Vreemd gedrag bij checkboxen checken
Indien het form foutief of onvolledig is, worden de geposte waardes in een sessie geplaatst en de gebruiker teruggestuurd naar de vorige pagina waar de juist ingevulde waardes uit de sessie worden gehaald en terug in het form geplaatst worden (zodat de gebruiker kan zien wat juist is en welke velden nog ingevuld moeten worden).
Tot zover geen probleem.
Nu heb ik enkele checkboxen. Deze worden juist gepost, juist in de sessie geplaatst, juist teruggegeven naar de vorige pagina, de juiste inhoud zit erin, maar wanneer ik test op deze inhoud (om de checkboxen terug te checken) dan loopt het mis.
Mijn HTML op de 1e pagina:
<tr><td>Statis_lib :</td><td><input type="text" name="statname" id="statname" value=""></td> <td></td><td><input type="checkbox" name="statch['voorw']" id="statch">Voorwaardelijke parameter</td></tr>
<tr><td></td><td></td><td></td> <td><input type="checkbox" '' name="statch['groep']" id="statch"> Groeperingsparameter</td></td></tr>
Sessie op de 2e pagina:
Terug op de 1e pagina :
Code (php)
Bij dit laatste stukje code gaat hij nergens binnen de if-clauses maar als ik print_r van $_SESSION doe dan krijg ik wel het volgende te zien :
Hij zou dus toch wel enkele if's moeten volgen en zo mijn variabelen op 'checked' zetten om dan mijn checkboxen te checken?
Ik heb dit al vaker gedaan en heb er nooit problemen mee gehad?
Er mogen blijkbaar geen quotejes rond de indeces in html.
Dus name="statch[groep]" ipv. name="statch['groep']"