waarde uit array verwijderen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Database Developer

Functieomschrijving Heb jij ongeveer 3 jaar ervaring als Database Developer met MS SQL of een vergelijkbare database? Wil jij werken voor een ambitieuze werkgever in regio Tilburg waar jij volledig de mogelijkheid krijgt jezelf te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Hoe ziet jouw takenpakket eruit? Je gaat projecten gedurende het hele proces begeleiden. Je sluit aan bij afspraken met klanten om hun processen helder te krijgen. Vervolgens voer jij het project uit en zorgt dat dit zo goed mogelijk verloopt; Je werkt aan nieuwe softwareoplossingen die de logistieke processen verbeteren of vernieuwen; Je houdt je bezig met het ontwikkelen van

Bekijk vacature »

Fullstack of back-end PHP developer

Functie Ieder onderdeel van de software draait op aparte servers en het bestaat dus echt uit verschillende componenten. Het team bestaat uit 4 developers, een klein team dus met korte lijnen. Alles in intern ontwikkeld en je werkt aan alle facetten. Van uitbreiding van de core tot maatwerk voor de klant. Ook liggen er verschillende uitdagingen op servervlak en databases. Je zult de eerste periode veel samenwerken met de lead developer om vervolgens echt je gang te gaan binnen de software. In het team streven ze naast de hoogst haalbare kwaliteit. Hiervoor werken ze nauw met elkaar samen en levert

Bekijk vacature »

Frontend Developer

Functieomschrijving Voor de NIPV zijn wij opzoek naar een Frontend Developer. Als Frontend Developer ga jij aan de slag om dashboards te bouwen vanuit het datawarehouse. Dit stelt NIPV in staat om snel en eenvoudig bij correcte bedrijfsvoeringsinformatie te kunnen. Je ontwikkelt dashboards in PowerBI, publiceert en onderhoud die, verzameld en verwerkt feedback in overleg met het ontwikkelteam. Naast dashboards ontwikkel en onderhoud je een datamodel in Excel waarmee adviseurs, controllers en analisten in staat worden gesteld om de gegevens uit de dashboards te raadplegen en anders te filteren of bepaalde gegevens nader te verfijnen, zodat verdiepende vragen kunnen worden

Bekijk vacature »

Database Developer

Functieomschrijving Heb jij ongeveer 3 jaar ervaring als Database Developer met MS SQL of een vergelijkbare database? Wil jij werken voor een gewaardeerde werkgever in regio Tilburg waar jij de tijd en ruimte krijgt jezelf te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Hoe ziet jouw takenpakket eruit? Je houdt je bezig met het creëren en bouwen van MS SQL server databases; Je gaat projecten vanaf het begin tot het eind begeleiden. Je sluit aan bij meetings met klanten om hun processen in kaart te brengen. Vervolgens voer jij het project uit en zorgt dat dit zo goed mogelijk verloopt; Je werkt

Bekijk vacature »

Senior Software developer PHP

Functie Jij als senior PHP ontwikkelaar komt te werken in 1 van onze SCRUM teams. Momenteel werken er zo’n 30 developers binnen onze organisatie Jij gaat de brug zijn tussen het bouwen van verschillende functionaliteiten binnen onze applicaties en deze vervolgens te integreren in onze centrale hub. Je start je dag om 9 uur met een stand up en dan pak je je taken op voor de dag. Een greep van jouw taken zijn: – Het bedenken en uitbouwen van features binnen de verschillende applicaties – Onderhouden van CI/CD pipelines – Bezighouden met Security & Privacy Eisen • Minimaal 4

Bekijk vacature »

.NET Developer C# VB

Samengevat: Deze werkgever is actief in software voor het matchen van vraag en aanbod van gebruikte auto-onderdelen. Ben jij een .NET Developer? Heb je ervaring met het ontwikkelen (REST) en integreren van webservices? Vaste baan: C# .NET Developer C# VB HBO €2.600 - €6.200 Wij ontwikkelen software om vraag en aanbod van onderdelen van personenauto's bij elkaar te brengen. Deze werkgever is een veelzijdige organisatie. Je werkt voor de eigen IT organisatie. Zij werken met moderne technologie en staan open voor innovatie. De branche van dit bedrijf is Automotive. Functie: Voor de vacature als .NET Developer Dordrecht HBO ga je

Bekijk vacature »

