[Vrijwillig] Gamecommunity finishing touch en bug oplossingen
Roderik schreef op 28.02.2009 14:14:
Niet bumpen :P! Je moest nog ongeveer 10 uurtjes wachten :P.
24 uurtjes ;)
@TS: ik ben ook bezig met mn eigen gamecommunity/wiki te bouwen, maar ik zou mn werk niet met een andere scripter samen kunnen doen, ten eerste is samenwerken in dit soort projecten ontzettend goed communiceren en ten tweede moet je beide op het zelfde kennis nivo zitten. (naar mijn mening)
Maar goed, ik wens jullie veel succes. Gezonde concurentie is goed! Voor mijn preview filmpje dat ik al heb, kun je kijken op http://gamerswiki.org/ of http://gamerswiki.nl/.
Groet, Tommy
Tommy schreef op 28.02.2009 15:16:
24 uurtjes ;)
@TS: ik ben ook bezig met mn eigen gamecommunity/wiki te bouwen, maar ik zou mn werk niet met een andere scripter samen kunnen doen, ten eerste is samenwerken in dit soort projecten ontzettend goed communiceren en ten tweede moet je beide op het zelfde kennis nivo zitten. (naar mijn mening)
Maar goed, ik wens jullie veel succes. Gezonde concurentie is goed! Voor mijn preview filmpje dat ik al heb, kun je kijken op http://gamerswiki.org/ of http://gamerswiki.nl/.
Groet, Tommy
Roderik schreef op 28.02.2009 14:14:
Niet bumpen :P! Je moest nog ongeveer 10 uurtjes wachten :P.
24 uurtjes ;)
@TS: ik ben ook bezig met mn eigen gamecommunity/wiki te bouwen, maar ik zou mn werk niet met een andere scripter samen kunnen doen, ten eerste is samenwerken in dit soort projecten ontzettend goed communiceren en ten tweede moet je beide op het zelfde kennis nivo zitten. (naar mijn mening)
Maar goed, ik wens jullie veel succes. Gezonde concurentie is goed! Voor mijn preview filmpje dat ik al heb, kun je kijken op http://gamerswiki.org/ of http://gamerswiki.nl/.
Groet, Tommy
Thanks. Maar een Wiki is totaal wat anders als dat wij gaan doen. Ik zie dus niet echt de concurrentie tussen ons :) Ziet er wel goed uit, mijn complimenten! Het communiceren zie ik niet echt als een probleem. We hebben naast een projectmanagement systeem ook msn/skype natuurlijk. Daarnaast komen we eens in de zoveel tijd samen om het een en ander te bespreken. We hebben al eerder met een scripter samengewerkt, helaas is hij gestopt wegens gezondheidsproblemen. Dit ging ook zonder problemen.
@ de rest:
Ik bumpte het topic niet, maar ik plaatste alleen een reactie op de vraag van anderen. Er vroegen een aantal mensen of de scripter van ons team hier kon reageren en ik zet er alleen netjes neer dat deze morgen even langs komt om het een en ander te beantwoorden. Sommige mensen weten nog steeds niet dat ze niet hoeven te antwoorden wanneer het topic hun niks aan gaat.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Martijn Rouwendal
Martijn Rouwendal schreef op 28.02.2009 15:48:
Thanks. Maar een Wiki is totaal wat anders als dat wij gaan doen. Ik zie dus niet echt de concurrentie tussen ons :) Ziet er wel goed uit, mijn complimenten!
Tommy schreef op 28.02.2009 15:16:
24 uurtjes ;)
@TS: ik ben ook bezig met mn eigen gamecommunity/wiki te bouwen, maar ik zou mn werk niet met een andere scripter samen kunnen doen, ten eerste is samenwerken in dit soort projecten ontzettend goed communiceren en ten tweede moet je beide op het zelfde kennis nivo zitten. (naar mijn mening)
Maar goed, ik wens jullie veel succes. Gezonde concurentie is goed! Voor mijn preview filmpje dat ik al heb, kun je kijken op http://gamerswiki.org/ of http://gamerswiki.nl/.
Groet, Tommy
Roderik schreef op 28.02.2009 14:14:
Niet bumpen :P! Je moest nog ongeveer 10 uurtjes wachten :P.
24 uurtjes ;)
@TS: ik ben ook bezig met mn eigen gamecommunity/wiki te bouwen, maar ik zou mn werk niet met een andere scripter samen kunnen doen, ten eerste is samenwerken in dit soort projecten ontzettend goed communiceren en ten tweede moet je beide op het zelfde kennis nivo zitten. (naar mijn mening)
Maar goed, ik wens jullie veel succes. Gezonde concurentie is goed! Voor mijn preview filmpje dat ik al heb, kun je kijken op http://gamerswiki.org/ of http://gamerswiki.nl/.
