Waar moet een goede naam op gebaseerd zijn.

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Frank WD

Frank WD

14/03/2012 00:08:31
Quote Anchor link
Beste forum leden,

Deze topic gaat over site reviews, alleen weet ik niet of ik mijn vraag in de goede forum onderdeel zet. Maar ga het wel even wagen.

Ik help hier en daar redelijk wat mensen met het openen van een domein naam en hosting opzet. Zodat de eerste stappen zijn gezet en hun zelf verder kunnen.

Mij valt op dat veel mensen een site willen maar eigenlijk geen goede naam weet te verzinnen. Ik zit op het moment in de zelfde schip. Kort om een naam verzinnen is niet makelijk.

Daarom eens jullie raad inroepen.
waar baseren jullie een website naam op?
Stel je wilt een portefolie site maken, welke aspecten houden jullie aan voor de naam. Of houden jullie het simpel en nemen de eerste de beste naam die in je op komt.

Hoor graag jullie reactie.

PHP hulp

PHP hulp

27/11/2024 10:59:51

Ozzie PHP

Ozzie PHP

14/03/2012 20:00:41
Quote Anchor link
Gewoon goed over nadenken en uiteraard niet de eerste de beste naam nemen die in je opkomt. Een goede naam:

- geeft aan waar de website over gaat
- is niet heel lang
- is makkelijk te onthouden

Let er verder op dat de naam niet snel tot spelfouten kan leiden. Stel je wil je site q-bizz noemen (ik verzin nu maar even wat) dan is de kans heel groot dat mensen dat verkeerd gaan typen: kjoebis, qbiz, kioebis... enzovoorts. Zorg dus voor een makkelijke naam.

Frank WD

Frank WD

14/03/2012 20:07:49
Quote Anchor link
Ozzie,

Bedankt voor je reactie. Snel een naam kiezen doe ik zowiezo al niet, ik denk hier meestal wel eerst goed over na. Anders had ik 995 binnen 20 seconden al wel een naam.

Maar in die Miljoenen website's begint een naam kiezen al snel lastig vind ik altijd.
De meeste zijn al bezet of er zijn al vergelijkbare namen online.

Ik ben nu voor mij zelf opzoek na een naam.
Heb wel wat ideeén maar weet niet of dit krachtig genoeg is en makelijk te onthouden.
Misschien kun jij eens een blik werpen er op.

1. franks-creations.nl
2. fvs-creations.nl
3. franks-webdevalop.nl
4. frankvsloten.nl <--- gewoon me naam ma zo gewoontjes

Hoor graag eens wat jullie er van vinden.
Hou alleen wel in gedachten dat het een persoonlijke portfolio site moet worden.
Waar ik de huidige, toekomstige en afgeronde projecten wil vermelden.
Gewijzigd op 14/03/2012 20:09:11 door Frank WD

- SanThe -

- SanThe -

14/03/2012 21:27:27
Quote Anchor link
Geen - streepjes - gebruiken vind ik.

Frank WD

Frank WD

14/03/2012 21:29:47
Quote Anchor link
Santhe,

Daar ben ik het eigenlijk met je eens. Maar met de boven staande namen zal dat wel moeten ivm de duidelijkheid anders lijkt het zo rommeltje.

Jij toevallig argumenten voor een naam?

Ozzie PHP

Ozzie PHP

14/03/2012 21:38:50
Quote Anchor link
1. franks-creations.nl
2. fvs-creations.nl
3. franks-webdevalop.nl
4. frankvsloten.nl <--- gewoon me naam ma zo gewoontjes

1 en 2 zou kunnen, maar ik vind ze te Engels. 3 gaat zorgen voor spelfouten. 4 dan zou ik frankvansloten doen ipv frankvsloten.

Ik weet zo gauw ook niks... schrijf anders gewoon even wat woorden op papier... zo veel mogelijk. Dan komt er vanzelf iets uitrollen.

franksklank.nl
frisfrank.nl

Frank WD

Frank WD

14/03/2012 21:41:04
Quote Anchor link
Ozzie bedankt voor de reactie in deze.

We gaan hier nog even door stoeien met een naam.
Zodra er wat bekend is zal ik het zekers posten.

Overige reactie's is overigens nog steeds welkom.

Eddy E

Eddy E

14/03/2012 21:47:31
Quote Anchor link
Ik zou zelf echt een nederlandse naam maken van het bedrijf. Wat doet het?
Fotografie? Fotografie.nl of Fotograferen.nl

Zo zag ik vanmiddag een busje van bestraten.nl langsrijden. Dat onthoudt je (ik moet mijn tuin (laten) bestraten), maar een adres als frankvandenhoogenband.nl weet ik echt niet meer.

Frank WD

Frank WD

14/03/2012 21:53:06
Quote Anchor link
Eddy,

Iets nemen waar de site over gaat dat is iets waar je in eerste instantie aan zult denken. Maar webdesign.nl en die soort van website's zijn toch echt wel bezet.
Dan moeten we een gulden midden weg vinden. Maar wat is juist nu die gulden midden weg. Daar probeer ik dus achter te komen via deze topic.

Maar ook om te kijken hoe anderen aan een naam komen en waar ze na kijken.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.