Vrijwillige hulp voor cms zonder mysql
Ik ben op zoek naar iemand die het leuk vind om mij te helpen met mijn cms.
Ik zou er een open-source project van maken en eventueel later op sourceforge zetten.
Welke hulp heb ik nodig ?
Ik heb nog hulp nodig om het loginscript te verbeteren en vooral veiliger te maken + dat het een log bijhoud.
Verder zou de code eens moeten worden gecontroleert en er zou met templates moeten kunnen worden gewerkt.
Als iemand intresse heeft om dit vrijwillig te doen (Natuurlijk zal u naam worden vermeld in de readme en de de credits bestanden.) gelieve contact op te nemen met mij via [email protected]
Met vriendelijke groet Jonas Hoekman
Waarom niet in mysql asl ik vragen mag?
En aangezien sommige webhosts daar geen support voor bieden.
Tevens is een systeem zonder mysql makelijker te backuppen.
m.v.g. Jonas Hoekman
- MySQL is 1000x sneller/efficienter dan een flat file-systeem.
- 1000x beter onderhoudbaar.
- Flat-file heeft limieten
- Als je server geen database heeft betwijfel ik of je wel voldoende schrijfrechten zult krijgen
Verder is _juist_ mysql handig! Gestructureerd en geordend. Verder is mysql zelfs makkelijker te backuppen dan filefiles. mysql-export en klaar.
Ik kan alleen maar instemmen met Arjan :s
Ik ben het ook volledig met arjan eens.
Ik ben het ook met Arjan eens. MySQL is voor professionals, en gewoon filetjes voor beginners. Sorry, maar dat is echt zo.
Ik ben zelf toevallig ook bezig met een CMS systeem, eerst flat file en in een later stadium met MySQL.
Je kan de testomgeving van QCMS zien op
http://qcms.heathernova.us/
De secured directory (waar het beheer zit) kan je vinden op : http://qcms.heathernova.us/admin/
Probeer deze maar te hacken ;-)
QCMS wil ik t.z.t. (als deze versie af is) als open source aanbieden en is natuurlijk ook voor verbetering vatbaar.
Raymond:
plus het feit dat je gewone file's naar 777 moet zetten en dus iedreen er bij kan... En als jij een login script maakt met wachtwoorden...?
Quote:
Edit
Erg veel typo's :P
Mwa..lijkt me niet dat de wachtwoorden plain worden opgeslagen.. En 777 is niet het enige level wat er bestaat om bestanden te chmodden..
Bas:
Mwa..lijkt me niet dat de wachtwoorden plain worden opgeslagen.. En 777 is niet het enige level wat er bestaat om bestanden te chmodden..
Raymond:
plus het feit dat je gewone file's naar 777 moet zetten en dus iedreen er bij kan... En als jij een login script maakt met wachtwoorden...?
Quote:
Edit
oja, niet aan gedacht, ik zat te denken dat alles in *.txt was :P
chmod waarde moet natuurlijk 666 zijn en als de server goed beveiligd is kan dat niet zoveel kwaad.
mvg Jonas Hoekman
Quote:
MySQL is voor professionals
Uche... Laat dit maar niet aan PHPerik lezen, want dan sluit hij direct dit topic :p. (volgens PHPerik, Oracle, maar dat ligt niet in je budget, als je al een vrijwillige programmeur nodig hebt ;))
Quote:
ik vind veiligheid erg belangrijk daarom worden de paswoorden sha1 gehashed opgeslagen.
chmod waarde moet natuurlijk 666 zijn en als de server goed beveiligd is kan dat niet zoveel kwaad.
Laat ik hier verder geen woorden aan vuil maken, spreekt voor de meeste programmeurs voor zich.
Wat ik duidelijk wil maken is dat ik geen intresse heb en dat ALS ik je zou gaan helpen het mijn project wordt, met jou naam eronder... (no offence, (koop een boek oid, commentaar geven is altijd makkelijk natuurlijk, maar lees een paar boeken en lees vooral HEEL VEEL!)) and now BACK ON THE TOPIC :D
En heb ik het met vele scripts uitgebreid.
hier resultaat staan op http://phphulp.nl/php/scripts/7/861/
Dit topic mag dus voor mijn part gesloten worden.
hier verder!
Als je het in eerste instantie niet omhoog had gekicked was er ook niks aan de hand geweest... We gaan dus