vraag over teller en database update

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Paul prive

paul prive

15/06/2007 09:39:00
Quote Anchor link
Beste
1.
ik zou graag een teller willen implementeren in mijn formulier. die iedere keer dat ik op "submit" klik de waarde van de teller met 1 verhoogd, ik denk dat je dit het beste met een do while moet doen alleen weet ik niet hoe ik dit moet implementeren.

2.
Ik zou ook graag een update doen van mijn data base als ik op versturen klik maar weet ook hier niet hoe ik het beste tewerk kan gaan;

kan iemand mij de code bezorgen om deze 2 problemen op te lossen?
alvast bedankt voor de moeite en hulp

Paul

PHP hulp

PHP hulp

05/01/2025 02:56:28

Arjan Schuurman

Arjan Schuurman

15/06/2007 09:53:00
Quote Anchor link
1: auto_increment aanzetten
2: functie insert in MySQL

Edit:
typo
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Arjan Schuurman

Marco PHPJunky

Marco PHPJunky

15/06/2007 09:58:00
Quote Anchor link
paul schreef op 15.06.2007 09:39:
Beste
1.
ik zou graag een teller willen implementeren in mijn formulier. die iedere keer dat ik op "submit" klik de waarde van de teller met 1 verhoogd, ik denk dat je dit het beste met een do while moet doen alleen weet ik niet hoe ik dit moet implementeren.

beste paul,

misschien is dit een eenvoudige oplossing voor je teller.

zet bij de code van het sumitten..

$t = $t + 0
$t++

echo $t;

probeer dit is..

attans wel van af hangend wat voor teller je precies wilt hebben natuurlijk

Groetjes...
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Marco PHPJunky

Martijn Wieringa

Martijn Wieringa

15/06/2007 10:01:00
Quote Anchor link
Wat zou je willen updaten i je database als iemand op submit drukt?
Wil je het formulier opslaan? Of op basis van de invoer bepaalde queries gaan uitvoeren?

Marco PHPJunky

Marco PHPJunky

15/06/2007 10:11:00
Quote Anchor link
paul schreef op 15.06.2007 09:39:
Beste

2.
Ik zou ook graag een update doen van mijn data base als ik op versturen klik maar weet ook hier niet hoe ik het beste tewerk kan gaan;

kan iemand mij de code bezorgen om deze 2 problemen op te lossen?
alvast bedankt voor de moeite en hulp

Paul

Hallo Paul,

Voor probleem 2 zou je zo kunnen doen

mysql_query("INSERT INTO <tabelnaam> (veldnaam, veldnaam) VALUES ('waarde', 'waarde')") or die ('kan niet invoeren '. mysql_error());

groetjes..

Arjan Schuurman

Arjan Schuurman

15/06/2007 10:12:00
Quote Anchor link
$++ is geen manier om id te updaten in database...

Paul prive

paul prive

15/06/2007 10:28:00
Quote Anchor link
Marco
dus ik zou dit met een if moeten oplossen?
if(isset($_POST['send'])){
}

maar aangezien het om een aanpassing van mijn tabel gaat zal ik waarschijnlijk hier een alter table moeten gebruiken? want de huidige waarde in de kolom payed is "0" en moet omgezet worden naar 1

Marco PHPJunky

Marco PHPJunky

15/06/2007 10:30:00
Quote Anchor link
nee ik weet dat $++ niet voor een database is maar wel voor een gewone teller

je zou wel een waarde kunnen opvragen uit een db en die gelijk maken en dan ++ en dan de nieuwe waarde erin zetten

groetjes...

Marco PHPJunky

Marco PHPJunky

15/06/2007 10:33:00
Quote Anchor link
dan zou ik een update gebreuken..

(voorbeeld)

$queryupdate = mysql_query("UPDATE <tabelnaam> SET (veldnaam) = 'waarde', (veldnaam) = 'waarde'") or die ('kan niet update '. mysql_error());

groetjes..

Paul prive

paul prive

15/06/2007 10:40:00
Quote Anchor link
marco

dus de query zou er dan zo uitzien
if(isset($_POST['send'])){
$queryupdate = mysql_query("UPDATE <payments> SET (payed) = '0', (payed) = '1'") or die ('kan niet update '. mysql_error());
}

of is dit niet correct.

de huidige waarde in kolom payed uit tabel payments is 0 en moet aangepast worden naar 1

Paul prive

paul prive

15/06/2007 11:08:00
Quote Anchor link
Als ik de hierboven vermelde query uitvoer dan wordt mijn tabel niet geupdate :-(

Frank -

Frank -

15/06/2007 13:04:00
Quote Anchor link
Arjan Schuurman schreef op 15.06.2007 09:53:
1: auto_increment aanzetten
2: functie insert in MySQL
auto_increment gebruik je om een uniek nummer aan te maken. Het zegt helemaal niets over het aantal nummers (records) in de database (lees: tabel), verwijder 1 record en de 'telling' klopt al niet meer.

Wil je weten hoeveel records er in de tabel staan, gebruik dan de SQL-functie COUNT() om dit aantal op te vragen. Kun je nooit mee de mist in gaan.

Marco PHPJunky

Marco PHPJunky

15/06/2007 14:00:00
Quote Anchor link
paul schreef op 15.06.2007 11:08:
Als ik de hierboven vermelde query uitvoer dan wordt mijn tabel niet geupdate :-(

Dat klopt dat is ook niet voor een DB maar wel voor een php teler
en je kan de waarde opvragen ( mits ID met auto_incre..) en deze dan zo laten ophogen en dan weer mee terug sturen als waarde in de query...

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.