Waar te beginnen?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ventilatiesysteem Productontwikkelaar HBO WO Verwa

Samengevat: Zij bieden flexibele ventilatiematerialen, geluidsdempers, rookgasafvoer producten en industrieslangen. Ben jij een technisch productontwikkelaar? Heb jij ervaring met het ontwikkelen van nieuwe producten? Vaste baan: Technisch Productontwikkelaar HBO WO €3.000 - €4.000 Zij bieden een variëteit aan flexibele ventilatiematerialen, geluiddempers, rookgasafvoer producten, industrieslangen en ventilatieslangen voor de scheepsbouw. Met slimme en innovatieve materialen zorgen wij voor een gezonde en frisse leefomgeving. Deze werkgever is een organisatie die volop in ontwikkeling is met hardwerkende collega's. Dit geeft goede ontwikkelingsmogelijkheden. De branche van dit bedrijf is Techniek en Engineering. Functie: Voor de vacature als Technisch Productontwikkelaar Ede Gld HBO WO ga

Bekijk vacature »

Rogier

Rogier

27/09/2004 21:19:00
Quote Anchor link
Beste,
ik ben al een tijd bezig met het maken van websites. Vooral het designen heb ik nu aardig onder de knie. Maar verder dan html en css ben ik nooit echt gekomen. Wel php/mysql scripts van internet gebruikt, maar nooit zelf geschreven.
Nu wil ik dit toch gaan leren omdat het gewoon erg handig is. Omdat ik nu bezig ben met het maken van een gamessite zal daar ook php in gebruikt moeten gaan worden. Nu kan voor 25 euro even het script kopen wat ik nodig heb. Maar veel leuker is natuurlijk om het zelf te proberen.
Nu het moraal van dit verhaal: Waar te beginnen?
Ik snap dat ik eerst helemaal moet uitdenken wat er in moet komen en op welke manier. Oke, en dan?
Toch maar bij de basis les beginnen? Of het meteen goed/moeilijk aanpakken en in 1 keer het systeem te maken wat ik voor ogen heb?

Wat denken jullie?

Rogier

PS: Systeem moet trouwens een spel en catogarie toevoegen e.d. functies krijgen.

PHP hulp

PHP hulp

23/11/2024 05:17:42

Bo az

Bo az

27/09/2004 21:24:00
Quote Anchor link
hmm, ik zou beginnen met eerst wat ontdekken, maak een nieuws systeempje of zow, gewoon simpel.

Als je denkt dat het wel gaat lukken begin je met wat je voor ogen hebt.

Iin het begin zal je onder het programmeren veel dingen tegen komen die eigelijk simpeler / beter kunnen dus je moet er ff de tijd voor nemen :O

Elwin - Fratsloos

Elwin - Fratsloos

27/09/2004 22:39:00
Quote Anchor link
Ik denk dat de beste manier om te beginnen is zoals ik het heb gedaan:
- Geen tutorial's
- Geen FAQ's
- Geen dit
- En zeker geen dat

Je moet gewoon vanaf een website met goede scripts een mooi systeempje downloaden (dat heb je dan al gedaan). Dan ga je gewoon een beetje in de bron kijken. Met een beetje logisch nadenken en een beetje Engels lezen snap je al heel snel wat er gebeurt in je script. En wat je niet snapt, dat zoek je op.

Als je je script een beetje goed snapt, dan ga je proberen om het geheel aan te passen of nog beter, uit te breiden.

Als je bijvoorbeeld een simpel nieuwssysteem van iemadn heb; breidt het dan uit zodat mensen reactie's kunnen plaatsen. Op die manier heb je het snel door en kan je vanzelf scripts gaan maken die je vanaf een leeg document opbouwt.

Elwin

John de Boer

John de Boer

28/09/2004 00:58:00
Quote Anchor link
Het is altijd het beste dat je een basiskennis hebt, je zou het boek "Basiscursus PHP 4.2" kunnen aanschaffen, samen met de site php.net kom je een heel eind.
Zelf heb ik het boek "MySQL/PHP Database Applicaties" ook nog aangeschaft.
Of je zou ook eens via google kunnen zoeken op php/mysql.
Gewijzigd op 28/09/2004 00:58:00 door John de Boer

28/09/2004 13:35:00
Quote Anchor link
Ik denk dat ik inderdaad maar een boek ga kopen. Want al die losse tutorials wordt je ook niet echt wijzer van.
Hoop het toch uiteindelijk zelf te kunnen maken.
Als het gelukt is en hij is af, laat ik hem hier wel zien!
Meer tips over waar ik moet beginnen zijn overigens nog steeds welkom.

Winston Smith

Winston Smith

28/09/2004 15:09:00
Quote Anchor link
Inderdaad, basiscursus PHP 4.2 is een erg goed boekje voor de beginner.
Daarin ben ik ook begonnen; leest heel snel en is makkelijk te begrijpen. Verder hang ik veel rond op phphulp.nl (omdat die nederlands is ;)), phpfreakz.nl en php.net. Maar toch vind ik een boek makkelijker omdat je dan niet steeds van venstertje hoeft te wisselen :)

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.