Vraag over Sessions en Mappen
Ik heb op mijn site een sessions script werkend alleen wordt ik na zoveel tijd vanzelf uitgelogt. Komt dit doordat ik een tijdje niks doe of komt het doordat de sessions steeds vernieuwt moeten worden omdat je anders na bijv 10 min surfen er vanaf gegooit wordt. Ik heb nu een script gemaakt dat de sessions steeds vernieuwt maar als het niet hoeft gooi ik dat er natuurlijk het liefst uit.
Verder vraag ik me af hoe je in php kunt navigeren met mappen. Ik heb 2 sub mappen, admin en forum, Nu heb ik dus 3 keer op mijn site bijv config.php en header.php staan. In html is het mogelijk door <a href="../naam.html"> omhoog te gaan in een map. Maar als ik include("../config.php"); doe krijg ik een error. Is het mogelijk om toch naar een andere map te gaan op deze manier?
Alvast bedankt
Roy
Jah dat includepad werkt hetzelfde als het in HTML doet.
Vervolgens geef je een voorbeeld van een absoluut pad :)
http://website.com/mapje1/mapje2/pagina.ext
Absoluut: /mapje1/include.ext
Relatief: ./../include.ext
./../include.ext, wat doet deze overigens? ../ is om een map omhoog te gaan maar die andere ./ weet ik niet waarvoor die staat.
En hoe zit dat met die sessions?
Ik heb het ff getest en het werkt inderdaad :). Ik was vergeten om in de bestanden die ik include ook ../ er voor te zetten.
verder zit er ook een tijd aan een session meegegeven maar kan je zo niet vertellen hoe lang die is..
bassie: niet als je het goed regelt met cookies en shit? Hebben de php sessies niet ook native cookie support?
session.gc_maxlifetime staat standaard op 1440 net ff opgezocht.. dus zolang duren sessions standaard.. zijn seconden..
Kan ik die info van hierboven trouwens met phpinfo(); te zien krijgen?
En welke manual bedoel je? waarschijnlijk eentje die bij apache zit of zo :)
Neej die op www.php.net, de PHP manual :)
1) Ik heb BBcodes gemaakt voor men forum. Dit heb ik gedaan met preg_replace. Deze is hoofdletter gevoelig. Is er een manier om dat uit te zetten op een of andere manier. Ik heb het eerst met ergi_replace oid geprobeerd maar dat lukte niet goed omdat ie dan bijv bij asdf[/B][/U] de B's niet meepakte. Ik kan natuurlijk ook simpelweg die code copy-en en pasten maar dat vind ik niet zon goeie oplossing
2) Ik heb een forum gemaakt. Het ziet er zoiets als dit uit:
Code (php)
// formulier
De session werkt dus alleen op het formulier. Dit heb ik gedaan omdat je soms van die mensen hebt die meer als een kwartier op een bericht liggen te zwoegen. Dan zou men session dus weer gedelete zijn en als ze dan zouden posten dan zouden ze een error krijgen en al he getypte is weg. Is het mogelijk om vanaf een andere site zo een bericht te posten op mijn site? en levert dat gevaren op ivm hackers? Anders moet ik iets maken dat dat bericht daar dan gewoon in een textearea gepost wordt.
alvast bedankt
Roy
2) Als je meer dan een kwartier zit te zwoegen gaat het niet goed met je ho0r :P
Maar anders moet je eens koekjes overwegen ...
2) Ik doe daar nooit zo lang over maar je hebt van die gasten die lullen een hele pagina vol :|. Ik heb ooit liggen te kutten met cookies en dat lukte zo half maja :). Maar zou dat gevaarlijk kunnen zijn zoals ik dat nu doe? anders maak ik wel een systeem zoals dit
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11