Vragen beantwoorden met een vraag... pffft...

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

G P

G P

01/06/2012 21:00:15
Quote Anchor link
Waarom word hier in de meeste gevallen vragen beantwoord met nutteloze opmerkingen?

Ik vraag iets en krijg daar als antwoord "Waarom zo en niet zo?"
Is het echt zoveel moeite om iemands vraag te beantwoorden?

Of er staat ergens:
Waarom werkt dit niet? [SELECT * FROM `tabel`]
En dan volgt er gegarandeerd het volgende:
Gebruik geen backticks `
Gebruik veldnamen en niet *

Waarom niet gewoon antwoorden met bijvoorbeeld:
Bestaat uw tabel `tabel`?
Word deze query wel uitgevoerd?

Ik dacht dat we hier waren om elkaar te helpen en niet om te zeggen wat ze wel moeten doen.

Als ik zeg dat ik mijn koffie zwart drink dan moeten ze mij geen thee of melk en suiker aanbieden...

PHP hulp

PHP hulp

30/11/2024 22:32:11

Jasper DS

Jasper DS

01/06/2012 21:07:39
Quote Anchor link
In de meeste gevallen verbeteren die opmerkingen je script en dragen die bij tot het verhelpen van het probleem. Ik vind het juist erg positief dat deze feedback volgt mits deze goed onderbouwt is. Jammer dat jij die opmerkingen / hulp niet apprecieert.

Mvg

G P

G P

01/06/2012 21:14:48
Quote Anchor link
Zoals je zegt: "In de meeste gevallen"
Dit is niet altijd zo... en dan vind ik het spijtig om "vreemde" antwoorden te krijgen.

Jasper DS

Jasper DS

01/06/2012 21:16:13
Quote Anchor link
Gunther Peeters op 01/06/2012 21:14:48:
Zoals je zegt: "In de meeste gevallen"

Niets is perfect, natuurlijk kan iemand wel eens missen. Bij mij gebeurt dat ook soms. Maar 99% van de reacties dragen wel een nuttige boodschap!

Gunther Peeters op 01/06/2012 21:14:48:
... en dan vind ik het spijtig om "vreemde" antwoorden te krijgen.

Kan je mij een voorbeeld geven?

Wouter J

Wouter J

01/06/2012 21:20:05
Quote Anchor link
Gunther we zijn hier op het forum om mensen een goed script te bezorgen. Mijn doel hier op het forum is niet om elke vraag letterlijk te beantwoorden, maar om en tips te geven en de vraag te beantwoorden.

Een script met backtricks en wildcharts zijn gewoon simpel weg niet goed. Dat wordt dan vaak aangegeven en als het iemand is die heeft geleerd normaal te reageren zie je vaak ook een antwoord erbij.

Stel dat we alleen maar slechts die ene vraag letterlijk beantwoorden dan kom je binnen 2 dagen weer terug omdat je een ander probleem hebt. Als we nou met elkaar van je eerste script in topic 1 meteen een goed script maken had je die 2e vraag vaak niet hoeven stellen.

Tevens gaat je vergelijking niet op, leuk dat je in vergelijkingen probeert te spreken, maar doe het dan wel goed... Als jij vraagt waarom deze code een fout oplevert:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
if($foo='bar') { echo 'hello world;' } else { echo 'foobar'; }
?>

Dan zal er gereageerd worden met:
Quote:
Je kunt beter wat meer tabs en enters gebruiken. Bijv:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
<?php
if ($foo = 'bar') {
    echo 'hello world';
}
else {
    echo 'foobar';
}

?>

En jou fout, kijk eens bij operators.comparison
Hierbij wordt dus en je vraag opgelost en je code verbeterd.

Dit is ong. te vergelijken met het feit dat je aankomt met een klein bekertje en vraagt of je zwarte koffie mag en ik je koffie geef en zeg dat je het veel beter in een groot kopje kan doen.
We verlenen dus een extra dienst bij onze antwoorden, iets waar je eigenlijk blij mee moet zijn...

Maar je maakt dit topic niet voor niks. Wat vind jij nou verkeerd? En hoe zou jij het willen zien?
Of waar zit je mee?
Kortom: geef wat concrete voorbeelden.
Gewijzigd op 01/06/2012 21:21:31 door Wouter J

G P

G P

01/06/2012 21:21:21
Quote Anchor link
Kijk naar mijn laatste vraag, waar ook jij me niet de juiste oplossing geeft. (.htaccess vraag)

Ik vraag waarom het niet werkt en ik krijg als antwoord gebruik DB... Dus als de trappers van mijn fiets stuk is dan moet ik maar een auto kopen???

@Wouter: In uw voorbeeld krijg ik een verbetering EN een antwoord, dat antwoord is voor mij wat ik wil, de verbetering is mooi mee genomen. MAAR... in sommige gevallen krijg ik alleen de verbetering en geen antwoord. Wat ben ik er dan mee?
Gewijzigd op 01/06/2012 21:24:39 door G P

Jasper DS

Jasper DS

01/06/2012 21:24:24
Quote Anchor link
Gunther, ik geef inderdaad niet het antwoord op jouw vraag maar ik geef wel een alternatief. Een andere persoon had dat dus wel als een oplossing kunnen zien. Jij niet, oke jammer... Wij doen ook maar ons best en proberen iedereen te helpen.

