Vrienden systeem
Roel -
24/11/2011 16:11:00Even daarover gesproken. Ik heb in m'n tabellen voor de website van m'n vriendin ook artikelen en daarvan wordt bijgehouden door wie ze zijn bekeken.
Dit doe ik dus ook in een veld van de tabel 'artikelen' omdat er anders zoveel records komen in een andere tabel (nu is het gescheiden met een komma).
Of maakt dat in principe niet uit?
Dit doe ik dus ook in een veld van de tabel 'artikelen' omdat er anders zoveel records komen in een andere tabel (nu is het gescheiden met een komma).
Of maakt dat in principe niet uit?
PHP hulp
22/12/2024 06:31:49Mar cel
24/11/2011 16:21:37@Roel:
Je hoeft je echt geen zorgen te maken over "teveel" records. Al heb je er miljoenen, is er nog niets aan de hand.
- Aar - op 04/11/2011 22:09:21:
Meerdere data opslaan in één tabel is gewoon not done en gaat tegen het normaliseren in. Je kan dan vaak niet meer met één simpele querie werken.
Je hoeft je echt geen zorgen te maken over "teveel" records. Al heb je er miljoenen, is er nog niets aan de hand.
Gewijzigd op 24/11/2011 16:23:06 door Mar cel
Erwin H
24/11/2011 16:22:51@Remco, lijkt me niet, als je het op autoincrement zet krijg je allerlei op niets slaande ids. De user en friend id moeten natuurlijk de ids zijn van de twee personen die elkaars vriend willen zijn.....
@Roel, niet handig zoals al eerder werd aangehaald. Daarme kan je er nooit meer op zoeken en kan je het ook nooit meer gebruiken om een join te maken naar de tabel waar meer info erover staat. Als je in zo komma gescheiden veld bijvoorbeeld de user ids opslaat, hoe wil je dan ooit de username er weer bij zoeken?
En de vele records zou ik me geen zorgen over maken als ik jou was. Een simpele link tabel heeft over het algemeen twee integer velden dus zoveel ruimte neemt dat ook weer niet in.
@Roel, niet handig zoals al eerder werd aangehaald. Daarme kan je er nooit meer op zoeken en kan je het ook nooit meer gebruiken om een join te maken naar de tabel waar meer info erover staat. Als je in zo komma gescheiden veld bijvoorbeeld de user ids opslaat, hoe wil je dan ooit de username er weer bij zoeken?
En de vele records zou ik me geen zorgen over maken als ik jou was. Een simpele link tabel heeft over het algemeen twee integer velden dus zoveel ruimte neemt dat ook weer niet in.
Jelle -
24/11/2011 16:41:54Ger van Steenderen op 24/11/2011 16:37:28:
Ik zou zelfs nog een tabel met friend_requests maken
Of met een PM-achtig systeem verwerken, als je zoiets hebt natuurlijk :)