[Vrijwillig] Open Source project Mai zoekt PHP-developers
Wat is Mai?
Mai is een kunstmatig intelligente gesprekspartner geschreven in PHP. Veel traditionele AI's werken met voorgeprogrammeerde zinnen of situaties. Bij Mai doen we dit anders. Mai werkt volledig met de Nederlandse grammatica om haar antwoord te zeggen.
Wat is de status van het project?
Mai kent op dit moment 260.000 woorden (mogelijk gemaakt door samenwerking met OpenTaal.org). De focus ligt op het analyseren van woorden en het maken van patronen. Op dit moment werken we aan de volgende release (0.1.1) van Mai App (de applicatie) en Mai Lib (de Mai library).
Waarin is Mai geschreven?
Mai is volledig geschreven in OOP php (met uitzondering van enkele CLI scripts). De basis voor het project is Zend Framework en daarnaast Doctrine ORM voor de database abstractie.
Wat zoeken we?
We zoeken gemotiveerde PHP-developers die mee willen werken aan het project. De Mai code wordt gehost door Launchpad wat een makkelijke samenwerking garandeerd. Ervaring is een pre maar is niet vereist. Wel vereisen we van code die geïntegreerd wordt in de main branch een hoge kwaliteit.
Hoe doe ik mee?
Stuur een email naar: wouterbulten [ at ] mai-ai.org
Kijk op de Launchpad project pagina: https://launchpad.net/Mai
Als je meteen mee wilt doen kun je de trunk branch downloaden via:
bzr branch lp:mai
Nog geen ervaring met Launchpad en/of Bazaar? Neem dan contact op.
Voor meer info, vragen of meedoen:
Wouter Bulten (Project leider)
Email: wouterbulten [ at ] mai-ai.org
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Wouter Bulten
Klinkt goed, als ik terug ben van vakantie ben ik wel bereid om te helpen.
Leuk dat je mee wilt doen, stuur maar een email.
Zo ja, kan niet wachten. Dit zou websites een stuk gebruikersvriendelijker kunnen maken voor dove en slechtziende mensen. :)
Mai bestaat uit 2 delen: de applicatie en een bibliotheek met alle werkende classes die andere websites kunnen gebruiken (wel met behoud van de licentie).