Vreemd output database veld in dropdownlist
karen winia
02/12/2012 14:29:11Dag allen,
Ik krijg heel vreemd output na een query op een database veld.
Onderstaande code gebruik ik om resultaat in een variabele te plaatsen, die in een dropdownbox wordt getoond. Alleen krijg ik de dataveld niet van links naar rechts, maar wordt alleen de eerste letter getoond en dan van boven naar beneden.
//v.b. Output
d
e
l
f
t
//select veld
<select name="provincie" size="4" style="width: 250px" onClick="alert(this.options[this.options.selectedIndex].value)">
</select>
//Gebruikte code
provincie[3]=""
Hopelijk zie ik hier iets kleins over het hoofd.
Heeft iemand misschien een idee, wat ik fout doe?
Ander vraag. Zijn er security issues waar ik rekening mee moet houden als ik rechstreeks op de db queries uitvoer?
groetjes Karen
Ik krijg heel vreemd output na een query op een database veld.
Onderstaande code gebruik ik om resultaat in een variabele te plaatsen, die in een dropdownbox wordt getoond. Alleen krijg ik de dataveld niet van links naar rechts, maar wordt alleen de eerste letter getoond en dan van boven naar beneden.
//v.b. Output
d
e
l
f
t
//select veld
<select name="provincie" size="4" style="width: 250px" onClick="alert(this.options[this.options.selectedIndex].value)">
</select>
//Gebruikte code
provincie[3]="
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<?php
$query3="SELECT distinct suburb FROM abc_copy_dat WHERE catid=80 ORDER BY suburb ASC";
$result=mysql_query($query3);
$num=mysql_numrows($result);
while($rec = mysql_fetch_assoc($result))
{
echo $rec['suburb']; //hier gaat het dus fout
}
?>
$query3="SELECT distinct suburb FROM abc_copy_dat WHERE catid=80 ORDER BY suburb ASC";
$result=mysql_query($query3);
$num=mysql_numrows($result);
while($rec = mysql_fetch_assoc($result))
{
echo $rec['suburb']; //hier gaat het dus fout
}
?>
Hopelijk zie ik hier iets kleins over het hoofd.
Heeft iemand misschien een idee, wat ik fout doe?
Ander vraag. Zijn er security issues waar ik rekening mee moet houden als ik rechstreeks op de db queries uitvoer?
groetjes Karen
Er zijn nog geen reacties op dit bericht.