaat het om install.sh te runnen waarna je koffie kan drinken ;-)
Daarna volgt wel wat extra fijn-tuning, maar daar zijn zat tutorials over te vinden.
Gewijzigd op 04/12/2013 01:23:24 door - Ariën -
@Aar: ah, oké dat klinkt wel goed. Kan je met DirectAdmin ook je server restarten e.d.? En kun je bijv. ook je php.ini aanpassen? Of doe je dat soort dingen nog steeds via de commandline?
demo?
Edit:
Bij Leasweb kan je een interne DirectAdmin licentie afnemen.
Ja dat kan je allemaal doen met DirectAdmin. Waarom probeer je niet de Edit:
Bij Leasweb kan je een interne DirectAdmin licentie afnemen.
Gewijzigd op 04/12/2013 01:35:59 door Jordi Kroon