waarde ophalen uit mysql tabel om verder te gebruiken voor update of Add
Als newbie in Jquery / PHP probeer ik iers uit te vogelen en krijg het niet voor elkaar.
Ik heb 2 tabellen:
producten (products)
orderinhoud (ordercontents)
In een Jquery event (before record add) bij orderinhoud wil ik graag informatie uit de producttabel gebruiken om in te voegen in de orderinhoud tabel
in the before record add event I would like to retrieve information from the products table to insert in the orderinhoud table.
Ik gebruik hiervoor de onderstaande code:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
<?php
$valueartnr = $data[Artnr];
$sql = "
SELECT productid,DSQ1,DStaf1,DSQ2,DStaf2,DSQ3,DStaf3,WSQ1,WStaf1,WSQ2,WStaf2,WSQ3,WStaf3
FROM producten
WHERE producten.productid = $valueartnr AND prijslijst=49
";
$datasql = db_fetch_array($rs);
$value1 = 300;
$value2 = $datasql["DStaf1"]; // <------
//$keyField="id";
if ($values["Amount"]==1)
{$values["price"] = $value1;}
else
{$values["price"] =$value2;}
return true;
?>
$valueartnr = $data[Artnr];
$sql = "
SELECT productid,DSQ1,DStaf1,DSQ2,DStaf2,DSQ3,DStaf3,WSQ1,WStaf1,WSQ2,WStaf2,WSQ3,WStaf3
FROM producten
WHERE producten.productid = $valueartnr AND prijslijst=49
";
$datasql = db_fetch_array($rs);
$value1 = 300;
$value2 = $datasql["DStaf1"]; // <------
//$keyField="id";
if ($values["Amount"]==1)
{$values["price"] = $value1;}
else
{$values["price"] =$value2;}
return true;
?>
---
Nu is het de bedoeling dat de waarde DStaf1 uit de producttabel wordt ingevoerd in de orderinhoudtabel. Op zich werkt dat als ik de waarde $value2 correct zou hebben gevuld met de DStaf1 waarde uit de producten tabel. Maar dat gaat helaas niet goed. Weet iemand wat ik hier fout doe?
Het script werkt verder zoals gewenst. ($value1)werkt goed) Ik moet dus alleen de waarde $value2 correct vullen vanuit mysql.
Hoop dat iemand me kan helpen.
Alvast hartelijk dank!
Edit:
Ik heb code-tags geplaatst. Gelieve dit in het vervolg zelf toe te voegen aan je bericht.
Zie ook: Veel gestelde vragen: Welke UBB-codes kan ik gebruiken.
Zie ook: Veel gestelde vragen: Welke UBB-codes kan ik gebruiken.
Gewijzigd op 22/04/2018 23:25:36 door - Ariën -
Heb je vervolgens gecontroleerd hoeveel resultaten (records) deze query oplevert? Je controleert trouwens niet eens of er resultaten zijn, maar je gaat er blindelings vanuit dat er precies één resultaatrecord is. Dat is niet altijd verstandig.
db_fetch_array() is geen native PHP-functie. Is dit Drupal? Het helpt als je dit soort informatie vermeldt.
Dump de resultaten eens naar het scherm en voer de query eens in afzondering uit, dit verschaft je inzicht over wat er daadwerkelijk aan de hand is. Nu ben je aan het gissen waarom iets niet werkt, de makkelijkste manier om dit te ontcijferen is door gewoon naar de toestand / waarden van je variabelen te kijken.
Thomas van den Heuvel op 21/04/2018 16:37:18:
Heb je al gekeken hoe de uiteindelijke query luidt?
Heb je vervolgens gecontroleerd hoeveel resultaten (records) deze query oplevert? Je controleert trouwens niet eens of er resultaten zijn, maar je gaat er blindelings vanuit dat er precies één resultaatrecord is. Dat is niet altijd verstandig.
db_fetch_array() is geen native PHP-functie. Is dit Drupal? Het helpt als je dit soort informatie vermeldt.
Dump de resultaten eens naar het scherm en voer de query eens in afzondering uit, dit verschaft je inzicht over wat er daadwerkelijk aan de hand is. Nu ben je aan het gissen waarom iets niet werkt, de makkelijkste manier om dit te ontcijferen is door gewoon naar de toestand / waarden van je variabelen te kijken.
Hoi Thomas,
Dank voor je reactie. De website is gemaakt in phprunner. De code die ik invoer voer ik in in eenJquery scherm BEFORE RECORD ADDED EVENT.Ik weet niet of dat iets is van PHPRUNNER zelf, of dat dat standaard php/Jquery is)
De uitvoer van de query heb ik wel getest. en daar komt wel altijd 1 rij waarden uit (of geen) maar nooit meer, want het veld Artnr is identiek.
Het kan inderdaad heel goed zijn dat de regel "db_fetch_array() is geen native PHP-functie" een probleem is. Eerlijk gezegd heb ik geen idee wat dat doet. Ik ben tot deze code gekomen aan de hand van heel veel zoeken op internet. (ik het er dus zelf weinig verstand van, vandaar dat ik het probeer te leren)
Is er met deze uitleg enigszins duidelijkheid te geven over wat ik moet veranderen aan de code, om de juiste waarde te krijgen?
NB $rs is nergens gedefinieerd.
Wat gebruikt PHPRUNNER om met de database te communiceren? Het kan namelijk zijn dat deze zelf een schil om standaard database functionaliteit heeft.
Je zou het eens als volgt kunnen proberen.
Gewijzigd op 21/04/2018 22:04:52 door Thomas van den Heuvel