Waar komen ze vandaan?
Weet iemand een manier waarmee ik kan zien waar mijn bezoekers vandaan komen. Bij voorkeur de gemeente waar ze vandaan komen... Ben benieuwd!
Groeten,
Patrick
Ikzelf wordt bijvoorbeeld 50 km van me woonplaats geplakt, maar ik ken ook iemand die gewoon in een andere provincie wordt geplakt. Dus het kan niet.
Patrick
Vraag 't bij Google na : P.
Haha! Woon er niet go gek ver vandaan... Maar Groningen heeft alleen een serverpark, toch? :P Maar niemand een idee?
Ik denk dat Groningen wel meer heeft dan alleen een serverpark, maar inderdaad hier in Groningen is ook zoiets als AMS-IX.
Als een bezoeker al informatie over zichzelf kwijt wil, moet hij dat zelf ergens in kunnen vullen. Het belangrijkste gevoel dat een bezoeker van jouw site moet krijgen, is dat hij/zij "in control" is. Dat vermindert als je ze gaat bombarderen met allerlei privé-info.
Maar geen antwoord? Jammer... Gaan we verder zoeken of een nieuw idee uitwerken. Jammer jammer!
@Patrick: als ik jou was zou ik het bij het laatste houden. Denk niet dat je veel zult vinden, hoor. En net zoals Jan zegt: het kan mensen wel meteen bevooroordelen over jouw site. Je pakt wel privé-info die men zelf niet gegeven heeft.
Dat begrijp ik Jan, alleen voor mijn idee is het usability-aspecct juist dat men krijgt waarom men vraagt en dat is in mijn geval regionale info.
Ik geloof zonder meer je goede bedoelingen, maar laat ze dan gewoon zelf hun regio instellen. Dan kunnen ze er ook nog voor kiezen om info uit andere regio's te bekijken. Als jij voor ze kiest, hebben ze die mogelijkheid niet.
Patrick
MaxMind. Per site ben je dan eenmalig $370 kwijt, plus maandelijks $90 voor de updates. Het kan goedkoper, maar dan krijg je de informatie niet op plaatsnaam maar op land.
Tsja, hobbies kosten nu eenmaal geld...
Als je aan geolocation wilt doen, kom je uit bij bedrijven als Tsja, hobbies kosten nu eenmaal geld...
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Willem vp
dank je!