vraagjes over header()
Om wat gebruikersvriendelijkheid te creeeren voor mijn cms, heb ik hier en daar een redirect nodig.
Eerst deed ik dit met Javascript, maar ik kwam erachter dat dat niet zo handig werkt, omdat er dan altijd iets geprint moet worden, namelijk de aanroep van de Javascript-functie.
Nu weet ik dat er zoiets als header() bestaat die je pagina kan laten redirecten, maar tot nu toe snap ik er nog niet zoveel van. Ik vind de uitleg op php.net (en andere sites) een beetje ingewikkeld.
De gebruiker maakt bijv. een fotoalbum aan. Als dat gelukt is, wordt de gebruiker ge-redirect naar fotoalbums.php?view=x, waarbij x mbv mysql_insert_id() wordt opgevraagd.
Zoiets moet het worden. Ook heb ik als allereerste ruimte op mijn beheerpagina in het script: header() staan. Wat erin moet, weet ik niet, maar er mist een argument. Bijkomend probleem is dat ie de session_start() dan weer niet kan gebruiken, omdat de headers-already-sent zijn door header() die er 1 regel boven staat.
Kan iemand me helpen?
vervolgens pas je de code aan:
Code (php)
Volgens mij bedoelde je dit toch? Als het niet zo is, zeg t maar!
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Nick
De eerste regel van ysbeerbeheer.php is session_start(). Dat is de functie die dus altijd als eerste komt, onafhankelijk van welke actie je uitvoert.
Als ik het goed begrijp zit daar de fout? Hoe kan ik dit omzeilen?
Voorbeeld
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Werkt dus niet
Zelfs een spatie of regel bovenaan je php file kan hiervoor zorgen
Werkt dus ook niet.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Baarr
Hoe zorg je er dan voor dat na het invoeren van gegevens in een tabel, toch een redirect kan doen?
Zet dan in ieder geval al je logica bovenaan in het script en de html en je echo's etc pas daaronder.
als dan fotoalbums.php is geinclude, dan kan die redirect toch nooit daarboven staan?
Je kunt javascript gebruiken, dus document.location = blabla (ff googlen).
Of
je snapt het idee wel..
Ik vind deze beiden oplossing allesbehalve netjes , maar ast moet...
Ja dat zou wel kunnen inderdaad. Weer terug naar Javascript ;) k Had wel verwacht dat dit makkelijker in php zelf zou kunnen, maar om nu mijn hele cms-structuur weer om te bouwen om zo header() bovenaan te krijgen... ook geen zin in.
Bijna vergeten, maar allemaal bedankt voor de hulp!