Vuurwerk op website
De feestdagen zijn bijna begonnen en komt dus ook weer een nieuw jaar in zicht.
Nu leek het me leuk om op 1 januari een scriptje te laten draaien op de website dat vuurwerk afschiet op de website en een tekst doet verschijnen: HAPPY 2016!
Enig idee hoe je dit doet zonder dit handmatig in je site te zetten op de dag zelf?
Groeten
Dan zul je moeten werken met een cronjob. Daarmee kun je op een bepaalde tijd een script uitvoeren.
Het moet alleen werken als er iemand op de site is.
Dus kan het gewoon met een if(..juiste tijd..) dan vuurwerk.
Dat kan ook, maar dan sta je alleen wel 364 dagen per jaar nutteloze code uit te voeren. Maar het is inderdaad een optie.
Toevoeging op 23/12/2015 15:04:15:
Hier zie je wat voorbeelden van wat SanThe bedoelt:
http://stackoverflow.com/questions/12001467/how-to-check-for-the-1st-day-of-an-year-in-php
Chiel Van Gansewinkel op 23/12/2015 14:37:38:
Nu leek het me leuk om op 1 januari een scriptje te laten draaien op de website dat vuurwerk afschiet op de website en een tekst doet verschijnen: HAPPY 2016!
Vinden je bezoekers het ook leuk?
Als bezoeker zit ik er niet echt op te wachten op zulke "extra's".
Ozzie PHP op 23/12/2015 15:02:18:
@SanThe
Dat kan ook, maar dan sta je alleen wel 364 dagen per jaar nutteloze code uit te voeren. Maar het is inderdaad een optie.
Lol, door die if wordt de code niet uitgevoerd, er wordt alleen gecontroleerd of de conditie voldoet.
Moeten de meeste browsers toch geen problemen mee moeten hebben ;).
En voor de volgende jaren staat het er al.
Gewijzigd op 23/12/2015 15:35:36 door Randy vsf
>> Lol, door die if wordt de code niet uitgevoerd, er wordt alleen gecontroleerd of de conditie voldoet.
Ik bedoel dus dat de code van het if-statement zelf wordt uitgevoerd. Anders gezegd, er wordt 364 dagen per jaar een nutteloze controle uitgevoerd.
Als die ene regel je problemen bezorgt is het waarschijnlijk tijd om een nieuwe hoster/server op te zoeken...
Randy vsf op 23/12/2015 15:35:05:
Servers zul je wellicht bedoelen :)
Overigens kun je het ook nu toevoegen natuurlijk met als voorwaarde dat het script uitgevoerd wordt op 1 januari 2016.
Op 2 januari 2016 zou je het er zelfs weer uit kunnen halen.
Peter K op 24/12/2015 08:50:22:
Overigens kun je het ook nu toevoegen natuurlijk met als voorwaarde dat het script uitgevoerd wordt op 1 januari 2016.
Randy vsf op 23/12/2015 15:35:05:
Als je over PHP praat wel, ik dacht in eerste instantie dat het om javascript ging.
Donny Wie weet op 23/12/2015 18:32:55:
Ik heb een klein voorbeeldje waar ik momenteel aan werk. Heb het online gezet. Door de beperkingen in SEOshop heb ik gekozen voor enkelt javascript. Ik vond wat op het internet, vond je idee leuk en wou er niet meer als een uurtje tijd in steken.
http://theme-newgeneration.webshopapp.com/en/
http://theme-newgeneration.webshopapp.com/en/
Ik zie hier niets gebeuren. Geen vuurwerk. Ik zie enkel een webshop.
Nog onder ie11, nog onder edge, nog onder Firefox.
Ik zou ook wel zo een script je willen :). Ik heb er meerdere gevonden maar geen van allen werkte onder html5
Jan
Het is toch ook geen 1 januari?
Ik heb ook niks in de broncode kunnen vinden..
Gebruikt de TS iets als dit:
Dan zie jij nog niets in de broncode van de HTML inderdaad.
"Goed om te weten. Kom binnen 2 weken eens terug?"