vraag over teller en database update
1.
ik zou graag een teller willen implementeren in mijn formulier. die iedere keer dat ik op "submit" klik de waarde van de teller met 1 verhoogd, ik denk dat je dit het beste met een do while moet doen alleen weet ik niet hoe ik dit moet implementeren.
2.
Ik zou ook graag een update doen van mijn data base als ik op versturen klik maar weet ook hier niet hoe ik het beste tewerk kan gaan;
kan iemand mij de code bezorgen om deze 2 problemen op te lossen?
alvast bedankt voor de moeite en hulp
Paul
paul schreef op 15.06.2007 09:39:
Beste
1.
ik zou graag een teller willen implementeren in mijn formulier. die iedere keer dat ik op "submit" klik de waarde van de teller met 1 verhoogd, ik denk dat je dit het beste met een do while moet doen alleen weet ik niet hoe ik dit moet implementeren.
1.
beste paul,
misschien is dit een eenvoudige oplossing voor je teller.
zet bij de code van het sumitten..
$t = $t + 0
$t++
echo $t;
probeer dit is..
attans wel van af hangend wat voor teller je precies wilt hebben natuurlijk
Groetjes...
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Marco PHPJunky
Wil je het formulier opslaan? Of op basis van de invoer bepaalde queries gaan uitvoeren?
paul schreef op 15.06.2007 09:39:
Beste
2.
Ik zou ook graag een update doen van mijn data base als ik op versturen klik maar weet ook hier niet hoe ik het beste tewerk kan gaan;
Paul
2.
Paul
Hallo Paul,
Voor probleem 2 zou je zo kunnen doen
mysql_query("INSERT INTO <tabelnaam> (veldnaam, veldnaam) VALUES ('waarde', 'waarde')") or die ('kan niet invoeren '. mysql_error());
groetjes..
$++ is geen manier om id te updaten in database...
dus ik zou dit met een if moeten oplossen?
if(isset($_POST['send'])){
}
maar aangezien het om een aanpassing van mijn tabel gaat zal ik waarschijnlijk hier een alter table moeten gebruiken? want de huidige waarde in de kolom payed is "0" en moet omgezet worden naar 1
je zou wel een waarde kunnen opvragen uit een db en die gelijk maken en dan ++ en dan de nieuwe waarde erin zetten
groetjes...
(voorbeeld)
$queryupdate = mysql_query("UPDATE <tabelnaam> SET (veldnaam) = 'waarde', (veldnaam) = 'waarde'") or die ('kan niet update '. mysql_error());
groetjes..
dus de query zou er dan zo uitzien
if(isset($_POST['send'])){
$queryupdate = mysql_query("UPDATE <payments> SET (payed) = '0', (payed) = '1'") or die ('kan niet update '. mysql_error());
}
of is dit niet correct.
de huidige waarde in kolom payed uit tabel payments is 0 en moet aangepast worden naar 1
Als ik de hierboven vermelde query uitvoer dan wordt mijn tabel niet geupdate :-(
Arjan Schuurman schreef op 15.06.2007 09:53:
auto_increment gebruik je om een uniek nummer aan te maken. Het zegt helemaal niets over het aantal nummers (records) in de database (lees: tabel), verwijder 1 record en de 'telling' klopt al niet meer.1: auto_increment aanzetten
2: functie insert in MySQL
2: functie insert in MySQL
Wil je weten hoeveel records er in de tabel staan, gebruik dan de SQL-functie COUNT() om dit aantal op te vragen. Kun je nooit mee de mist in gaan.
paul schreef op 15.06.2007 11:08:
Als ik de hierboven vermelde query uitvoer dan wordt mijn tabel niet geupdate :-(
Dat klopt dat is ook niet voor een DB maar wel voor een php teler
en je kan de waarde opvragen ( mits ID met auto_incre..) en deze dan zo laten ophogen en dan weer mee terug sturen als waarde in de query...