vraag over database & traffic

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Mafcase Krooshof

Mafcase Krooshof

24/08/2009 09:57:00
Quote Anchor link
Hallo,

Kan iemand mij duidelijkheid verschaffen over de volgende vragen?
Misschien een beetje 'noob' voor de meeste van jullie maar toch... ;)

1) PHP files worden geparsed op de server voor ze naar de browser gestuurd worden. Dat was me bekend. Maar hoe zit t nu eigenlijk met de traffic?

stel: Ik heb een file van 15 kb. Deze file is verdeeld in 3 stukken van 5 kb door middel van if - then statements. Door nu te zeggen dat een if conditie 1 is wordt er een blok van 5kb aangesproken.

Wat is dan het aantal kb's dat als traffic wordt 'gebruikt' ?
Worde deze berekend over de output file (in dit geval dus 5 kb) of wordt het geheel gezien als traffic (dus de file van 15 kb)?

Ik neem aan dat het de 5 kb is maar toch....

2) Bij mijn provider kan ik 10 databases aanmaken. Ik ben bezig met een site waarbij (hopelijk) ;) behoorlijk data weggeschreven gaat worden in een database. Wat is nu het meest handige om te doen?

Alles in 1 database wegschrijven? Of verdelen over meerdere databases?
(dit ivm snelheid server etc)

Grts,

Mafcase

PHP hulp

PHP hulp

16/11/2024 09:24:13

Robert Deiman

Robert Deiman

24/08/2009 10:04:00
Quote Anchor link
Meerdere databases is minder handig om te doen:

Je moet elke keer verbinding maken met een andere database. Het maken van de verschillende verbindingen etc. kost meer dan dat het je evt. op zou leveren.
Daarnaast is een database ook bedoeld om veel informatie op een handige manier op te slaan.
Ga je echter meerdere websites / subdomeinen met andere doeleinden draaien, raad ik je wel aan voor elk subdomein zijn eigen db te draaien. (dit ivm een vaak toch redelijk zelfde opzet van tabelstructuren wanneer je een cms gebruikt)

Eddy E

Eddy E

24/08/2009 10:05:00
Quote Anchor link
Traffic is de output.
Dus dit geeft een hele hoge traffic:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
<?php
$i
= 1;
while($i < 1000000000000000000000)
 {

echo $i . '... weer eentje erbij<br>';
 $i++;
 }

?>

En je kan een hele lap php-code hebben die 1 regeltje HTML uitprint... je traffic gaat dan over die ene regel.
Hoe lang je php-code is heeft niets te maken met je traffic.

Over databases.... ik heb 3 websites... en die verdeel ik dan over die 3 databases. Zodat je niet gaat verwarren.
Maar met een prefix (bijvoorbeeld forum_config, forum_users en dan gastenboek_users, gastenboek_config) kan je in 1 database genoeg tabellen aanmaken.
Je zou dus met gewoon met 1 database af kunnen.
Maar voordeel van meerdere databases: als ze er 1 kraken, doen de andere het nog (als je een elke database een eigen wachtwoord geeft).

Elwin - Fratsloos

Elwin - Fratsloos

24/08/2009 10:08:00
Quote Anchor link
1) De traffic is niet de grootte van het PHP-bestand (of een block er in), maar de output van het bestand. Er wordt van alles in een PHP bestand gezet wat niet in de output komt (zoals echo, aanhalingstekens, etc).
Je kan in de meeste browsers wel kijken hoe groot het is.

2) Alles in een database. Het is toch voor 1 site? Geen probleem hoor.

Mafcase Krooshof

Mafcase Krooshof

24/08/2009 10:34:00
Quote Anchor link
Bedankt allemaal voor deze snelle en duidelijke reacties!!

Ik ga weer ff verder prutsen ;)

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.