Waar moet ik beginnen?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ventilatiesysteem Productontwikkelaar HBO WO Verwa

Samengevat: Zij bieden flexibele ventilatiematerialen, geluidsdempers, rookgasafvoer producten en industrieslangen. Ben jij een technisch productontwikkelaar? Heb jij ervaring met het ontwikkelen van nieuwe producten? Vaste baan: Technisch Productontwikkelaar HBO WO €3.000 - €4.000 Zij bieden een variëteit aan flexibele ventilatiematerialen, geluiddempers, rookgasafvoer producten, industrieslangen en ventilatieslangen voor de scheepsbouw. Met slimme en innovatieve materialen zorgen wij voor een gezonde en frisse leefomgeving. Deze werkgever is een organisatie die volop in ontwikkeling is met hardwerkende collega's. Dit geeft goede ontwikkelingsmogelijkheden. De branche van dit bedrijf is Techniek en Engineering. Functie: Voor de vacature als Technisch Productontwikkelaar Ede Gld HBO WO ga

Bekijk vacature »

Kobar Secret

Kobar Secret

07/02/2012 19:12:19
Quote Anchor link
Beste helpendehandjes...

Ik heb een idee in mijn hoofd voor een ''Veel gestelde vragen'' pagina
Namelijk dit:
Afbeelding

Kunnen jullie mij een duwtje in de richting geven over hoe ik dit zou moeten coden?

De layout en de vragen etc etc lukt me wel, maar hoe zou ik ervoor kunnen zorgen, dat wanneer er op een vraag geklikt word, het antwoord daar word geschreven, en wanneer ze op een andere vrag klikken, dit het oude antwoord weghaald en de nieuwe daarneer zet?

iemand een idee hoe ik dit zou kunnen maken?

M.v.g Kobar
en alvast bedankt

PHP hulp

PHP hulp

11/01/2025 08:47:30

Wouter J

Wouter J

07/02/2012 19:39:25
Quote Anchor link
Met JavaScript. Maak een functie die de content bewerkt en voeg die toe op alle linken in de Q&A lijst.

Een snel gemaakt voorbeeldje: http://tinkerbin.com/x9OJPOtR Het is een beetje vreemd opgebouwd, de HTML klopt niet echt, maar ik zou even niet zo snel weten hoe je de semantiek wel juist kunt maken. Dus gebruik het niet, zie het alleen als voorbeeld.

Kobar Secret

Kobar Secret

07/02/2012 20:15:50
Quote Anchor link
Zal zo eens ff kijken, ben alleen bekend met html css en beetje php xD maar zal zo eens kijken thnx voor je reactie alweer ;)

Toevoeging op 07/02/2012 20:22:16:

hmm... snap niet helemaal wat je er mee wilt bereiken...

Ik moet eigenlijk weten hoe ik een soort ''tekstveld'' maar, waarin de geschreven tekst aanpast naarmate er op een andere link word geklikt...
bij jou behoord wanneer je op Vraag 1 klik, een tekstveldje naar beneden te komen waarin het antwoord op vraag 1 staat, en dat is niet helemaal wat ik zoek.

M.v.g

Wouter J

Wouter J

07/02/2012 20:36:56
Quote Anchor link
Kun je misschien hoofdletters, interpunctie en andere ABN regels toepassen op je tekst? Ik begrijp er niks van...

Naar mijn mening is dit precies wat je zoekt, maar je raakt door de war omdat ik heel erg apart heb gedaan met de HTML tags en CSS. Ik zal even een makkelijk voorbeeld met comments geven: http://tinkerbin.com/KWpsVAKv (let op, dit zal niet goed zijn voor een zoekmachine maar is wel duidelijk om te begrijpen)

Reshad F

Reshad F

07/02/2012 20:47:43
Quote Anchor link
je kan zoiets doen

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
<?php
<form name="form1" action="vragen.php" method="POST">
<
input type="button'' value="vraag 1" onclick="button1()">
</form

<script type="
javascript">

<!--

function button1()
{

document.form1.button.value = "
antwoord 1"
form1.submit()
}

-->

</script>

?>

Kobar Secret

Kobar Secret

07/02/2012 21:19:54
Quote Anchor link
zoals ik al vermelde, helaas weinig verstand van java, nu heb ik me dan toch maar bij neergelegd dat ik nou eenmaal niet alles kan maken omdat ik niet alle talen ken, heb zojuist een bestaand script aangepast naar mijn needs, waardoor ik dit nu klaar heb, En nu maar weer doorleren voor php en dan java :)

bedankt weer jullie beiden, meest actief en denken altijd mee, thnx

m.v.g

Reshad F

Reshad F

07/02/2012 21:27:28
Quote Anchor link
volgens mij bedoel je javascript; java is een heel ander taal wat hier dus niet gebruikt is :)

en wat ik gePOST heb is heel makkelijk je hebt de form.. dat ken je toch wel is gewoon simpel php?

de javascript is een functie en die luid als volgt;

document.form1.button.value = "antwoord 1"

// heeft dus als waarde 'antwoord 1'

en deze krijg je als je

form1.submit

// op de button zie je onclik="button1()"

dat wil zeggen; als je op die button klikt dan roep je functie 1 op

Wouter J

Wouter J

07/02/2012 21:35:01
Quote Anchor link
@Reshadd, ten eerste zijn die <?php echt idioot lelijk en onduidelijk als je geen PHP gebruikt, zou je die willen verwijderen?
Daarnaast zijn die comments bij JS verkeerd en onjuist, haal die gewoon weg. En je hebt het niet getest, want dit zal nooit werken...

Ook 'ken je toch wel is gewoon simpel php' slaat de plank mis. Er zit namelijk geen 1 teken PHP in jou script...

Reshad F

Reshad F

07/02/2012 21:49:38
Quote Anchor link
@wouter het werkt wel want heb het getest, ik was alleen vergeten vragen.php te posten mijn fout

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
<?php
if (isset($_REQUEST["button"]))

echo $_REQUEST["button"] . "<br>";

?>

Wouter J

Wouter J

07/02/2012 21:54:05
Quote Anchor link
Hm, je wilt per klik op een vraag een request naar de server sturen, de pagina opnieuw ophalen, alle CSS/HTML/JS/Images opnieuw laden, de pagina parsen, de pagina painten en dan het antwoord weergeven? Lijkt me een beetje onzinnig en onnodig...

Verder gebruik je in je PHP verkeerde methodes:
- kijk of een formulier gepost is met if( $_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST' )
- $_REQUEST kan of POST of GET zijn dat is verkeerd en is zeer goed te hacken (heel simpel). Je moet $_POST voor post variabele of $_GET voor get variabele gebruiken
- je echoëd gewoon alles wat je door krijgt? Je denkt niet dat iemand zo slim is om JS code in de value van de button te proppen en dan virussen op iemands computer te plaatsen?

Kobar Secret

Kobar Secret

08/02/2012 02:47:55
Quote Anchor link
Is al klaar hoor ^^

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.