Vrienden in ledensysteem.
Bas Pin
20/02/2011 09:28:46Goedemorgen,
Ik ben al een tijdje bezig met een ledensysteem. Nou had ik het idee om deze uit te breiden met een vrienden optie. Zodat mensen die zich hebben registreert een vriendverzoek kunnen doen aan iemand anders, en die kan hem accepteren/weigeren. Op een pagina kan men dan zien wie men wel als vriend heeft, en wie niet.
Het probleem is dat ik geen enkel idee heb hoe ik dat moet doen. Zijn er mensen die hier voorbeelden van hebben, of een voorzet willen geven?
Alvast bedankt!
Groeten,
Ik ben al een tijdje bezig met een ledensysteem. Nou had ik het idee om deze uit te breiden met een vrienden optie. Zodat mensen die zich hebben registreert een vriendverzoek kunnen doen aan iemand anders, en die kan hem accepteren/weigeren. Op een pagina kan men dan zien wie men wel als vriend heeft, en wie niet.
Het probleem is dat ik geen enkel idee heb hoe ik dat moet doen. Zijn er mensen die hier voorbeelden van hebben, of een voorzet willen geven?
Alvast bedankt!
Groeten,
PHP hulp
22/11/2024 18:09:27Een tabel met
RequesterID (jij dus_) - VriendID - Status
Waarbij Status bijv. kan hebben:
Pending - Approved - Denied...
RequesterID (jij dus_) - VriendID - Status
Waarbij Status bijv. kan hebben:
Pending - Approved - Denied...
Jordi Kroon
20/02/2011 11:08:13Jordi kroon op 20/02/2011 11:08:13:
Denied is niet perse nodig
Als iemand niet accepteerd dan delete je die row gewoon
Als iemand niet accepteerd dan delete je die row gewoon
Nee, want dan kan iemand steeds maar weer blijven vragen om vrienden te worden. En je kunt niet zien wie je allemaal afgewezen hebt. Of misschien wil je later wel vrienden met iemand worden, die je eerst afgewezen hebt.