vraagje

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Senior Front-End Developer

As a Senior Front-end Developer you maintain the balance between creativity and functionality for our webshop, and you coach your fellow developers. How do I become a Senior Front-End Developer at Coolblue? As a Front-end Developer you work on the user-friendliness of our webshop for millions of customers. You enjoy working with the UX Designer to pick up stories. You get energy from coming up with creative solutions and are happy to present this within the team. You are also proud of your work and welcome all feedback. Would you also like to become a Senior Front-End Developer at Coolblue?

Bekijk vacature »

Medior Front-end Developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als Medior Front-end Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Onze klantenkring is groot en divers, dat vraagt om flexibiliteit van jou. Tegelijkertijd betekent dit dagelijks nieuwe dingen leren én dat geen werkdag hetzelfde is. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling waarbij iedereen welkom is, zowel

Bekijk vacature »

JAVA Programmeur

Bedrijfsomschrijving Functieomschrijving We zoeken per direct enthousiaste software engineers die ons team komen versterken.We werken in DevOps teams met een sterk gevoel voor verantwoordelijkheid. Er wordt nauw samengewerkt met ons Business analyse team (BAT), met onze uitvoerende medewerkers en met de DevOps teams onderling binnen het domein. Het liefst hebben we veel en vaak interactie met onze interne en externe eindgebruikers om zo de juiste dingen te maken. We werken multidisciplinair in een dynamische omgeving. Achtergrond opdracht De Businesseenheid Examens is verantwoordelijk voor de logistiek van de staatsexamens Voortgezet (speciaal) onderwijs, Nederlands als 2e taal en schoolexamens. In het kader

Bekijk vacature »

Full-stack Developer

As a Full-stack developer at KUBUS, you will develop the (web)applications and services of BIMcollab. You will work on both the front- and back-end. As a software company, KUBUS is in a unique position. We build our own products that are used by tens of thousands of users worldwide. Our company is just the right size: big enough to make a real impact in the market, but small enough that as an individual developer you can have an impact and really make a difference. Our development team consists of over 40 developers, testers, scrum masters and product owners, divided over

Bekijk vacature »

Software Programmeur

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een organisatie waar je samen met een team werkt aan iets moois en waar je naast hard werken ook hard kunt lachen? Dan ben je hier aan het juiste adres! Voor een informeel IT-bedrijf in omgeving Wassenaar zijn wij op zoek naar versterking. Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging als Software Programmeur lees dan snel verder! Werkzaamheden Programmeur Je bent bezig met het ontwikkelen van software en webapplicaties. Je kunt technische klussen uitvoeren op locatie. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een project goed

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Dit ga je doen Je komt in een DevOps-cultuur te werken waarbij je met je team werkt aan de front-end van diverse brand websites; Het ontwerpen van functionele en grafische ontwerpen die worden geïmplementeerd; Draagt zorg voor het maken van analyses; Je werkt nauw met je collega’s samen en geeft elkaar feedback en suggesties waar nodig; Het uitwerken van vraagstukken die afkomstig zijn van verschillende klanten; Hier ga je werken Deze marktleider op gebied van fietsen en fietservaring is gevestigd in twee provincies, verspreid over meerdere locaties. Jij zult voornamelijk in regio Joure aan de slag gaan. De organisatie doelt

Bekijk vacature »

Software Developer C# - Deventer

Software Developer C# – Deventer Bijdragen aan de toekomst van het onderwijs! Ben jij op zoek naar een dynamische omgeving waar vol enthousiasme wordt gewerkt aan software voor interactieve dashboard- en analysetoepassingen ter verbetering van het onderwijs? Dan zijn wij het bedrijf voor jou! TIG is een bedrijf met een informele en ondernemende werksfeer, waarbij goede ideeën snel leiden tot concrete acties. Wij zijn een software ontwikkelorganisatie en focussen ons op het ontwikkelen en implementeren van oplossingen voor het leveren van managementinformatie, datavisualisatie en analyses voor het onderwijs. Met onze dashboard- en analyseoplossingen zetten scholen gegevens om naar betekenisvolle informatie.

