Waar moet je op letten?
Dit is misschien een rare vraag, maar waar moet je op letten, als je een website maakt?
- Goede navigatie
- Ordelijke content
- Etc :) - Goede kleurcombi
Denk ook aan Firefox, Netscape, Opera, ... - Compatibel in alle browsers, dus niet alleen IE shit...
Dat taaltje is door MS verzonnen, net als bepaalde HTMLtags zoals <font> verzonnen zijn (mede door Netscape) om webdesign te versimpelen :) Neej, je hebt eigenlijk ook geen andere codes bij IE.
o Grafische layout
- flash/html/methodiek
- strictheid bij het toepassen van deze methoden
- lettertypen
- Welke tekst welk formaat, welke kleur?
- gebruik van plaatjes, plaatsing van plaatjes
- Hoe ga ik mijn grafisch materiaal inpassen in mijn compositie
- compositie
- Waar plaats ik welke onderdelen (eerder: in welke onderdelen wil ik mijn site opdelen)
o Navigatie
- Plaatsing navigatie binnen je site
o Techniek
- Toepassen van dynamische onderdelen als php of andere server side technieken?
- Compatibiliteit met andere browsers (met welke browsers moet mijn site compatible zijn?)
Op elk van dit gebied moet je je eigen beslissingen nemen. Laat je niet te veel verleiden/van het pad brengen door uitgsproken meningen op bepaalde van deze gebieden. (Bijv. Anti-flash freaks, mensen die mensen dat elke site met de meest antieke browser compatible moeten zijn).
Leg je niet te veel vast, en wees niet bang te experimenteren. Leer met kritiek omgaan: dwz: je site is niet je geslacht. Leer opbouwende kritiek van niet opbouwende kritiek te onderscheiden, en wees niet bang bepaalde kritiek te weerleggen.
Uw spoedcursesleider ontwerpen,
Arend Het lullige aan ontwerpen is dat je aan alles moet denken. Bij een goed ontwerp is alles doordacht, analytisch bij websites misschien terug te brengen naar:
Zorg voor goede titels en metags die aansluiten bij de content op de pagina! En nog een laatste tip: voor een goede indexsatie in zoekmachine's:
Google bekijkt gewo0n de hele HTML pagina :) Jep worden wel meegenomen.
Een goede navigatie!
- Goede navigatie
- Ordelijke content
- Etc :)
Denk ook aan Firefox, Netscape, Opera, ...
Maar voor Netscape en Mozilla heb je toch met bijv. JS andere codes dan IE, heb je dat bij PHP ook?
Dat taaltje is door MS verzonnen, net als bepaalde HTMLtags zoals <font> verzonnen zijn (mede door Netscape) om webdesign te versimpelen :)
o Grafische layout
- flash/html/methodiek
- strictheid bij het toepassen van deze methoden
- lettertypen
- Welke tekst welk formaat, welke kleur?
- gebruik van plaatjes, plaatsing van plaatjes
- Hoe ga ik mijn grafisch materiaal inpassen in mijn compositie
- compositie
- Waar plaats ik welke onderdelen (eerder: in welke onderdelen wil ik mijn site opdelen)
o Navigatie
- Plaatsing navigatie binnen je site
o Techniek
- Toepassen van dynamische onderdelen als php of andere server side technieken?
- Compatibiliteit met andere browsers (met welke browsers moet mijn site compatible zijn?)
Op elk van dit gebied moet je je eigen beslissingen nemen. Laat je niet te veel verleiden/van het pad brengen door uitgsproken meningen op bepaalde van deze gebieden. (Bijv. Anti-flash freaks, mensen die mensen dat elke site met de meest antieke browser compatible moeten zijn).
Leg je niet te veel vast, en wees niet bang te experimenteren. Leer met kritiek omgaan: dwz: je site is niet je geslacht. Leer opbouwende kritiek van niet opbouwende kritiek te onderscheiden, en wees niet bang bepaalde kritiek te weerleggen.
Uw spoedcursesleider ontwerpen,
Arend
Zorg voor goede titels en metags die aansluiten bij de content op de pagina!
Meta tags worden door belangerijke zoekmachines zoals google, yahoo, ... niet gebruikt
maar worden wel meestal meegenomen ;) je pagina word gewoon geindexeerd en met de metatags kan bijvoorbeeld de omschrijven van een site tot stand komen in google o.i.d.
Google bekijkt gewo0n de hele HTML pagina :)