vraag over ontwerp
Sander Heuv
18/06/2012 18:04:15Hallo allemaal.
Ik heb een klant die graag een website wil hebben, over producten die hij verkoopt (hij heeft een eigen bedrijf). Met het bedrijf verkoopt hij meerdere producten van 1 bepaald merk. Kan ik gewoon een ontwerp maken over het merk? of zitten daar bepaalde regels aan vast (copyright etc).
bijv: Ik zou Nike schoenen verkopen. Kan ik dan gewoon een Nike site maken?(met bestaande logo's en al)
alvast bedankt.
Ik heb een klant die graag een website wil hebben, over producten die hij verkoopt (hij heeft een eigen bedrijf). Met het bedrijf verkoopt hij meerdere producten van 1 bepaald merk. Kan ik gewoon een ontwerp maken over het merk? of zitten daar bepaalde regels aan vast (copyright etc).
bijv: Ik zou Nike schoenen verkopen. Kan ik dan gewoon een Nike site maken?(met bestaande logo's en al)
alvast bedankt.
PHP hulp
28/11/2024 18:58:00Ozzie PHP
18/06/2012 18:10:52Weet "het merk" dat deze site gemaakt gaat worden? Is daar door "het merk" toestemming voor gegeven?
Sander Heuv
18/06/2012 18:15:30Nee nog niet. Het project is ook nog niet begonnen, maar ik wou alvast wat research doen voordat het project van start gaat. Dus het bedrijf van het merk moet dus weten dat er een extra website wordt gemaakt, en daarvoor toestemming geven?
Gewijzigd op 18/06/2012 18:16:03 door Sander Heuv
Ozzie PHP
18/06/2012 18:19:16Dat denk ik wel ja. Ik weet niet wat de verstandshouding is met dat merk? Is jouw klant dealer? Kent "het merk" jouw klant? Als ze een goede verstandshouding hebben dan zal jouw klant wel toestemming krijgen, maar als "het merk" jouw klant niet kent, dan zou ik zeker eerst (schriftelijk!) toestemming vragen om problemen achteraf te voorkomen.
Sander Heuv
18/06/2012 18:22:03De verhouding is naar mijn weten prima, want mijn klant wordt ook naar beurzen over de hele wereld gestuurd om het product te promoten. Maar ik zal hier navraag over doen bij de klant. Hartstikke bedankt voor de informate!
Gewijzigd op 18/06/2012 18:22:24 door Sander Heuv
Ozzie PHP
18/06/2012 18:23:49Dan zal het geen probleem zijn, maar laat jouw klant voor de zekerheid toch gewoon even vooraf toestemming vragen (per mail!) dan heb je het zwart op wit.
Succes!
Succes!