Bekijk vacature »

Software developer (Python)

Functie Je komt te werken in het IT-team bestaande uit de Lead developer en 4 (medior/senior) developers. Gezamenlijk werken jullie aan de verbetering en uitbreiding van de software. Binnen het development team is er veel vrijheid en zelfstandigheid, zonder dat ze hiermee afdoen aan de kwaliteit. Zo hebben ze elke ochtend een korte stand-up (10:00 uur) en houden ze zo nu en dan pair-programming sessies. Ook is er een hele professionele ontwikkelcyclus waarbij code altijd eerst door een collega wordt getest voordat het naar deployement gaat. Je hebt in je werk oog voor kwaliteit, risico’s en het klantbelang. Communicatie met

Bekijk vacature »

Junior Developer Low-code

Dit ga je doen Low-code ontwikkeling van software voor landelijk bekende organisaties; Samenwerken in een team van 10 collega's; Opleveren van mooie eindproducten, middels de Agile methodiek; Direct contact met de eindklant over de gewenste oplossingen. Hier ga je werken Als startende IT-professional kom je te werken in de regio van Lelystad bij een organisatie die met toonaangevende klanten uit heel Nederland samen werkt. De producten en diensten van de organisatie bereiken miljoenen Nederlanders. Hierbij komt een grote hoeveelheid informatie kijken en deze moet discreet en veilig verwerkt worden. De processen die hierbij horen worden door het IT team vormgegeven.

Bekijk vacature »

Infrastructure Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Eindhoven Vacature ID: 12945 Introductie Our client is one of the most innovative companies within the Netherlands. Currently we are looking for an Infrastructure Platform Engineer. Within this role you will be developing the infrastructure. Functieomschrijving Within this role you are responsible in the development of our distributed data and compute platform infrastructure. You will design, develop and implement new features and fixes. Next to this you will integrate and configurate other packages that supports the development of tuning applications within the organisation. You will support customer sites remotely. Design and implement the

Bekijk vacature »

Senior Java Ontwikkelaar

Dit ga je doen Werken aan uiteenlopende interne projecten voor grote (internationale) organisaties; Ontwikkelen van diverse (web)applicaties en platformen met technieken als Java, Azure en ASP.NET; Complexe vraagstukken tackelen met jouw expertise en ervaring; Waar nodig help jij je collega's om samen tot de juiste oplossing te komen. Hier ga je werken Als Java Developer kom je te werken bij een internationale organisatie in regio Amsterdam die zich richt op procesoptimalisatie door middel van zeer complexe IT oplossingen. Dit doen zij op het allerhoogste niveau met vestigingen over heel de wereld en met een groot aantal aansprekende, maatschappelijk betrokken klanten.

Bekijk vacature »

.NET Developer

Dit ga je doen Programmeren in .NET, Javascript & C# en ontwikkelen in Web Services, Windows Services en MS SQL Server; Zelfstandig verbanden maken Analyseren, testen, bugs fixen, reviewen en rapporteren; Juiste prioriteiten stellen en verantwoordelijkheid nemen; Op architectuur niveau meedenken; Af en toe klanten bezoeken. Hier ga je werken Voor onze relatie zijn wij opzoek naar een .NET ontwikkelaar met minimaal 3 jaar werkervaring. Je komt te werken in een groeiend bedrijf met betrokken collega's die zorgen voor een familiaire sfeer op de werkvloer. Als .NET ontwikkelaar word jij vanaf de eerste werkdag betrokken bij het gehele ontwikkelproces. De

Bekijk vacature »

(Lead) PHP Software Developer

Functie omschrijving Voor een klein softwarebedrijf in Breda, zijn wij op zoek naar een PHP software developer met een aantal jaar werkervaring. Je krijgt een plek in een klein team met 2 andere software developers. Wil jij graag werken met de nieuwste technieken bij een bedrijf waar jij de lead gaat nemen in de verder ontwikkeling en modernisering van een eigen software pakket? Dan ben je hier aan het juiste adres! Jouw werkzaamheden gaan er als volgt uit zien: Je gaat aan de slag met de ontwikkeling en vernieuwing van het "in-house" ontwikkelde multimedia platform. Je neemt de lead in

Bekijk vacature »

Mendix Consultant / Developer

Dit ga je doen Het in kaart brengen en analyseren van de functionele wensen van de klant rondom Mendix applicaties; Het fungeren als sparringpartner voor de (interne) klanten; Het opstellen van requirements en het vertalen hiervan naar technische mogelijkheden; Het opstellen van user stories; Het bouwen van de Mendix applicaties in samenwerking met jouw team of zelfstandig; Het testen van op te leveren software en het zorg dragen voor de implementatie; Trainen van gebruikers in het gebruik van de applicatie; Werken in een Agile omgeving. Hier ga je werken De organisatie begeeft zich in de retail branche en focust zich

Bekijk vacature »

