Vreemde tekens na XMLHttpRequest (AJAX)

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Senior, Medior and Junior SAP HANA Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Medior Werklocatie: Veldhoven Vacature ID: 12696 Introductie Our client is the world's leading provider of lithography systems for the semiconductor industry, manufacturing complex machines that are critical to the production of integrated circuits or chips. Our purpose is “unlocking the potential of people and society by pushing technology to new limits”. We do this guided by the principles “Challenge”, “Collaborate” and “Care”. Wat verwachten we van jou? SAP Certified Application Associate - SAP HANA Cloud Modeling (training and/or certification) Bachelor degree or higher Excellent understanding of SAP HANA (2.0 / Cloud), Data Modelling and writing

Bekijk vacature »

Nicos

Nicos

03/06/2009 21:58:00
Quote Anchor link
Haal doormiddel van AJAX een html file van de webserver om deze vervolgens doormiddel van een innerHTML in een DIV te "duwen". Werkt perfect, echter krijg ik vreemde tekens te zien op plaatsen waar letters staan als é. Ik zie een blokje staan. Wanneer ik de orginele html file bekijk ziet het er wel goed uit.

Doormiddel van:

objXml.open('GET', bestand, false); haal ik het bestand binnen.

Helemaal bovenaan het document waarin ik het bestand wil weergeven heb ik staan: <META http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8">

Heeft er iemand een idee?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Nicos

PHP hulp

PHP hulp

20/11/2024 13:20:28

Niels

Niels

03/06/2009 22:00:00
Quote Anchor link
Je moet zorgen dat de tekens weergegeven worden adhv speciaal daarvoor gebruikte codes. é is bijvoorbeeld &eacute;.

Nicos

Nicos

03/06/2009 22:08:00
Quote Anchor link
Maar in die htm file die ik ophaal door een request staat het gewoon goed. Er staat netjes een é. het gaat met het ophalen fout.

Niels

Niels

03/06/2009 22:14:00
Quote Anchor link
Probeer hetvolgende eens.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php

$data
= htmlspecialchars($data); // $data is de data die je binnenkrijgt

?>
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Niels

Nicos

Nicos

03/06/2009 22:19:00
Quote Anchor link
Euh, is een beetje moeilijk want ik gebruik javascript:

function openBestand(bestand)
{
bestand = bestand + "?rand=" + Math.random();

var objXml = maakXMLObj();

objXml.open('GET', bestand, false);
objXml.setRequestHeader("Content-Type", "text/xml; charset=utf-8");
objXml.send(null);

return objXml.responseText;
}

Niels

Niels

03/06/2009 22:27:00
Quote Anchor link
Ik zou eigenlijk niet weten of dit kan met javascript.. ik ben voor je aan het zoeken...

EDIT: probeer de javascriptfunctie unescape() is. Weet niet of dit werkt, maar kijk maar is wat het doet.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Niels

Nicos

Nicos

03/06/2009 22:31:00
Quote Anchor link
Nee, helpt niets...

03/06/2009 22:39:00
Quote Anchor link
Niels schreef op 03.06.2009 22:27:
EDIT: probeer de javascriptfunctie unescape() is. Weet niet of dit werkt, maar kijk maar is wat het doet.

alert(unescape('%28%29')); levert ().

Wat de oplossing voor dit probleem is weet ik zo ook niet, bestand in utf-8 ofzo opslaan misschien.

Niels

Niels

03/06/2009 22:47:00
Quote Anchor link
Volgens mij is er geen dergelijke functie in javascript. Maar heb een scriptje gevonden die je kunt gebruiken en natuurlijk kunt verrijken.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
function htmlspecialchars(p_string) {
    p_string = p_string.replace(/&/g, '&amp;');
    p_string = p_string.replace(/</g, '&lt;');
    p_string = p_string.replace(/>/g, '&gt;');
    p_string = p_string.replace(/"/g, '&quot;');
//    p_string = p_string.replace(/'/g, '&#039;');
    return p_string;
};

Het maakt gewoon een functie aan waarin bepaalde tekens worden omgevormd tot specialchars. Is misschien het proberen waard.

Wesley Overdijk

wesley Overdijk

04/06/2009 08:28:00
Quote Anchor link
dan blijf je bezig, en heb je straks een massa functie.

dit probleem bestaat al enorm lang, dus ik zou denken dat er wel een functie voor is al. jij niet dan...?

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.