waarde dropdownboxautomatisc aanpassen
Ik heb de volgende vraag. Ik heb eenform met twee dropdown boxes. Nu wil ik als ik de 1e dropdownbox wijzigt dat de tweede automatisch wordt gevuld met de alle gegevens diie voldoen aan de eerste. Bijv. Als ik in de eerste een provincie kiest bijv. zh (zuidholland) dan wil dat in de tweede dropdown box alle plaatsnamen worden getoond die bij zh horen. Is dit mogelijk in php of moet ik mij tot java script gaan verlagen. Ik heb geen idee hoe je dit zou kunnen doen.
alvast bedankt
Johan
je zou wel met een onchange kunnen werken, vanaf daar submitten en je andere dropdownbox vullen. dat is het makkelijkst
bekijk de source van marktplaats.nl / speurders.nl eens, daar kan je een bepaalde categorie selecteren, waarna alle sub categorien in de dropdown box eronder verschijnen :)
AJAX is in dat geval de oplossing. Maar daar zal je wat langer mee bezig zijn, voor je dat onder de knie hebt.
@Johan
Het betreft niet de voetbalclub, maar een manier van programmeren waarbij data vantevoren wordt ingeladen, en beschikbaar wordt wanneer jij dat wilt.
@Wes
Ik denk dat het voor een beginneling een goede oplossing is.
Verder heb ik eens zitten denken, maar is dit niet mogelijk:
Je hebt een functie waarin je de data uitleest aan de hand van het dropdownmenu.
SELECT FROM tabel WHERE item=waardedropdown
deze functie genereerd ook de 2e dropdown.
en deze functie roep je aan bij de onchange van de dropdown.
kan, maar het vullen zou je dan weer je formelement op een of andere manier moeten vullen met waardes
Anders zou ik de oplossing van Wes gebruiken, dus pagina herladen en dropdown samenstellen aan de hand van de waarde in het formulier.
Robert:
Dat dacht ik al :) is voor een beginner idd wat moeilijk om te doen.@Pim
AJAX is in dat geval de oplossing. Maar daar zal je wat langer mee bezig zijn, voor je dat onder de knie hebt.