@Wouter, ik volg je helemaal. Knap verwoord.
Gewijzigd op 01/06/2012 21:24:44 door Jasper DS

G P

G P

01/06/2012 21:28:09
Quote Anchor link
@Wouter: Kijk naar mijn probleem met .htaccess
@Jasper: Maar dat alternatief is niet het antwoord die ik wil.

Wouter J

Wouter J

01/06/2012 21:29:04
Quote Anchor link
Quote:
@Wouter: In uw voorbeeld krijg ik een verbetering EN een antwoord, dat antwoord is voor mij wat ik wil, de verbetering is mooi mee genomen. MAAR... in sommige gevallen krijg ik alleen de verbetering en geen antwoord. Wat ben ik er dan mee?

In WELKE gevallen dan? Geef eens wat concrete voorbeelden? Of ben je geïrriteerd door 1 antwoord en generaliseer je nu alle antwoorden naar dat ene antwoord? Als dat zo is: Ik ben blij dat je even wat stoom kon afblazen in dit topic.

Jasper DS

Jasper DS

01/06/2012 21:29:46
Quote Anchor link
Oke, we hebben toch geprobeerd!

Bas  van de Steeg

Bas van de Steeg

01/06/2012 21:38:22
Quote Anchor link
Ik denk dat Gunther niet wil dat mensen een andere manier geven. Omdat hij zo geen ervaring op kan doen met het geen wat hij wil.

Ik heb dit soms ook, je kiest bijvoorbeeld voor iets omdat je het nog niet goed kan of er meer ervaring voor wilt op doen.
En dan kom je er niet uit, dus vraag je het hier op het forum.

En dan krijg je een reactie dat je het ineens heel anders moet doen.
Dit is vrij irritant want dan leer je nog steeds niet hoe het moet op de manier die jij wilt.

Tevens vind ik wel dat je dit gewoon rustig kunt zeggen Gunther!
Gewijzigd op 01/06/2012 21:40:41 door Bas van de Steeg

G P

G P

01/06/2012 21:40:56
Quote Anchor link
Wouter J:
@php knipper, met zo'n reactie schiet je niks maar dan ook niks op. Zou je dit voortaan achterwegen willen laten?
Dit komt onder andere al van 1 van mijn aangemaakte topics

Zo is er ook een topic waarin ik zeg dat het een voorbeeld is met voorbeeld variablen en toch krijg ik als antwoord om andere namen te gebruiken...

Dan die .htaccess probleem...

Soms snap ik het echt niet, moeten we dan ons topic starten met:
Ik weet dat * niet mag en backtics uit den boze zijn maar in mijn voorbeeld ga ik dit wel gebruiken... en dan mijn probleem vraag stellen?

@Wouter: Daarom ook deze aangemaakte topic om even stoom af te blazen, de reden waarom ik zo afgelaten ben is omdat ik al van deze morgend 8u hieraan al bezig ben en al de hele dag op google naar alle mogelijke antwoorden aan het zoeken ben, en alles ook nog uit probeer. En als ik het dan echt niet meer zie zitten dan plaats ik het hier bij phphulp.nl

Toevoeging op 01/06/2012 21:43:00:

@Bas: Dat is inderdaad wat ik denk. Dit is toch rustig?

Wouter J

Wouter J

01/06/2012 21:53:37
Quote Anchor link
Quote:
Dit komt onder andere al van 1 van mijn aangemaakte topics

Oké, dus omdat ik even wil zeggen dat PHPknipper iets, naar mijn mening, verkeerd zegt zijn de meeste reacties hier 'nutteloos' en 'verkeerd'?

En of je nou vanaf 8 uur 's ochtends bezig bent of om 5 uur 's ochtends al bent opgestaan, het maakt helemaal niks uit. Op een forum moet je altijd proberen rustig te reageren.

Quote:
Soms snap ik het echt niet, moeten we dan ons topic starten met:
Ik weet dat * niet mag en backtics uit den boze zijn maar in mijn voorbeeld ga ik dit wel gebruiken... en dan mijn probleem vraag stellen?

Nee, je moet je script aanpassen zodat het geen * en backtricks meer gebruikt.

En hou in gedachte: Je hoeft van mij echt niet je script aan te passen, maar het is in jou eigen voordeel. Je wil niet weten hoe geweldig het voelt als je zelf je fouten kunt oplossen, als je tevreden bent over je code en alles vlekkeloos werkt.

G P

G P

01/06/2012 22:16:01
Quote Anchor link
Wouter J op 01/06/2012 21:53:37:
Oké, dus omdat ik even wil zeggen dat PHPknipper iets, naar mijn mening, verkeerd zegt zijn de meeste reacties hier 'nutteloos' en 'verkeerd'?
Dit is maar 1 van de 3 voorbeelden

Wouter J op 01/06/2012 21:53:37:
En of je nou vanaf 8 uur 's ochtends bezig bent of om 5 uur 's ochtends al bent opgestaan, het maakt helemaal niks uit. Op een forum moet je altijd proberen rustig te reageren.
Ik ben toch rustig?
Mijn excuses als dit zo niet over komt... Het is niet mijn bedoeling om mijn medemensen te beledigen en/of te kwetsen.

