Waar op letten bij zoeken app programmeur?
Voor ik mijn vraag stel zal ik mezelf eerst even voorstellen: Ik ben Wouter, ik studeer rechten aan de Erasmus en ben 22 jaar.
Nu wil ik met een andere student (Bedrijfskunde) graag een aantal apps op de markt brengen. En aangezien mijn kennis over het coderen beperkt blijft bij basis HTML en een beetje PHP zullen wij op zoek gaan naar een app-programmeur. Nu vroeg ik mij af: Waar moet ik op letten?
Dit is dus niet een vacature maar meer een vraag over de algemene valkuilen bij het zoeken naar een duurzame relatie met een programmeur, die actief bij het bedrijf zal zijn en zich voornamelijk bezighoudt het ontwikkelen van mobiele apps.
Tot slot nog een korte beschrijving van onze situatie:
Qua liquide middelen is er in het begin ongeveer 2500 euro.
De applicaties die we willen maken zijn over het algemeen simpele apps. We hebben nu een lijst met 15 ideeën voor apps waarbij realistisch is nagedacht over de baten, of het überhaupt al bestaat (en hoe succesvol het is) en hoe eenvoudig het script te maken zou zijn (wat voor ons natuurlijk een schatting blijft).
Verder is het onze bedoeling om de programmeur zo veel mogelijk last (uridisch, promotietechnisch en praktisch) te ontnemen zodat hij zich bezig kan houden met wat hij het beste kan: programmeren.
Alle informatie is meer dan welkom!
Mvg,
Wouter