Groet, Tommy
Thanks. Maar een Wiki is totaal wat anders als dat wij gaan doen. Ik zie dus niet echt de concurrentie tussen ons :) Ziet er wel goed uit, mijn complimenten!
In eerste instantie is het een wiki, maar er hangt een community, etc.. aan vast.
Quote:
@ de rest:
Ik bumpte het topic niet, maar ik plaatste alleen een reactie op de vraag van anderen. Er vroegen een aantal mensen of de scripter van ons team hier kon reageren en ik zet er alleen netjes neer dat deze morgen even langs komt om het een en ander te beantwoorden. Sommige mensen weten nog steeds niet dat ze niet hoeven te antwoorden wanneer het topic hun niks aan gaat.
Ik bumpte het topic niet, maar ik plaatste alleen een reactie op de vraag van anderen. Er vroegen een aantal mensen of de scripter van ons team hier kon reageren en ik zet er alleen netjes neer dat deze morgen even langs komt om het een en ander te beantwoorden. Sommige mensen weten nog steeds niet dat ze niet hoeven te antwoorden wanneer het topic hun niks aan gaat.
* De regels * zijn hier zo dat je dan je post moet bewerken. :L Regels zuigen. Op mijn community zijn er veel minder stink regels.. :P
en nu ga jij verlangen dat mensen jouw vrijwillig gaan helpen terwijl je er zelf wel geld aan gaat verdienen.
sorry maar ik vind dat ik dit moet melden want, als je andere mensen nu zelf met die hele kleine dingen ook af en toe vrijwillig helpt. maar jij bent gewoon een geld vanger.
Het probleem echter is dat als je een post wijzigt, dan zien de mensen niet dat er een update is gedaan aan de post. Kijk als je nou echt een antwoord geeft van: BUMP of EVEN DIT TOPIC OMHOOG GOOIEN, dan kan ik het begrijpen. Maar bij een antwoord met waarde vind ik het grote onzin. Bij ons zullen er straks ook minder van dit soort regeltjes zijn :)
dennis schreef op 28.02.2009 16:07:
ik heb ooit is een vraag gesteld op msn aan tommy omdat er een klein foutje in mijn script zat, hij vertelde mij dat hij met z'n 14 jaar best even wou kijken voor slechts 40 euro per uur.
en nu ga jij verlangen dat mensen jouw vrijwillig gaan helpen terwijl je er zelf wel geld aan gaat verdienen.
sorry maar ik vind dat ik dit moet melden want, als je andere mensen nu zelf met die hele kleine dingen ook af en toe vrijwillig helpt. maar jij bent gewoon een geld vanger.
en nu ga jij verlangen dat mensen jouw vrijwillig gaan helpen terwijl je er zelf wel geld aan gaat verdienen.
sorry maar ik vind dat ik dit moet melden want, als je andere mensen nu zelf met die hele kleine dingen ook af en toe vrijwillig helpt. maar jij bent gewoon een geld vanger.
Ik weet niet waar dit antwoord op slaat. Wil je de volgende keer dus je problemen met Tommy bij hem melden en niet dit topic vervuilen met je onzinnige antwoorden. Als jij ons niet wilt helpen, dan zitten wij daar niet mee. We hopen dat er wel mensen zijn die wat zien in dit project en deel willen uitmaken van ons team. Tommy gaf ons advies en liet zijn eigen project zien. Dat kan ik alleen maar waarderen.
Edit: Bovenstaande bericht aangepast, omdat ik dacht dat hij het over onze scripter had.
Gelieve Niet Bumpen::
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Martijn Rouwendal
dennis schreef op 28.02.2009 16:07:
ik heb ooit is een vraag gesteld op msn aan tommy omdat er een klein foutje in mijn script zat, hij vertelde mij dat hij met z'n 14 jaar best even wou kijken voor slechts 40 euro per uur.
en nu ga jij verlangen dat mensen jouw vrijwillig gaan helpen terwijl je er zelf wel geld aan gaat verdienen.
sorry maar ik vind dat ik dit moet melden want, als je andere mensen nu zelf met die hele kleine dingen ook af en toe vrijwillig helpt. maar jij bent gewoon een geld vanger.
en nu ga jij verlangen dat mensen jouw vrijwillig gaan helpen terwijl je er zelf wel geld aan gaat verdienen.
sorry maar ik vind dat ik dit moet melden want, als je andere mensen nu zelf met die hele kleine dingen ook af en toe vrijwillig helpt. maar jij bent gewoon een geld vanger.