Junior Back end developer PHP, Symfony

Functie Wij hebben onlangs onze eerste collega’s aangenomen, waardoor ons development team momenteel uit 4 personen bestaat. We bouwen onze software op basis van een PHP-framework (wat op zichzelf een Symfony framework is). Qua ontwikkeling focussen wij ons op 3 focus velden; – API-ontwikkeling/ Component Creatie – Implementatie – Framework ontwikkeling; het toevoegen van nieuwe functionaliteit of interne microservices Onze senior software engineer focust zich momenteel op de laatste twee punten, maar wij komen handen te kort op het eerste veld. Daarom zijn wij op zoek naar een enthousiaste junior software engineer die graag de kneepjes van het vak wil

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack .NET Developer

Dit ga je doen Start op 7 augustus 2023 bij de Experis Academy en ontwikkel jezelf tot een gewilde Full Stack .NET Developer. Maar hoe ziet het traineeship eruit en wat kun je verwachten? Periode 1 De eerste 3 maanden volg je fulltime, vanuit huis, een op maat gemaakte training in teamverband. Je leert belangrijke theorie en krijgt kennis van de benodigde vaardigheden en competenties die nodig zijn om de IT-arbeidsmarkt te betreden. Zowel zelfstandig als in teamverband voer je praktijkopdrachten op het gebied van front- en backend development uit. Wat er per week op het programma staat kun je

Bekijk vacature »

C# Developer

Dit ga je doen Je gaat aan de slag in het websites team of portals team waarin je je bezighoudt met concept & design, implementatie en ook een stukje bugfixing en onderhoud; Je werkt met je team volgens de Scrum werkwijze; Zo adviseer je ook de PO & Scrum Master over de technische architectuur, koppelingen en integratie met externe systemen en API’s; Je blijft op de hoogte van de laatste ontwikkelingen en trends op het gebied van C# / .NET en deelt deze kennis binnen de organisatie. Hier ga je werken Onze klant is een internationale organisatie gevestigd in de

Bekijk vacature »

Senior Front end developer Automotive Angular

Functie Als Senior Front end developer kom je te werken in een team van 11 developers. 9 van de 11 focussen zich op back end, welke is geschreven in Java, en 2 op de front end waarbij er gebruik wordt gemaakt van Typescript en Angular. De focus in deze rol ligt op 2 aspecten; doorontwikkeling van de eigen tooling en gebruik van de tooling t.b.v. klantprojecten. Momenteel zijn ze in de afrondende fase van een project waarbij ze het gehele verkoopproces van nieuwe auto’s anders ingeregeld hebben voor een grote dealer in Nederland. Waarbij Auto’s normaliter pas verkocht werden in

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als developer heb jij de keuze om aan te sluiten bij het team (13 developers) die op locatie projectmatig bij klanten werkt. Wanneer jij liever intern bij de werkgever werkt is er ook alle ruimte voor jou in het interne team (8 developers) van dit bedrijf. Je werkt samen aan verschillende projecten bij of voor de klant. Het project wordt aangeleverd door sales aan de project manager. Die maakt samen met de Resourcer een planning en op basis daarvan wordt uit het development team een “projectgroep” opgesteld. Hoeveel en welke projecten jij wilt oppakken gebeurt geheel in samenspraak met

Bekijk vacature »

No-Code Betty Blocks ontwikkelaar

Bedrijfsomschrijving Wil jij de bedrijfsprocessen van klanten revolutionair digitaliseren en optimaliseren zonder beperkt te worden door programmeertalen? Kom werken bij een snelgroeiende en professionele organisatie met een gezonde dosis humor en veel vrijheid om jezelf te ontwikkelen. Als No-Code Betty Blocks ontwikkelaar werk je vanuit ons kantoor in het hart van Nederland, je thuiswerkplek of op locatie bij de klant. We faciliteren de juiste trainingen en ondersteuning zodat je een echte Betty Blocks expert wordt. Naast het werk zijn er bij ons bijzondere events, zoals een jaarlijkse zeildag, een zomerse barbecue en een knus kerstdiner om de grillige maanden door

Bekijk vacature »

Senior Fullstack developer wanted! (C#, Java, Angu

Functie Under the guidance of 3 account managers, one of whom will be your point of contact within your expertise, you will start working for various clients. He or she will help you find a suitable and challenging assignment. Naturally, they will take your situation, experience and (technical) ambitions into account. The assignments last one to two years on average. This allows you to really commit to a project and make an impact as a consultant. Besides the assignment, you will regularly meet your colleagues from the IT department to share knowledge or discuss new trends, for example. Master classes

