waar zit de error? functie: isset
Kan iemand mij vertellen waar de fout zit in het onderstaande script?
Code (php)
Alvast bedankt.
Afgezien dat het nogal apart is dat je get gebruikt.
En dit ook wel weer veel lijkt op je vorige topic.
Kijk het $_get gedeelte werkt gewoon naar behoren, dus ik denk waarom zou ik het dan aanpassen. Het zou waarschijnlijk allemaal netter kunnen, maar die kennis heb ik gewoonweg niet.
Dit is de error melding
Parse error: syntax error, unexpected T_LOGICAL_AND, expecting ',' or ')' in /home/website/activeren.php on line 70
wat staat er op regel 70 van activeren.php
Leon den H op 12/12/2010 20:36:03:
... Het zou waarschijnlijk allemaal netter kunnen, maar die kennis heb ik gewoonweg niet.
Dan ga je leren, leren en nog 'ns leren..
Beter in één keer goed doen, dan 1000x hier komen met dezelfde vraag.
Gewijzigd op 12/12/2010 20:45:01 door Victor Php
Dit is volgens mij niet dezelfde vraag als het vorige topic. De vorige topic ging over het toevoegen in de DB en dit is een error melding. Het klopt dat het hetzelfde script is, maar dezelfde vraag....
Dus je moet { ook afsluiten met. }
Leon den H:
Het zou waarschijnlijk allemaal netter kunnen, maar die kennis heb ik gewoonweg niet.
Wat victor zegt dan moet je dat leren.
Want leuk hoor je eigen systeempje als je een beginner bent. Maar heb je wel eens nagedacht over de consequenties die dat met zich meebrengt? Als je een slecht script maakt kunnen hackers je site hacken, kunnen mensen je script manipuleren, kan jij alles kwijt zijn, moet php ingrijpen. En dan vooral de eerste en de laatste. Jouw systeem is als beginner natuurlijk makkelijk te hacken, dus je moet altijd goed beveiligde scripts op internet zetten. En het probleem van php is dat het ingrijpt als jij ergens een foutje maakt, zelfde effect als HTML/XHTML dus.
En bij je script. Kijk er alsjeblieft eerst goed na voordat je hem hier op het forum zet. Lees de foutmelding, die zegt zoiets als: "Ik verwacht ergens een komma of een haakje". En ja hoor, ooit gehoord van and? Dat is met SQL. Bij php gebruik je daar andere operators voor.
Gewijzigd op 12/12/2010 21:42:21 door Wouter J
Quote:
En ja hoor, ooit gehoord van and? Dat is met SQL. Bij php gebruik je daar andere operators voor.
dit valt dus in de categorie: onzinnig blaten
en als je het niet gelooft....
Code (php)
dit zal gewoon "if ($a == 1 and $b == 2) is geen geblaat" op het scherm laten zien.
De foutmelding is dus dat er ergens een and staat waar een , of een ) verwacht wordt.
@jordi dit wordt ook afgesloten verderop in het script, dus dat is het probleem niet.
Regel 5: if(isset($_GET['email']) and isset($_GET['naam'], $_GET['kinderen'], $_GET['groep'])) is een beetje vreemd. Twee keer isset() en daarna ... zoek het maar uit.
Tenslotte zijn die komma's er natuurlijk te veel aan. Je zet een "AND" tussen de twee Issets maar na de $_GET[naam] zet je een komma, dit moet natuurlijk ook een logische operand worden. Tenminste dat denk ik...