Wtf man je moet even nalezen wat en tegen wie je het zegt. Ik werk sowieso alleen aan mijn community, vrijwillig helpen is bullshit, dat doet niemand. En dan nog wat, dat ik 40 euro vraag voor MSN support is niet gek, misschien omdat ik geen zin heb om GRATIS voor jou een beetje je script te gaan uitpluizen en verbeteren als je zelf niets wilt doen. En als je zou zelf wat doet en het hier op het forum vraagt, dan zou ik je helpen. Maar via MSN leert niemand er wat van.
En als je goed kijkt ben ik 15, en nu wil ik niet zeggen dat dat oud is of wat dan ook. Maar JIJ vroeg wel aan MIJ om geholpen te worden. Dat betekent dus dat ik met mijn 15 jaartjes meer weet dan jij. Dus volgende keer gewoon even je gezonde verstand gebruiken en niet over je heen laten lopen door een 15 jarige.
Edit: Dennis, ik snap sowieso niet eens dat je begint hier over. Want ik heb dit topic niet eens gestart, ik vraag niets, ik meld de TS alleen maar dat ik ook bezig ben met een game community.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Onbekend Onbekend
Martijn Rouwendal schreef op 28.02.2009 16:08:
Het probleem echter is dat als je een post wijzigt, dan zien de mensen niet dat er een update is gedaan aan de post. Kijk als je nou echt een antwoord geeft van: BUMP of EVEN DIT TOPIC OMHOOG GOOIEN, dan kan ik het begrijpen. Maar bij een antwoord met waarde vind ik het grote onzin. Bij ons zullen er straks ook minder van dit soort regeltjes zijn :)
Martijn,
Regels zijn regels. Als je straks je eigen site hebt, kan je daar alle regels bedenken die je wilt. Zolang je hier bent heb je je echter wel aan de regels te houden die hier gelden. Eén van die regels is is dat het niet toegestaan is 2x achter elkaar te posten binnen 24 uur. Dat wordt namelijk gezien als bumpen. Wat er ook in je post staat, je topic gaat omhoog en dat kan nadelig zijn voor andermans topic. Editknop gebruiken dus, hoe stom je die regel ook vindt.
Beste Arjan Kapteijn, we gebruiken PHP 5 in combinatie met het Model View Controller principe en dit allemaal OO gescript.
We hebben al een aardige start, zoals een database class, errorhandler, een uitgebreid logging systeem e.d.
Ik kan je natuurlijk wat werk laten zien van mij.
Enkel is het zo dat ik heel graag nog iemand zou hebben die ons kan helpen bij het scripten en hier ook een actieve rol in kan spelen.
Dingen zoals vergoeding op termijn kunnen we uiteraard ook allemaal bespreken.
Lijkt het je wat? Je kunt me altijd toevoegen op MSN: tomvanlith AT gmail . COM of mailen op t.vanlith AT gamegrounds . NL .
Mocht je interesse hebben, stuur dan even een mail naar het bovenstaande mailadres of voeg Tom toe op MSN.
Martijn Rouwendal schreef op 27.02.2009 12:32:
Dit concept is naar mijn mening helemaal uitgezogen, game communities zijn er in overvloed, ook jullie idee om de gebruiker de community te laten runnen is al 1/2 keer gebruikt.Natuurlijk komt bij velen dan ook de vraag wat onze gamecommunity zo speciaal maakt. Ik kan jullie zeggen dat we een aantal goede ideeen op papier hebben staan welke ons project onderscheiden van de andere (reeds bestaande) gamecommunity. Ons doel is om meer focus te leggen op de gebruiker en deze ook te betrekken bij het geheel. Helaas kan ik hier geen functies bespreken, omdat er natuurlijk altijd kapers op de loer liggen. Het grafische ontwerp word op dit moment gerealiseerd en is uniek te noemen.
Alhoewel ik het niet denk dat jullie het lukt om een van deze communities te overtroeven met een "vrijwillig" project. Veel succes. :)
Ik heb trouwens nog wel een voorbeeldje van een gamecommunity die op gebruikers draait: ninyou.
Mitchell schreef op 09.03.2009 10:39:
Alhoewel ik het niet denk dat jullie het lukt om een van deze communities te overtroeven met een "vrijwillig" project. Veel succes. :)
Ik heb trouwens nog wel een voorbeeldje van een gamecommunity die op gebruikers draait: ninyou.
