vps met goed admin-panel
Pagina: « vorige 1 2 3 4 volgende »
Is het moelijk om een helemaal lege server (dus echt helemaal kaal, ook geen OS) zelf te installeren tot een goede en veilige webserver? En heb je daar heel veel ervaring voor nodig? En hoeveel tijd kost zoiets?
Toevoeging op 04/12/2013 01:43:09:
En als je een gratis panel zou gebruiken, gaat dit dan ten koste van de veiligheid? Heb je bijv. meer kans dat je server wordt gehackt?
Als je maar op tijd je updates doorvoert.
Oké... maar is dit iets heel moeilijks, of kan iedereen het leren? Hoe kies je bijvoorbeeld het juiste OS, om maar eens wat te noemen?
- Centos 6.4 minimal in cd-rom en booten. (Wordt aangeraden door DirectAdmin)
- Installatie uitvoeren incl partitioneren
- Updaten (yum update)
- Handleiding volgen van directadmin.
- Instellen (nameserver, gebruikers, etc..)
Dit moet te doen zijn met weinig of zelfs geen kennis van Linux.
Ik ben ongeveer 3 uurtjes in het Datacenter gebleven. Hierna met rust in me kop naar huis gereden.
Gewijzigd op 05/12/2013 01:08:41 door Jordi Kroon
Ah oke... dat is natuurlijk omdat je een eigen server hebt :)
Maar hoe kom jij aan die informatie dan? Die server was dus helemaal leeg? Waarom kies je bijv. voor Centos, want je hebt volgens mij nog meer OS'en? En hoe heb je Apache geinstalleerd? Of zit dat standaard al in de OS? Je merkt het al... ik heb er weinig verstand van... Weet je (uit eigen ervaring) nog een goede online tutorial toevallig?
Enige wat nog moet gebeuren:
- IP instellen
- /home terugplaatsen
- finetuning
Pluspunt: Geen herrie van server, omdat je vanuit je luie bureaustoel thuis kan werken, koffie in handbereik (i hope so) ;-)
Toevoeging op 05/12/2013 01:17:08:
Ozzie PHP op 05/12/2013 01:11:28:
Maar hoe kom jij aan die informatie dan? Die server was dus helemaal leeg? Waarom kies je bijv. voor Centos, want je hebt volgens mij nog meer OS'en? En hoe heb je Apache geinstalleerd? Of zit dat standaard al in de OS? Je merkt het al... ik heb er weinig verstand van... Weet je (uit eigen ervaring) nog een goede online tutorial toevallig?
Even mijn mening.....
CentOS wordt gewoon veel gebruikt, en er is veel support voor, en met name vanuit DirectAdmin. Dat is ook dus mijn favoriet.
Apache wordt verder door DirectAdmin zelf al geinstalleerd, die zorg direct dat het meteen goed aansluit op DirectAdmin zelf. Dus je moet GEEN Apache uit de CentOS repositories trekken met 'yum'. Idem dito voor PHP, MySQL etc. met de CLI Custombuild kan je alles naar eigen wens installeren.
Als je DirectAdmin gaat gebruiken. Lees de manuals eens door, er staat een hoop interessante info in.
Gewijzigd op 05/12/2013 01:17:32 door - Ariën -
Haha, het is voor jullie allemaal gesneden koek merk ik. Maar ik heb hier echt weinig verstand van. Mocht iemand een tutorial tegenkomen waarin alles vanaf de basis wordt uitgelegd dan hoor ik het graag. En zoals ik al zei, als ik wat meer tijd heb kom ik er op terug. Wordt vervolgd...
DirectAdmin installeerd bijvoorbeeld:
Web service (php mysql apache)
Email service (exim/dovecot)
Dns service (bind/named)
Ftp (service (proftpd)
Een tutorial die ik altijd gebruik voor directDadmin kan je hier vinden:
Klik!
