vraagje over strings
Ik heb een vraag over strings.
Beetje onduidelijk allemaal misschien maar weet niet goed hoe ik t moet omschrijven...
Is het mogelijk om de naam van een string 'op te bouwen' uit meerdere gegevens??
bijv:
$a1 verkregen door $a + 1
of
$b2 verkregen door $b + 2
Ik wil dus een string opgebouwd uit een combinatie van letters / cijfers.
anybody?
of bedoelde je dat niet?
Bedoelde je dit?
$achternaam = 'Kapteijn';
$tekst = 'Mijn naam is '.$voornaam.' '.$kapteijn.', leuk he!';
Zoiets?
Wil een hoop data verwerken, deze zit in strings als $a1, $a2 $a3 etc.
Ik heb nu voor elke print opdracht die ik heb een apart stuk code:
product 4:
</td><td>
<form action="delete.php?id=a4" method="post">
<input type="submit" value="delete">
</form>
Voor een paar strings is dit uiteraard geen probleem. Maar t zullen er een behoorlijk aantal gaan worden, daarom zou ik t liefst iets van een loop maken waarbij er steeds 1 opgeteld word.
Dus eerst $a1 dan $a2 gevolgd door $a3
dus niet de inhoud van de string maar de stringnaam... die moet dus samengevoegd worden uit verschillende tekens.
Als je heel veel data wil verwerken, is een array dan niet mekkelijker?
Een string vind ik persoonlijk niet zo lekker zitten... ik heb liever een boxer :D
Mafcase:
dus niet de inhoud van de string maar de stringnaam... die moet dus samengevoegd worden uit verschillende tekens.
Kan ook:
Het nut ontgaat mij alleen.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Bo az
PS: Nee hij wil dat je $hallo en $2 bij elkaar kan voegen.. Dat het $halo2 word ofzo.. denk ik?
Da's idd de bedoeling...
Wat t nut betreft: Ben geen PHP expert en zie niet hoe ik t anders zou kunnen doen...
$hallo=array('a','b','c')
en als je dan echo doet, om zegmaar 'c' te krijgen, doe je dit:
echo "$hallo[0]"
Wat je dan te zien krijgt is a. Want de PC begint met tellen vanaf de nul. Zo kan je superveel waardes in één variabel proppen ;)
Thnx allemaal!
'k ga maar eens proberen of ik idd iets kan met die array!
oke :)
Op deze manier heb je dynamisch een variabele met de naam $a2 aangemaakt. Ik heb het in de praktijk nog nooit nodig gehad, maar het kan dus wél.
edit: voor wie het interesseert; ik heb het net even opgezocht en dit heet 'variable variables' in PHP.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jan Koehoorn
Misschien zou het met de 'array' instructie ook kunnen of in mijn geval makkelijker zijn.
Maar wat Jan hierboven aangeeft is precies wat ik bedoelde!
Nogmaals bedankt allemaal!!