Senior pega developer

You work on software that makes colleagues and customers happy! Thanks to your IT skills, De Mandemakers Groep really makes a difference for its customers. Do coding, testing and deployments make your heart beat faster? Then apply today as Senior Pega Developer at De Mandemakers Groep! Wat ga je doen? The job title gives it away: You will be developing Pega software. This ranges from technical design, coding and testing to test automation, deployments and bug fixing. Your goal is to continuously improve our systems so that colleagues can work efficiently and customers receive optimal service. You don't have to

Bekijk vacature »
Niels

Niels

21/10/2009 11:01:00
Quote Anchor link
Msichien een hele dom vraag, maar zit al ff te zoeken en waarschijnlijk is de reden dat ik het niet kan vinden omdat het te makkelijk is, maar

ik heb een formulier in html en hoe ik het ook went of keert er blijven altijd 3 regels boven het desgin wit.
Hoe kan ik zorgen dat de input velden netjes bovenuit gelijnd worden.

daarnaast nog een vraagje ik zie als mensen een code toevoegen dat het netjes in een witte blok word gezet hoe doe ik dat.

alvast bedankt

PHP hulp

PHP hulp

29/11/2024 04:38:19

Jaap V

Jaap V

21/10/2009 11:02:00
Quote Anchor link
daarvoor zet je er [*code ] [/code*] tags omheen...
( maar dan zonder *

en als je een stukje code geeft kunnen ze je hier vast beter helpen...
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jaap V

Michael -

Michael -

21/10/2009 11:04:00
Quote Anchor link
En dat formulier wordt gewoon getoond? of gemaild? En kan je een klein stukje van je code laten zien?

Edit: foutje :P
Code blok doe je inderdaad met en .
Zie voor meer codes de FAQ
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Michael -

Stefan

Stefan

21/10/2009 11:16:00
Quote Anchor link
waarschijnlijk gebruik je <p> en <h1/2/3/4/5/6>

Als dit het geval is, zet dan in je css, als je die hebt:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
p { margin:0px; padding:0px; }
h1 { margin:0px; padding:0px; }
h2 { margin:0px; padding:0px; }
h3 { margin:0px; padding:0px; }
h4 { margin:0px; padding:0px; }
h5 { margin:0px; padding:0px; }
h6 { margin:0px; padding:0px; }

Als je geen css gebruikt, zet je in de tag zelf:

Code (php)
1
style="margin:0px; padding:0px;"

Dus komt het er zo uit tezien bij een p-tag

Code (php)
1
2
3
<p style="margin:0px; padding:0px;">
text here
</p>

Niels

Niels

21/10/2009 11:23:00
Quote Anchor link
heb momenteel dit

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
echo "<table";
echo "<form method \"post\" action \"klantoverzicht.php?id=1\">";    
echo "<p>";
echo "<tr><td>Naam: </td><td><input size= \"25\" name= \"product_naam\"></td><tr>";
echo "<br>";
echo "<tr><td>Aantal: </td><td><input size= \"25\" name= \"product_aantal\"></td><tr>";
echo "<br>";
echo "<tr><td>Status: </td><td><input size= \"25\" name= \"product_status\"></td><tr>";
echo "<br>";
echo "<tr><td>Datum: </td><td><input size= \"25\" name= \"product_datum\"></td><tr>";
echo "<p>";
echo "<tr><td COLSPAN=2><INPUT type=\"submit\" name=\"Insert\" value=\"Product toevoegen\"></td></tr>";
echo "</table>";

21/10/2009 11:31:00
Quote Anchor link
Stefan schreef op 21.10.2009 11:16:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7

Dat kan dus beter:
Code (php)
1
p, h1, h2, h3, h4, h5, h6 { margin:0px; padding:0px; }

Als je geen css gebruikt, zet je in de tag zelf:

Dan gaat ie maar css gebruiken, inline css maakt toch zo'n troep van je html. Je kunt het eventueel nog wel gebruiken als je een element hebt wat eventjes wat anders moet. Maar als je gewoon standaard dingen aan wilt passen ga je geen inline css doen.

Niels, tabellen gebruik je niet om je pagina te lay-outen of op te maken.
Voor forms al helemaal niet. Voor forms gebruik je labels, fieldsets en legends. Verder gebruik je span, divs en p elementen.
Misschien moet je ook eens naar een css reset kijken.

Of misschien moet je eerst eens een cursus html doen.
Die html is zo slecht als het maar kan. Je hebt geen eind-haakje (groter dan teken) bij de table tag. Je methode heeft geen is gelijk aan teken, zelfde geld voor action.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door

21/10/2009 11:41:00
Quote Anchor link
Karl schreef op 21.10.2009 11:31:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7

Dat kan dus beter:
Code (php)
1
p, h1, h2, h3, h4, h5, h6 { margin:0px; padding:0px; }

Jullie doen het allebij fout...