Jordi Kroon

Jordi Kroon

02/06/2012 00:26:10
Quote Anchor link
@TS Je praat hier vooral om iemand te helpen. Wij beantwoorden de vraag in de meeste gevallen alle problemen juist. Soms kan het ook zijn dat de vraag onduidelijk is. Daarbuiten is het ook zo dat wij hulp geven buiten de oplossing of het duwen in de goede richting geven wij ook tips om de code te verbeteren. Als een topicstarter het zo wil , ok prima maar wij geven ook het advies om het op een andere vaak betere of kortere manier te proberen. Wat de topicstarter er
mee doet moet hij zelf weten.

Joakim Broden

Joakim Broden

02/06/2012 10:15:49
Quote Anchor link
Gunther, ik zie jouwn probleem niet. We kunnen wel altijd braaf en aardig antwoord op elkaars vraag geven leer je er niks van. Vooral als je een bagger code heb zoals bv een mysql_query("SELECT * `test` WHERE `test` = $5"); Dan komt die zelfde persoon later weer terug met de vraag waarom doet die $5 het niet? Omdat die variabelen buiten de " moet.. (in dit geval zou het bv wel kunnen werken).. Dus als je gelijk andere punten verbeterd leert de topic starter er hopelijk wat van en voorkomt het weer andere dingen.

Gunther jij hebt liever dat wij iedereen helpen op een vieze snelle manier, zodat het probleem wel opgelost is maar jij er niks van geleerd hebt en nog steeds een brakke code heeft die binnen no time weer een fout aan kan geven?

Kijk naar dit voorbeeld, aangezien je toch over auto's begint:

Een man (topic starter) komt met zijn auto bij de garage en zegt tegen de monteur (phphulp) mijn koppakking is kapot, wil je die wel voor me vervangen? Monteur heeft de koppakking vervangen maar zag toen hij de motor uit elkaar haalde wel dat de distributie riem hoognodig vervangen moest worden, maar omdat de klant daar niet naar vroeg doet de monteur er niks mee.

De man haalt zijn auto op en alles lijkt weer te werken. Maar nog geen kilometer gereden te hebben hoort hij opeens een keiharde knal. Hij kijkt onder zijn motorkap en ziet tot zijn grote schrik dat de hele motor kapot is omdat zijn distributie riem geknapt is. Man komt terug bij de garage en krijgt te horen dat het hele motorblok moet vervangen worden aangezien die onherstelbaar stuk is.

Even uitleg bij dit verhaaltje 'Als de monteur gelijk gezegd had dat de distributieriem ook slecht was (dus zo hoe jij NIET wilt), was er het volgende probleem niet opgetreden (de kapotte motorblok)'. Motto: Voorkomen is beter dan genezen...
Gewijzigd op 02/06/2012 10:17:19 door Joakim Broden

Jeroen VD

Jeroen VD

02/06/2012 11:19:15
Quote Anchor link
kijk Gunther, eigenlijk is de logica van een script maar een klein deel van het scripten. als je net script, dus netjes indenteren, consistent gebruik van spaties en enters, zie je de meeste fouten gelijk al zelf. je variabelen goede namen geven werkt ook al vaak voor jezelf om overzicht te houden. en als je dan ook nog een foutenrapportage aan hebt staan, krijg je alle foutmeldingen die je nodig hebt.

het enige wat je hier dan zou kunnen vragen is dat je de foutmelding niet begrijpt, en daar helpen we je graag bij. maar omdat de over de meeste foutmeldingen tig topics zijn gemaakt, niet alleen hier maar op het hele internet, zijn dat vaak antwoorden die nogal kortaf zijn.

heb je alle syntax fouten etc opgelost (waar een heel groot deel van de topics hier over gaat), kan het alleen nog maar aan logica liggen. en daar helpen we je graag bij, mits er ook goed op gereageerd wordt door de topicstarters. (ik bedoel hiermee mensen die alleen maar terug posten, ik begrijp het niet!, of helemaal niets terugposten) vaak wordt er een reactie gepost met "wat wil je nou eigenlijk bereiken?". de topicstarter heeft dan niet voor ons voldoende informatie gegeven om tot een oplossing te komen. om logica te testen moet je dat echt weten.

dus, om een lang verhaal kort te maken, we geven niet alleen concrete antwoorden, maar laten je leren om die antwoorden zelf te vinden. en topicstarters geven vaak niet alle informatie die je nodig hebt.
Gewijzigd op 02/06/2012 11:21:28 door Jeroen VD

Joakim Broden

Joakim Broden

06/06/2012 11:10:47
Quote Anchor link
Toch ben ik nu benieuwd of Gunther Peeters ons manier van helpen nu begrijpt.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.