Waar moet ik beginnen?
Ik heb een idee in mijn hoofd voor een ''Veel gestelde vragen'' pagina
Namelijk dit:
Kunnen jullie mij een duwtje in de richting geven over hoe ik dit zou moeten coden?
De layout en de vragen etc etc lukt me wel, maar hoe zou ik ervoor kunnen zorgen, dat wanneer er op een vraag geklikt word, het antwoord daar word geschreven, en wanneer ze op een andere vrag klikken, dit het oude antwoord weghaald en de nieuwe daarneer zet?
iemand een idee hoe ik dit zou kunnen maken?
M.v.g Kobar
en alvast bedankt
Een snel gemaakt voorbeeldje: http://tinkerbin.com/x9OJPOtR Het is een beetje vreemd opgebouwd, de HTML klopt niet echt, maar ik zou even niet zo snel weten hoe je de semantiek wel juist kunt maken. Dus gebruik het niet, zie het alleen als voorbeeld.
Toevoeging op 07/02/2012 20:22:16:
hmm... snap niet helemaal wat je er mee wilt bereiken...
Ik moet eigenlijk weten hoe ik een soort ''tekstveld'' maar, waarin de geschreven tekst aanpast naarmate er op een andere link word geklikt...
bij jou behoord wanneer je op Vraag 1 klik, een tekstveldje naar beneden te komen waarin het antwoord op vraag 1 staat, en dat is niet helemaal wat ik zoek.
M.v.g
Naar mijn mening is dit precies wat je zoekt, maar je raakt door de war omdat ik heel erg apart heb gedaan met de HTML tags en CSS. Ik zal even een makkelijk voorbeeld met comments geven: http://tinkerbin.com/KWpsVAKv (let op, dit zal niet goed zijn voor een zoekmachine maar is wel duidelijk om te begrijpen)
bedankt weer jullie beiden, meest actief en denken altijd mee, thnx
m.v.g
en wat ik gePOST heb is heel makkelijk je hebt de form.. dat ken je toch wel is gewoon simpel php?
de javascript is een functie en die luid als volgt;
document.form1.button.value = "antwoord 1"
// heeft dus als waarde 'antwoord 1'
en deze krijg je als je
form1.submit
// op de button zie je onclik="button1()"
dat wil zeggen; als je op die button klikt dan roep je functie 1 op
Daarnaast zijn die comments bij JS verkeerd en onjuist, haal die gewoon weg. En je hebt het niet getest, want dit zal nooit werken...
Ook 'ken je toch wel is gewoon simpel php' slaat de plank mis. Er zit namelijk geen 1 teken PHP in jou script...
Verder gebruik je in je PHP verkeerde methodes:
- kijk of een formulier gepost is met if( $_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST' )
- $_REQUEST kan of POST of GET zijn dat is verkeerd en is zeer goed te hacken (heel simpel). Je moet $_POST voor post variabele of $_GET voor get variabele gebruiken
- je echoëd gewoon alles wat je door krijgt? Je denkt niet dat iemand zo slim is om JS code in de value van de button te proppen en dan virussen op iemands computer te plaatsen?
Is al klaar hoor ^^