Vraag over Sessions en Mappen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

29/06/2004 20:22:00
Quote Anchor link
Hallo

Ik heb op mijn site een sessions script werkend alleen wordt ik na zoveel tijd vanzelf uitgelogt. Komt dit doordat ik een tijdje niks doe of komt het doordat de sessions steeds vernieuwt moeten worden omdat je anders na bijv 10 min surfen er vanaf gegooit wordt. Ik heb nu een script gemaakt dat de sessions steeds vernieuwt maar als het niet hoeft gooi ik dat er natuurlijk het liefst uit.

Verder vraag ik me af hoe je in php kunt navigeren met mappen. Ik heb 2 sub mappen, admin en forum, Nu heb ik dus 3 keer op mijn site bijv config.php en header.php staan. In html is het mogelijk door <a href="../naam.html"> omhoog te gaan in een map. Maar als ik include("../config.php"); doe krijg ik een error. Is het mogelijk om toch naar een andere map te gaan op deze manier?

Alvast bedankt

Roy

PHP hulp

PHP hulp

26/11/2024 21:03:50

Mitch X

Mitch X

29/06/2004 20:25:00
Quote Anchor link
Jah dat includepad werkt hetzelfde als het in HTML doet.

Witgatje

witgatje

29/06/2004 23:18:00
Quote Anchor link
ik maak meestal relatieve paden:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?
include ("/config/database.php");
?>

bijvoorbeeld..

Arend a

Arend a

30/06/2004 00:25:00
Quote Anchor link
Vervolgens geef je een voorbeeld van een absoluut pad :)

Rick

Rick

30/06/2004 00:40:00
Quote Anchor link
Arend++

http://website.com/mapje1/mapje2/pagina.ext
Absoluut: /mapje1/include.ext
Relatief: ./../include.ext

30/06/2004 09:10:00
Quote Anchor link
Mmh werkt dat wel :? dan moet ik dat nog eens gaan proberen.

./../include.ext, wat doet deze overigens? ../ is om een map omhoog te gaan maar die andere ./ weet ik niet waarvoor die staat.

En hoe zit dat met die sessions?

Ik heb het ff getest en het werkt inderdaad :). Ik was vergeten om in de bestanden die ik include ook ../ er voor te zetten.

B a s
Beheerder

B a s

30/06/2004 09:12:00
Quote Anchor link
session houdt er sowieso mee op als je alle browsers hebt gesloten en deze weer opstart..

verder zit er ook een tijd aan een session meegegeven maar kan je zo niet vertellen hoe lang die is..

Arend a

Arend a

30/06/2004 09:33:00
Quote Anchor link
bassie: niet als je het goed regelt met cookies en shit? Hebben de php sessies niet ook native cookie support?

B a s
Beheerder

B a s

30/06/2004 09:44:00
Quote Anchor link
kan wel kloppen idd, maar dat moet je instellen in php.ini of niet? je moet dan aangeven dat de sessie wordt opgeslagen als een cookie op de client's computer.. kun je d8 ik doen via session_set_cookie_params() per keer.. heb ik 1 keer eerder gedaan maar weet niet precies meer hoe het werkt.. :) maar ff manual lezen en je komt een heel end..

session.gc_maxlifetime staat standaard op 1440 net ff opgezocht.. dus zolang duren sessions standaard.. zijn seconden..

30/06/2004 11:31:00
Quote Anchor link
uuhm tnx maar ik heb een account bij lycos :D. Dus ik denk niet dat ik dat zelf kan veranderen maar ik vroeg me gewoon af hoe dat in elkaar zat. Of je de sessions steeds moet vernieuwen of dat dat automatisch gaat. Ik denk eigenlijk dat dat automatisch gaat

Kan ik die info van hierboven trouwens met phpinfo(); te zien krijgen?

En welke manual bedoel je? waarschijnlijk eentje die bij apache zit of zo :)

Mitch X

Mitch X

30/06/2004 11:34:00
Quote Anchor link
Neej die op www.php.net, de PHP manual :)

01/07/2004 11:44:00
Quote Anchor link
Ik heb weer 2 nieuwe vragen maar heb geen zin om een nieuwe topic te maken dus...

1) Ik heb BBcodes gemaakt voor men forum. Dit heb ik gedaan met preg_replace. Deze is hoofdletter gevoelig. Is er een manier om dat uit te zetten op een of andere manier. Ik heb het eerst met ergi_replace oid geprobeerd maar dat lukte niet goed omdat ie dan bijv bij asdf[/B][/U] de B's niet meepakte. Ik kan natuurlijk ook simpelweg die code copy-en en pasten maar dat vind ik niet zon goeie oplossing

2) Ik heb een forum gemaakt. Het ziet er zoiets als dit uit:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?
if (isset($_POST['submit']))
{

// insert query
echo "bericht is gespost";
}

else
{
 if ($_SESSION['level'] >=2)
 {

?>

// formulier
Code (php)
1
2
3
4
5
6
<?
 }
 else
 echo "ERROR: u heeft geen rechten.";
}

?>

De session werkt dus alleen op het formulier. Dit heb ik gedaan omdat je soms van die mensen hebt die meer als een kwartier op een bericht liggen te zwoegen. Dan zou men session dus weer gedelete zijn en als ze dan zouden posten dan zouden ze een error krijgen en al he getypte is weg. Is het mogelijk om vanaf een andere site zo een bericht te posten op mijn site? en levert dat gevaren op ivm hackers? Anders moet ik iets maken dat dat bericht daar dan gewoon in een textearea gepost wordt.

alvast bedankt

Roy

Mitch X

Mitch X

01/07/2004 12:13:00
Quote Anchor link
1)
Code (php)
1
<? preg_replace("/regexp/i", "vervanging", $source); ?>

2) Als je meer dan een kwartier zit te zwoegen gaat het niet goed met je ho0r :P
Maar anders moet je eens koekjes overwegen ...

01/07/2004 12:27:00
Quote Anchor link
1) Mmh ik snapt het niet helemaal. zorgt die /i er voor dat het niet hoofdlettergevoelig is?

2) Ik doe daar nooit zo lang over maar je hebt van die gasten die lullen een hele pagina vol :|. Ik heb ooit liggen te kutten met cookies en dat lukte zo half maja :). Maar zou dat gevaarlijk kunnen zijn zoals ik dat nu doe? anders maak ik wel een systeem zoals dit
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
<?
if ($_SESSION['level'] >= '2')
{

//de hele pagina
}
else
{
 if (isset($_POST['bericht']))
 {

echo "Kopieer de zooi hieronder, log opnieuw in  plak dit in een nieuw bericht.<br>";
 echo "<textarea>".$_POST ['bericht']."</textarea>";
 }

else {}
else {
echo "Error: u heeft geen rechten";
}

?>

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.