Waar te beginnen met php/mysql?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ventilatiesysteem Productontwikkelaar HBO WO Verwa

Samengevat: Zij bieden flexibele ventilatiematerialen, geluidsdempers, rookgasafvoer producten en industrieslangen. Ben jij een technisch productontwikkelaar? Heb jij ervaring met het ontwikkelen van nieuwe producten? Vaste baan: Technisch Productontwikkelaar HBO WO €3.000 - €4.000 Zij bieden een variëteit aan flexibele ventilatiematerialen, geluiddempers, rookgasafvoer producten, industrieslangen en ventilatieslangen voor de scheepsbouw. Met slimme en innovatieve materialen zorgen wij voor een gezonde en frisse leefomgeving. Deze werkgever is een organisatie die volop in ontwikkeling is met hardwerkende collega's. Dit geeft goede ontwikkelingsmogelijkheden. De branche van dit bedrijf is Techniek en Engineering. Functie: Voor de vacature als Technisch Productontwikkelaar Ede Gld HBO WO ga

Bekijk vacature »

Erwin

erwin

09/03/2007 11:23:00
Quote Anchor link
Hoi,

Nog even bezig te zijn geweest met HTML ben ik nu bezig met MYsql en PHP.
Dit omdat je de mogelijkheden veel uitgebreider zijn en het is uitdagender.

Nu heb ik een project dat ik moet maken in PHP/MYsql. Maar ik weet absoluut niet waar ik moet beginnen. Ik heb al voor mezelf een layout gemaakt in een html document. Het eerste gedeelte van het html document bestaat uit de keuze tussen 8 verschillende locaties. Nou is dat allemaal leuk en aardig in HTML maar het moet dus in een database(MYsql) en het moet draaien in PHP.

Dit is lang niet alles uiteraard, maar het is puur even om aan te geven waar ik mee bezig ben. Nou ben ik al een aantal dagen bezig met het zoeken naar een goede tutorial/guide. Gewoon 1 die simpel begint met de php basis en dan later ook goed uitlegt hou je MYsql implenteert in je PHP code. Het liefst in samenwerking met xampp wat ik daarvoor gebruik. Ik word namelijk helemaal gek van de variabelen etc.. Zie door de bomen het bos niet meer.

Dus als iemand mij kan verwijzen naar een goede guide of mij een stukje script kan geven voor het begin van mijn project, dan kan ik vandaar uit mischien wel verder werken. Als je een stukje code post graag wel wat uitleg erbij, want iedereeen kan kopieren en plakken maar ik wil het ook graag begrijpen.

Bij voorbaat dank.

Kahdagh

PHP hulp

PHP hulp

20/11/2024 10:20:09

Jurgen assaasas

Jurgen assaasas

09/03/2007 11:32:00
Quote Anchor link
wat wil je nou precies? post je HTML code eens?

Erwin

erwin

09/03/2007 11:50:00
Quote Anchor link
Jurgen schreef op 09.03.2007 11:32:
wat wil je nou precies? post je HTML code eens?

Bij deze een stukje code

<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">
<title>Digitale Verwijzing</title>
<h1 Align="center">Digitale Verwijzing</h1>
</head>
<hr>
<body>
<h3 align="center">Locatie</h3
<table noborder="3" align="center">
<tr>
<td><input type="radio" name="Vestiging" value="De Waard I">De Waard I
</td>
<td><input type="radio" name="Vestiging" value="De Kwelder">De Kwelder
</td>
</tr>
<tr>
<td><input type="radio" name="Vestiging" value="De Waard II">De Waard II
</td>
<td><input type="radio" name="Vestiging" value="De Griend">De Griend
</td>
</tr>
<tr>
<td><input type="radio" name="Vestiging" value="De Waard II">De Kluut
</td>
<td><input type="radio" name="Vestiging" value="De Horst">De Horst
</td>
</tr>
<tr>
<td><input type="radio" name="Vestiging" value="De Waard II">HUB</td>
<td><input type="radio" name="Vestiging" value="De Abbert">De Abbert</td>
</tr>
</table>

Dit moet ik dus in een databaseplaatsen, maar ik snap helemaal niet hoe, ik kan gewoon geen begin vinden. Een aanknopingspunt laat maar zeggen. Wants als ik dat heb dan kan ik sowieso 2/3 van mijn project maken zonder dat ik steeds vastloop :)

Frank -

Frank -

09/03/2007 12:13:00
Quote Anchor link
Wanneer je met een database aan de slag gaat, zul je eerste moeten gaan normaliseren. De data moet tenslotte wel op de juiste plek worden opgeslagen, anders kun je er weinig mee en kan de boel corrupt raken.

Denk er aan dat je de innoDB-engine van MySQL moet gebruiken, met de andere engines kun je de geen relationele database maken hooguit losse tabelen.

Je gebruikt blijkbaar Xampp, dus een windows-bak, en dus kun je ook een betere tool gebruiken dan phpMyAdmin. Installeer EMS SQL manager (Lite-versie is gratis), dat werkt 100x beter dan phpMyAdmin.

Zie verder de tutorials hoe je vanuit PHP met een database kunt werken.

Wanneer je beschikt over minimaal PHP versie 5, dan kun je ook PDO gebruiken om de database aan te spreken, dat is nog een stuk eenvoudiger (je hoeft geen typische MySQL-functies te kennen). Het is dan wel handig dat je enigzins begrijpt wat objecten e.d. zijn, PDO is namelijk OO.

Jan geen

Jan geen

09/03/2007 12:15:00
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
<?php
//als je het formulier submit
if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == "POST") {
//formulier afhandelen
/*je kan waarden uit je formulier ophalen door $_POST['hier de naam van je radio button'] bijv. $_POST['vestiging']*/

//Query

$query = "INSERT INTO tabel SET vestiging = '".$_POST['vestiging']."' ";
$result = mysql_query($query);

//als het niet gelukt is error geven
if(!$result) {
echo "Niet toegevoegd." . mysql_error();
}
else {
echo "Resultaat toegevoegd.";
}

}
else {
// formulier tonen
?>

<form method="POST" action="<?php $_SERVER['PHP_SELF']; ?>">
en dan hier je hele formuliertje
</form>
<?php
}
?>

dit is wel heel basic, je moet nog wel alle input controleren bijv. door strip_tags of mysql_real_escape_string();
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jan geen

Winkie

winkie

09/03/2007 12:16:00
Quote Anchor link
nu snapt ie t vast.

Erwin

erwin

09/03/2007 13:01:00
Quote Anchor link
Ja hier kan ik wat mee, allen bedankt voor de antwoorden!

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.