[vraag] Licentie
Echter wil ik natuurlijk niet dat één of andere malloot het script aangeschaft en daarna het gratis gaat verspreiden op het internet.
Is er een manier om dit tegen te gaan? Zelf zit ik te denken over een soort van check icm de domeinnaam. Daarna de volledige code te encrypteren, echter valt deze ook weer te decrypteren?
Heeft er iemand een goede oplossing?
Thanks!
Je kunt 'm toch encrypten met zend ofzo en er dan een wachtwoord op zetten, dan is ie niet zomaar te decrypten.
Wat bedoel je met een wachtwoord er op zetten?
Goeie vraag. Je zou natuurlijk iets van een installshield kunnen maken met een serial controle. En dat de serial maar 1 keer gebruikt mag worden.
@TS, ik neem niet aan dat je er honderden per dag zult verkopen. Zorg dat je een AANVRAAG binnenkrijgt in plaats van een bestelling. Zet vervolgens een hardcode code ergens in het CMS. Zorg dat jij dezelfde code aanmaakt in de database en laat deze met elkaar communiceren. Als iemand dan deze gratis gaat verspreiden kan dat niet omdat het serial nummer al in gebruik is. Ook al wijzigen ze hard code de serial, dan komt deze niet overeen met die in de database :)!
Het enige probleem hierin is dat je niet makkelijk kan registreren of de code in gebruik is. Dus dat zal je op een bepaalde manier moeten afvangen dmv een gekoppelde logintabel o.i.d.
Tja daar zou dan even over nagedacht moeten worden, net zoals je al zei met een database werken dat kan ook goed met een installshield ik heb er nu 1 draaien en dat werkt perfect. De serial kan maar 1 x gebruikt worden en daarna flipt hij hem.
Maar jouw manier kan ook goed werken. Maar als je nou de database connectie eruit sloopt dan gaat het moeilijk om het te controleren, of zie ik dat nou fout?:P
Maargoed ik snap niet zo goed waarom je er zoveel moeite voor zou moeten doen. Alsof duizenden mensen jouw betaalde CMS gaan kopen als er duizenden gratis en open-source CMS systemen zijn. Er zal niet erg veel moeite worden gedaan om het hele CMS aan te passen om een serial check eruit te slopen.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Justin S
Zend Guard eroverheen doen en laten checken via jouw host. Houd er wel rekening bij dat zodra jouw host niet is gevonden, hij niet werkt.. Dus je zou ook een hardcoded functie erin kunnen maken op basis van het domein bijvoorbeeld. Dan kun je hem niet gebruiken op een ander domein ;-)
Het veiligst is denk ik om het op je eigen server te hebben, als een standaard lib. Daar zijn ook weer bepaalde technieken voor.
En ook heel belangrijk. Dek je in met een goede licentie-overeenkomst.
Zo kan je ook via de jurisiche weg gelijk krijgen mocht iemand misbruik maken.
@Aar: heeft alsnog een bepaald bestand nodig hoor ;-)
Maar ik pin me er niet op vast.
En bovendien als je met Zend Encoder werkt, dan mag je er wel uitgaan dat elke hosting wel Zend Optimizer aanbiedt. Dit maakt PHP veel sneller, en is zo geinstalleerd. Een mooie controle hierop inbouwen in een downloadbare testfile en je weet of de klant het CMS kan gebruiken.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door - Ariën -
Voor beide technieken moet op de server een extension geinstalleerd worden. Ze kunnen tevens beide naast elkaar geinstalleerd worden.
Het is niet mogelijk voor 1 script om 2 verschillende tegelijk te gebruiken.
.so kan je over het algemeen bij shared niet zelf toevoegen verwijderen... anders zou ik direct weggaan bij die hoster.
Nadeel van deze extensions zijn dat ze achter de PHP versies aanlopen. Voor revisions niet zo erg maar voor minor releases meestal wel (zoals nu overgang van 5.2 naar 5.3)
Bedankt voor de reacties, hier heb ik zeker iets aan :D