Martijn Rouwendal schreef op 27.02.2009 12:32:
Dit concept is naar mijn mening helemaal uitgezogen, game communities zijn er in overvloed, ook jullie idee om de gebruiker de community te laten runnen is al 1/2 keer gebruikt.Natuurlijk komt bij velen dan ook de vraag wat onze gamecommunity zo speciaal maakt. Ik kan jullie zeggen dat we een aantal goede ideeen op papier hebben staan welke ons project onderscheiden van de andere (reeds bestaande) gamecommunity. Ons doel is om meer focus te leggen op de gebruiker en deze ook te betrekken bij het geheel. Helaas kan ik hier geen functies bespreken, omdat er natuurlijk altijd kapers op de loer liggen. Het grafische ontwerp word op dit moment gerealiseerd en is uniek te noemen.
Alhoewel ik het niet denk dat jullie het lukt om een van deze communities te overtroeven met een "vrijwillig" project. Veel succes. :)
Ik heb trouwens nog wel een voorbeeldje van een gamecommunity die op gebruikers draait: ninyou.
Het klopt dat er veel communities zijn, maar ik kan je wel zeggen dat onze totaal verschild met de reeds bestaande. Het is niet de bedoeling dat de community de site runt, maar we willen ze wel meer betrekken bij dit alles. Dat het vrijwillig niet te overtroeven is ben ik niet met je eens. Alle grote communities zijn begonnen met vrijwilligers die samen iets op hebben gezet. Je kan simpelweg geen project als deze starten met een budget, omdat je nooit zeker bent dat je het geld weer terug gaat verdienen. Het gehele team welke we op dit moment samen hebben gesteld zijn vrijwillig met ons bezig om dit project op poten te zetten.
Regels zijn een middel, niet een doel (is mijn mening)
Wat betreft het verzoek, ik ben toevallig samen met een vriend ook bezig met het ontwikkelen van een online game. Doel is om te kijken naar de mogelijkheden van PHP en AJAX in combinatie met Google Maps. Misschien is het mogelijk e.e.a. te combineren?
Wat betreft mijn spelconcept:
Maffia-games lijken het populairste onder jonge(re) gamers, dus denk ik dat dat ook het thema van het spel wordt.
Anders dan de meeste Maffia Games is het spel niet first-person, maar speelt een speler met meerdere karakters (in principe zoveel als hij/zij wil, het wordt een soort people-manager-game). Elk karakter kost dagelijks geld, moet je trainen, maar levert bij het plegen van misdrijven geld voor jou op.
Afhankelijk van de training kan je karakter beperkte handelingen uitvoeren. Het is dus belangrijk om meerdere karakters te hebben, en elk in te zetten op het juiste moment. Enkele te ontwikkelen talenten: Smokkelen, Stelen, Mishandelen, Schieten, Overvallen, Verdediging, Beveiliging, Dealen, werken met computers, werken met explosieven, werken met chemicalien, etc. Daarnaast is ervaring en uitrusting ook zeer belangrijk voor de mogelijkheden van de karakters.
Op de landkaart (Google Maps) worden alle karakters, gebouwen, voertuigen, goederen en 'EVENTS' geplaatst. Karakters kunnen slechts in een beperkte straal de voorwerpen e.d. bekijken.
Karakters kunnen bij gebouwen speciale handelingen verrichten, auto's stelen, karakters overvallen, etc. Wanneer een karakter in de buurt van een 'event' komt gebeurt er iets speciaals.. hij vind iets of raakt iets kwijt.. dat soort dingen. Daarna wordt de event automatisch verplaatst op de kaart.
Daarnaast zijn er al veel zaken uitgedacht m.b.t. mogelijke acties bij gebouwen en karakters, maar er zijn ook nog wel de nodige 'zwarte gaten' die nog verder moeten worden uitgedacht.
Mocht dit concept totaal niet aansluiten met jullie plannen, dan mogelijk hier gelijk het verzoek of andere (beginnende) programmeurs mee willen doen met ons project :P Er is eigenlijk nog geen letter geprogrammeerd, behalve dan enkele test script waar we mee bezig zijn m.b.t. AJAX en Google Maps. Dus op elk front van het spel is meewerken/meedenken gewenst.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Martijn Wieringa
Pholeron, wellicht beter om dit te mailen/pm-en naar de TS in plaats van dit publiekelijk bekend te maken ;-)
Nouja.. niet veel ;)
-- edit --
zoals m'n pincode, niemand weet dat dit
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Martijn Wieringa
@Pholeron: Bedankt voor je reactie, maar jullie maken een game en wij hebben een community. Dit sluit niet echt op elkaar aan. Succes met de bouw er van en laat wat horen wanneer je het project hebt afgerond. Ben erg benieuwd naar het eindproduct namelijk :)
Het systeem staat voor een groot deel klaar. We zoeken nog een programmeur met kennis die ons wil helpen met de laatste handelingen. Het gaat hierbij om het netjes maken van het script, bugs oplossen, aanvullingen maken e.d. Interesse ? Mail dan even naar martijnrouwendal [at] gmail [dot] com