Code (php)
1
2
3
4
p, h1, h2, h3, h4, h5, h6 {
     margin: 0;
     padding: 0;
}
(gniffel)

Niels

Niels

21/10/2009 11:43:00
Quote Anchor link
het is gelukt bedankt,

karl controleerde net de code en het is idd beetje een zootje,
maarja oefening baart kunst

21/10/2009 11:59:00
Quote Anchor link
Chris Kortaan schreef op 21.10.2009 11:41:
Jullie doen het allebij fout...

Trut, rot toch op als je niks zinnigs te zeggen hebt.

Niels

Niels

21/10/2009 13:50:00
Quote Anchor link
rofl met je verkeerde been uit bed gestapt of zo,
hij/zij corrigeerde je net zo hard als jij mij...

leer gewoon met kritiek om te gaan

ps: geen idee of het klopte

21/10/2009 13:52:00
Quote Anchor link
@karl: Het is wel degelijk zinnig. Er zit namelijk een verschil in, ik heb het VALID en jij niet ;-)

En nee, dat ligt niet aan de manier waarop het is ingesprongen maar aan de 0; ipv 0px; ;-)

Dus voortaan even beter kijken voordat je me een trut noemt. Ben nog altijd een lul ;-)

21/10/2009 13:53:00
Quote Anchor link
Niels schreef op 21.10.2009 13:50:
rofl met je verkeerde been uit bed gestapt of zo,
hij/zij corrigeerde je net zo hard als jij mij...
leer gewoon met kritiek om te gaan

Hij corrigeert mij niet, het gaat erom dat je die selectors samen kunt vatten, wat handiger is. Verder ben ik ook een voorstander om reset dingen zo kort mogelijk te houden, mijn manier doet dat (al kan die laatste spatie voor de } en de ; ook nog wel, maar die laat ik meestal staan).

21/10/2009 13:53:00
Quote Anchor link
@karl: we gingen duidelijk tegelijkertijd, maar lees nog even mijn redenering ;-)

Michael -

Michael -

21/10/2009 14:26:00
Quote Anchor link
Niels schreef op 21.10.2009 11:23:
heb momenteel dit

Code (php)
1
echo "<table";

Let je er wel even op dat je table niet is afgesloten? dus <table> ipv <table

Jesper Diovo

Jesper Diovo

21/10/2009 16:54:00
Quote Anchor link
Wat maakt het nou uit of er 'px' staat of niet... 0px werkt toch net zo goed als 0? Is misschien wel beter: als er alleen een 0 staat weet een beginner niet dat dat alleen bij 0 mag, dat er bij andere getallen wel 'px' achter moet.

21/10/2009 16:57:00
Quote Anchor link
Chris Kortaan schreef op 21.10.2009 13:52:
Er zit namelijk een verschil in, ik heb het VALID en jij niet ;-)

21/10/2009 17:01:00
Quote Anchor link
Chris Kortaan schreef op 21.10.2009 13:53:
@karl: we gingen duidelijk tegelijkertijd, maar lees nog even mijn redenering ;-)

Ja, jij bedoelde wat anders dan ikke bedoelde. Mij ging het puur d'r om dat het dus onzinnig is om steeds hetzelfde te doen.
Maar het maakt niet uit of er nou px achter staat. De validator op w3.org vind dat oké als er px achter staat.
@Turmin: is hierboven al vermeld.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door

Jesper Diovo

Jesper Diovo

21/10/2009 17:01:00
Quote Anchor link
Ik geloof nooit dat dat het verschil is, dan is CSS wel heel zeikerig.

21/10/2009 17:06:00
Quote Anchor link
@Karl: Dat snap ik, vind ik ook. Ging mij voornamelijk om het wel of geen px gebruiken. Weet niet meer wáár ik het heb gelezen, maar mij is altijd verteld dat het zonder px moet. Vind ik persoonlijk ook handiger.

Quote:
I like little wins. I was just looking through the CSS file for this site and noticed that - for some reason - I'd used 0px instead of 0 a LOT of times. Most values need numbers (10em, 10px, 10% and 10pt are all very difference sizes) however 0 is one of the few valeus which is the same in all cases (0px, 0pt, 0% and 0 are all zero!). This adds up to wasted data and bandwidth; admitedly not a lot, but still Every Little Helps!

http://www.thingy-ma-jig.co.uk/blog/23-06-2009/vim-tips-replace-0px-0
Is een recentelijk artikel, maar had zoiets een tijd geleden al gelezen..

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.