[vrijwillig] Online verzameling van de beste steunbetuigingen (Expressions of support)
Wat is het?
Ik heb al een tijdje een idee in mijn hoofd zitten om een site op te richten waarbij internetgebruikers hun steunbetuiging kunnen delen met de wereld. Ik ben op het idee gekomen doordat ik de comments las van enkele Youtubers met betrekking op de ramp in Japan. Youtube zit normaal gesproken vol met trolls en justin bieber comments maar ik zie dat bij emotionele onderwerpen mensen wel hun gevoel willen uiten. Een nadeel hiervan is dat hun reacties niet worden gelezen en dat het moeilijk is om in te schatten wat er onder de mensen speelt. Ik wil samen een site oprichten waarbij inspirerende en mooie steunbetuigingen worden verzameld. Het lijkt mij juist een heel mooi statement als alles wordt verzameld en terug te lezen is voor mensen die daar behoefte aan hebben.
Hoe zal het werken?
Het schrijven van steunbetuigingen is vrij. Dit betekent dat iedereen, alles mag schrijven. Uiteindelijk worden al deze steunbetuigingen verzameld in een database.
Wanneer mensen de steunbetuigingen willen lezen zal er telkens een steunbetuiging willekeurig uit deze database gekozen worden en aan de lezer worden getoond. Daarbij is het aan de lezer zelf de keuze wat hij of zij met deze steunbetuiging wil doen. Hij kan kiezen tussen delen of verwijderen. Bij delen wordt er namelijk een kopie van de steunbetuiging gemaakt en verstuurd naar een andere lezer, wanneer er voor verwijderen wordt gekozen verdwijnt de steunbetuiging uit de database. Deze methode heb ik verzonnen om te verkomen dat niet serieuze steunbetuigingen(spam) direct wordt gefilterd.
Waarom?
Ik vind het persoonlijk heel interessant wat er speelt in de wereld en hoe mensen denken. Ik zou het fijn vinden om te lezen dat er mensen zijn over de hele wereld nog laten merken dat ze de wereld nog wel belangrijk vinden. Ik ben verbaasd dat dit nog niet bestaat.
Om dit te kunnen realiseren zoek ik vrijwillige programmeurs die zich het zelfde afvragen(/en zich net zo erg vervelen) als ik en met mij bereid zijn met het bouwen van deze website. U kunt contact met mij opnemen door middel van een email: [email protected]
Heb je een mail gestuurd!