Waarde meezenden in formulier
Ik heb een probleem.. Ik maak mbv een database een uitslagen pagina voor de motorsport, maar nu wil ik die online kunnen updaten.. Maar omdat de plaats van de coureurs nog al is verandert in het klassement moet ook de id verandert worden. Nu heb ik dat de id, als je admin ben, wordt weergegeven in een input, als ik dan op een knop druk dan moet dat gewijzigde nummer ge update worden in de database, dus dan moet die mee gezonden worden in het formulier waarschijnlijk. Hoe moet ik dit oplossen?
Alvast bedankt ! Casper
Ps. Als je de vraag niet snapt, zeg maar wat je niet snapt dan
als ik de vraag wel snap kan je mieschien <input type='hidden'> gebruiken
ik bedoel zoiets dat als je op een submit knop drukt, dan gaat hij naar dezelfde pagina, en dan is de verwerking php. dus dan komt de mysql zooi opgang zeg maar. Dan moeten er queries uitgevoerd worden maar hoe maak ik een query als ik niet weet hoe ik de waarde mee moet zenden? oftewel, misschien kunnen jullie mij vertellen hoe ik een inhoud van een tekstveld mee kan zenden in het formulier zodat die inhoud in de database wordt gezet?
alvast bedankt!
UPDATE `mgp_resultaten` SET `id` = 'nieuwe waarde' WHERE `id` = 'oude waarde'
maar moet je perse de oude waarde gebruiken in de UPDATE functie?
EDIT:
ik denk dat ik twee variabelen moet hebben:
maar hoe krijg ik dat voor elkaar, dat de oude EN de nieuwe waarde wordt mee gezonden?
Gewijzigd op 30/07/2005 16:08:00 door Casper
Is het niet makkelijker om een extra veld in je db te maken? Bijv. klasse_id. Dan blijven alle gegevens van de coureur gewoon te vinden onder id en dan hoef je alleen de klasse_id te wijzigen.
UPDATE `mgp_resultaten` SET `id` = '$id' WHERE `naam` = '$naam'
dus nu hoef ik de oude id niet meer te weten, ik hoef alleen nog te weten hoe je meerdere tegelijk kan updaten..
Gewijzigd op 30/07/2005 17:11:00 door Casper
Ik heb is geprobeerd wat er nou gebeurd met de database dmv echo'en van de variabelen van wat er geupdate wordt in de mysql. Ik kwam helaas tot de conclusie dat de allerlaatst rij werd ge echo'oot en niet alle rijen.. Wie weet hoe ik dat kan oplossen?
Zitten er meerdere records in met dezelfde naam?
nee, er zit geen een dezelfde record in.
Dan klopt het toch dat er maar 1 record wordt geupdate.
maar weet jij misschien een manier om meerdere tegelijk up te daten zonder ze allemaal apart te updaten/selecteren?
weet iemand een oplossing of niet? anders moet ik wat anders gaan proberen helaas..
Als je verschillende records met verschillende waarden wilt updaten heb je daar verschillende queries voor nodig.
maar in ieder geval bedankt voor de hulp SanThe