Bekijk vacature »

Senior Software Developer C++

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Vacature ID: 13342 Introductie Do you want to work for one of the most innovative companies located in the region of Eindhoven. Currently Due to growth we are looking for a Senior Software Developer. Our client is a high-tech company with international roots and can provide you with a challenging opportunity. Functieomschrijving Responsibilities: Design, develop, and maintain high-quality software applications in C++ Collaborate with other engineers, product managers, and stakeholders to understand requirements and develop solutions Write clean, maintainable, and efficient code Conduct thorough testing and debugging to ensure high-quality software Optimize applications for

Bekijk vacature »

Ervaren PHP Developer

Functieomschrijving PHP Developer met brede ervaring gezocht! Ben jij een Full Stack PHP Developer met brede ervaring die toe is aan een volgende stap? Lees dan snel verder! Voor onze eindklant in de regio Nunspeet zijn wij op zoek naar een ervaren PHP Developer die het IT Team van deze organisatie gaat versterken. Wij zoeken een enthousiaste en breed georiënteerde IT-er die er voor gaat zorgen dat deze innovatieve organisatie de volgende stap gaat maken. Om deze functie goed uit te kunnen voeren moet je communicatief goed zijn en in staat zijn om zelfstandig problemen op te lossen. Daarnaast bestaat

Bekijk vacature »

Pagina: « vorige 1 2 3 4 volgende »

Peter van den Dungen

Peter van den Dungen

19/12/2010 20:05:27
Quote Anchor link
als ik de positie aangeef dat lukt het wel, als ik de veldnaam aangeef niet

PHP hulp

PHP hulp

12/01/2025 13:47:09

Ozzie PHP

Ozzie PHP

19/12/2010 20:07:09
Quote Anchor link
plaats de code eens waar je de positie aangeeft

Peter van den Dungen

Peter van den Dungen

19/12/2010 20:09:56
Quote Anchor link
if (!isset($_POST['check_m'])) {unset($verplichte_velden['prijs_m']);}

Toevoeging op 19/12/2010 20:11:51:

heb principe blijft hetzelfde, of je nu het verplichte veld unset of de veroorzaakte error toch ? In beide gevallen lukt het als ik de positie aangeef, niet als ik de veldnaam aangeef

Toevoeging op 19/12/2010 20:14:02:

Hihi, jij moet wel engelengeduld hebben ;-)

Ozzie PHP

Ozzie PHP

19/12/2010 20:14:24
Quote Anchor link
Oke... eerder gaf jij dit aan:

$verplichte_velden = array(
'klantnummer',
'aanhef',
'voorletters',
'tussenvoegsel',
'achternaam',
'geboortedatum',
'prijs_1',
'prijs_2',
'prijs_3'
);

In deze hele array komt de naam 'prijs_m' niet voor. Niet zo vreemd dat je die dan ook niet kunt unsetten he?????Het is dus logisch dat het niet werkt, want je unset een veld dat niet bestaat.

Toevoeging op 19/12/2010 20:15:03:

"Hihi, jij moet wel engelengeduld hebben ;-)"

Dat begint inmiddels aardig op te raken.... :-/

Peter van den Dungen

Peter van den Dungen

19/12/2010 20:15:44
Quote Anchor link
nee, ik gaf ook aan dat ik niet alles prijs kan geven.
Let dus even niet op de benaming graag.
De namen bij mij corresponderen wel.
Gewijzigd op 19/12/2010 20:16:11 door Peter van den Dungen

Ozzie PHP

Ozzie PHP

19/12/2010 20:18:14
Quote Anchor link
Ja, maar ik heb hier geen glazen bol en kan niet raden wat de juiste namen zijn. Op die manier kan ik dus ook niet zien wat er mis gaat.

