vraag over jQuery

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Robert Jansen

Robert Jansen

07/01/2012 14:58:26
Quote Anchor link
Hallo,

Ik heb een paragraaf en als je hier op klikt dan verandert dit in een textarea.
In de textarea kun je dan typen.

De bedoeling is als je op de knop (button) klikt dat dan de textarea weer verandert in een paragraaf.
Kan iemand mij hier mee helpen?

Alvast bedankt.

mijn code is:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
<!DOCTYPE html>
<html>
<head>
    <title></title>
    <script src="jquery_1.7.1.js"></script>
    <script>
    $(function(){
        $('p').bind("click", function(){
            $(this).html('<textarea cols="50" rows="10">Text</textarea>');
            $(this).unbind("click");
      });

});
    </script>

</head>

<body>
<h1>klik op test en verander de tekst</h1>
<p>test</p>
<button>verander van textarea naar paragraaf</button>
</body>
</html>

Code-tags toegevoegd voor leesbaarheid.[/modedit]
Gewijzigd op 07/01/2012 18:29:32 door Chris -

PHP hulp

PHP hulp

24/11/2024 20:57:01

Erwin H

Erwin H

07/01/2012 16:49:29
Quote Anchor link
Het makkelijkst is waarschijnlijk om een paragraaf en textarea in je html op te nemen en die om de beurt te tonen of te verbergen. Dat laatste kan je simpel doen met $("p").show() of .hide()
Omdat ze vanaf het begin allebei bestaan heb je ook geen probleem met het opnieuw binden van de functies. Enige waar je nog voor moet zorgen is dat je elke keer de text copieert van de een naar de ander.

Wouter J

Wouter J

07/01/2012 18:02:46
Quote Anchor link
Wil je dus eigenlijk de content kunnen aanpassen? Hiervoor heb je helemaal geen jQuery nodig, dit kun je gewoon oplossen met het HTML5 contenteditable attribuut, werkt volgens mij in elk browser.

Maar mocht je het alsnog willen kijk dan eens naar jQuery.one() voor een 1 malig event en jQuery.replace() voor het vervangen van een div in textarea en dan als laatst nog jQuery.html() om de HTML van het andere element te pakken.

Chris -

Chris -

07/01/2012 18:32:16
Quote Anchor link
Wat je nu doet, is de <p>-tag selecteren en op het moment dat daar op geklikt wordt toon je een textarea. Je wilt dus selecteren op de button en vervolgens de paragraaf om laten vormen naar en textarea.

Overigens raad ik je wel aan om te werken met ID's en classes, zeker als je straks een uitgebreider document gaat krijgen.

@WouterJ: Lang niet alle browsers zijn HTML5-compatible, dit zijn er echt nog maar weinig. Enkel de allernieuwste browsers, en HTML5 is voor zover ik weet nog niet af én nog niet de nieuwste standaard(?)

Wouter J

Wouter J

07/01/2012 18:49:00
Quote Anchor link
@Chris, iets hoeft niet een standaard te zijn voordat een browser het gaat gebruiken. Jaren accepteren browsers al het HTML5 doctype en de Meta charset, maar W3C verbood dat en dus gebruikte niemand het.

Zo werkt contentEditable ook. IE heeft het attribuut geïntroduceerd in July 2000, samen met IE5.5
Andere browsers hebben het rond 2006 overgenomen en dat betekend browser support voor: IE5.5+; FF3+; Safari 3+; Chrome; Opera 9

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.