Vraagje mbt PHP en MySQL
Piet Het Peertje
15/01/2014 17:00:39Goedemiddag PHP'ers.
Voor informatica moet ik met behulp van PHP En MySQL een programma ontwikkelen waarmee je digitaal kunt stemmen. Nu loop ik echter tegen een probleem aan. In de een-na-laatste zin van dit PHP Script zou er in de database moeten worden opgeslagen dat de kiezer (die zich in de tabel members bevind onder id=1) gekozen heeft voor de pvda als partij. Dit gebeurt echter niet. Weet iemand wat er fout is?
Voor informatica moet ik met behulp van PHP En MySQL een programma ontwikkelen waarmee je digitaal kunt stemmen. Nu loop ik echter tegen een probleem aan. In de een-na-laatste zin van dit PHP Script zou er in de database moeten worden opgeslagen dat de kiezer (die zich in de tabel members bevind onder id=1) gekozen heeft voor de pvda als partij. Dit gebeurt echter niet. Weet iemand wat er fout is?
Quote:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
<?php
echo "<body bgimage=\"#bgtest2\">";
$host="localhost"; // Host name
$username="root"; // Mysql username
$password="usbw"; // Mysql password
$db_name="test"; // Database name
$tbl_name="members"; // Table name
$mysql = mysql_connect("$host", "$username", "$password")or die("cannot connect");
mysql_query("UPDATE members SET partij = 'pvda' WHERE id = '1'");
mysql_close($mysql);
?>
echo "<body bgimage=\"#bgtest2\">";
$host="localhost"; // Host name
$username="root"; // Mysql username
$password="usbw"; // Mysql password
$db_name="test"; // Database name
$tbl_name="members"; // Table name
$mysql = mysql_connect("$host", "$username", "$password")or die("cannot connect");
mysql_query("UPDATE members SET partij = 'pvda' WHERE id = '1'");
mysql_close($mysql);
?>
PHP hulp
27/11/2024 20:09:34Ivo P
15/01/2014 17:05:14opties:
1) er is geen id = 1 in de database, dus wordt er niets aangepast
2) er gaat iets fout.
1) er is geen id = 1 in de database, dus wordt er niets aangepast
2) er gaat iets fout.
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
2
3
4
5
6
7
8
<?php
$res = mysql_query("UPDATE members SET partij = 'pvda' WHERE id = '1'", $mysql);
if($res===false)
{
echo 'er is een error:<br>';
echo mysql_error($mysql);
}
?>
$res = mysql_query("UPDATE members SET partij = 'pvda' WHERE id = '1'", $mysql);
if($res===false)
{
echo 'er is een error:<br>';
echo mysql_error($mysql);
}
?>
Gewijzigd op 15/01/2014 17:05:34 door Ivo P
Piet Het Peertje
15/01/2014 20:10:18Bedankt voor het antwoord, er zat inderdaad een stom foutje in waardoor de hele boel niet werkte. Inmiddels is het opgelost en kan het topic dus dicht.