Ah oké thanks. Maar DirectAdmin is toch niet gratis? Hoe werkt dat dan? Moet je hostingpartij DirectAdmin ondersteunen ofzo?
Of je koopt een licentie via DirectAdmin en koppelt deze aan je IP. Dit is duur maar op langer termijn kan dit goedkoper zijn (vaak niet).
Of wat ik je aanraad is om deze direct te kopen via je hoster. Een hoster kan speciale licenties uitgeven (internal) welke goedkoper zijn ( 5 a 10 euro per maand)
Ah oké. En stel dat je niet voor een betaald panel gaat, maar voor een open source panel? Is dat een risico wat betreft veiligheid? Heb je met een open source panel meer kans op aanvallen van buitenaf?
Ik heb zelf geen ervaring met gratis panels. Ik denk niet dat het veel onveiliger is, maar moeilijker te gebruiken. Ook zijn ze vaak niet zo uitgebreid.
Ah oké. En zijn er dan panels die nog beter zijn dan DirectAdmin? Of is DirectAdmin het beste wat er verkrijgbaar is?
Zij bieden een VPS voor 10,- per maand (incl. BTW), 50GB schijfruimte, unlimited traffic en een Plesk panel voor 100 domeinnamen! Dat klinkt wel heel mooi???
Ik zie overigens ook VPS aanbieders die werken met SSD schijven ipv met conventionele harde schijven. Merk je daar in de praktijk iets van?
Ozzie PHP op 05/12/2013 01:46:17:
Ah oké. En zijn er dan panels die nog beter zijn dan DirectAdmin? Of is DirectAdmin het beste wat er verkrijgbaar is?
De interface voor de client is niet echt intuïtief, maar het werkt. Voor de de beheerder zijne r heel wat instellingen, maar er is voor een hoop zaken met wat gepriegel via SSH nodig.
@Aar: thanks. En weet je toevallig hoe dat zit met Plesk? En ben je bekend met Strato (zie mijn vorige bericht)?
Ooit eens incidenteel mee gewerkt op stage, maar daar konden ze er niet omgaan (onkunde en gepruts) met het gevolg dat het spul al behoorlijk brak werkte :P.
Gewijzigd op 07/12/2013 20:23:55 door - Ariën -
Ah oke... maar dat Strato is dus wel erg goedkoop hè? Ik ben benieuwd of het ook echt iets is. Prijstechnisch in ieder geval wel interessant.
http://www.webhosters.nl/webhosting-providers/strato/ervaringen/ & http://www.webhostingreviews.nl/ervaringen/strato-hosting/ & https://www.google.be/#q=strato+ervaringen
Voor het controle paneel raad ik je aan verschillende te testen. Dit kan je doen door demo's te testen of bij verschillende providers een weekje of 2 weekjes gratis te testen. Of voor een maand te bestellen.
Ik zelf zit bij Corgitech. Ben er zeer tevreden van. Ik betaal €57/jaar voor 725mb ram, 35GB ram, 1TB data, 2xcpu cores, 100mbit up. De server staat in Amsterdam bij Serverius. Lijkt me een goed datacenter. Dat is ook belangrijk.
Voor ervaringen met strato: Voor het controle paneel raad ik je aan verschillende te testen. Dit kan je doen door demo's te testen of bij verschillende providers een weekje of 2 weekjes gratis te testen. Of voor een maand te bestellen.
Ik zelf zit bij Corgitech. Ben er zeer tevreden van. Ik betaal €57/jaar voor 725mb ram, 35GB ram, 1TB data, 2xcpu cores, 100mbit up. De server staat in Amsterdam bij Serverius. Lijkt me een goed datacenter. Dat is ook belangrijk.
LEDfan nvt op 07/12/2013 21:05:33:
Ik betaal €57/jaar voor 725mb ram, 35GB ram, 1TB data.....
725MB ram, 35GB diskspace en 1TB dataverkeer dus.