Peter van den Dungen

Peter van den Dungen

19/12/2010 20:18:44
Quote Anchor link
Als jij voor jezelf een array maakt, kun je dan door de naam van het veld te geven (i.p.v. de positie) deze naam uit de array verwijderen??
Gewijzigd op 19/12/2010 20:19:40 door Peter van den Dungen

Ozzie PHP

Ozzie PHP

19/12/2010 20:20:11
Quote Anchor link
$test = array('a', 'b', 'c');
unset($test['a']);
var_dump($test);

Peter van den Dungen

Peter van den Dungen

19/12/2010 20:20:50
Quote Anchor link
dus unset($errors['naam'] i.p.v. unset($errors[positie])

Toevoeging op 19/12/2010 20:24:02:

Lukt jou dat ook met zo'n foreach loop, bij mij gaat dat dus niet.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

19/12/2010 20:25:18
Quote Anchor link
oke, nu voor het laatst... doe het vóór de foreach loop zoals ik eerder al heb aangegeven.

Peter van den Dungen

Peter van den Dungen

19/12/2010 20:43:07
Quote Anchor link
Is het dan een probleem als ik de $errors = array() buiten de isset hou ?

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php
$errors
= array();
if (isset($_POST['datum_aanvraag'])) {
  if (!isset($_POST['checkbox1'])) unset($verplichte_velden['veld_bij_checkbox1']);
  if (!isset($_POST['checkbox2'])) unset($verplichte_velden['veld_bij_checkbox2']);
  if (!isset($_POST['checkbox3'])) unset($verplichte_velden['veld_bij_checkbox3']);
  foreach($verplichte_velden as $veldnaam) {
      if (!isset($_POST[$veldnaam])) $errors[]=$veldnaam;}
  }
}

?>

Anders wordt de form niet meer weergegeven, door:
Code (php)
1
$opmaak_m = (isset($_POST['check_m']) & (in_array('prijs_m',$errors) || ($prijs_m_error == 1))) ? 'input_error_center':'input_center';

Ik krijg dan een notice, undefined variable
Gewijzigd op 19/12/2010 20:43:45 door Peter van den Dungen

Ozzie PHP

Ozzie PHP

19/12/2010 20:50:55
Quote Anchor link
nee dat is geen probleem

Peter van den Dungen

Peter van den Dungen

19/12/2010 20:58:54
Quote Anchor link
De empty moet er ook bij toch?

if (!isset($_POST[$veldnaam]) or (empty($_POST['$veldnaam']))) $errors[]=$veldnaam;}
}

Ozzie PHP

Ozzie PHP

19/12/2010 21:04:23
Quote Anchor link
isset kijkt of een waarde bestaat en niet empty is, dus die empty hoeft er niet bij.

Bas Cost Budde

Bas Cost Budde

19/12/2010 21:12:36
Quote Anchor link
mm, Ozzie,
Code (php)
1
2
3
4
5
$_POST['veldnaam'] = '';
echo isset($_POST['veldnaam']) ? 'True' : 'False';
echo empty($_POST['veldnaam']) ? 'True' : 'False';

TrueTrue

Ozzie PHP

Ozzie PHP

19/12/2010 21:23:24
Quote Anchor link
goed gezien Bas... mijn fout, die empty moet er wel bij. Isset geeft alleen false terug als ie niet geset is of als de waarde NULL is (ik dacht empty). Dus empty wel erbij zetten.

Peter van den Dungen

Peter van den Dungen

19/12/2010 23:26:45
Quote Anchor link
Volgens mij is het nu gelukt met een multidimensionale array.

Code (php)
1
2
3
4
5
6
if (isset($_POST['datum_aanvraag'])) {
    if (!isset($_POST[$veldnaam]) or empty($_POST[$veldnaam])) {
        $errors[$veldnaam]=$veldnaam          ;}
                                                  }
}

Ozzie PHP

Ozzie PHP

19/12/2010 23:33:52
Quote Anchor link
Ik zie geen multidimensionale array hoor?

Waarom zeg je $errors[$veldnaam]=$veldnaam ?
Lijkt me nutteloos om key en value dezelfde waarde te geven.

Peter van den Dungen

Peter van den Dungen

19/12/2010 23:35:34
Quote Anchor link
omdat je volgens mij bij de unset alleen een key kunt verwijderen en geen waarde.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

19/12/2010 23:39:07
Quote Anchor link
Ik wil niet lullig doen hoor... maar misschien is het raadzaam om toch eerst wat basiskennis PHP op te doen, want een aantal basis-zaken gaat nou niet bepaald goed. En als je het dan hebt over multidimensionale arrays terwijl daar helemaal geen sprake van is dan denk ik echt dat je beter eerst wat basiskennis kunt opdoen. Ook jouw laatste opmerking bevestigt dit weer.

Pagina: « vorige 1 2 3 4 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.