waarde uit database uptdaten
Krist Ensing
08/05/2013 17:29:49Ik haal een waarde uit een database en zet deze in de value van formuliervelden:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
<INPUT type="text" value="<?php echo($r["Aantal"]); ?>" size=4 name="txtAantal">
de waarde komt dus uit de database, maar ik kan hem overschrijven in het invoerveld.
als ik deze overschrijving met een sql query in de database wil invoeren, wordt deze genegegeerd en wordt bij het verversen van de pagina, de waarde weer hersteld in het invoerveld.
De query is:
<?php
$strSQL = "UPDATE tblorderregels set Aantal = '" . $aantal ."' where Artikelnummer = $artikelnummer";
$rs = mysql_query($strSQL, $db);
if (!$rs){
die("de SQL opdracht is fout<br>" . $strSQL);// mysql_close($db);
}
header ("Location: winkelwagen.php");
?>
Wat moet ik anders doen om de database te updaten met de nieuwe waarde??
de waarde komt dus uit de database, maar ik kan hem overschrijven in het invoerveld.
als ik deze overschrijving met een sql query in de database wil invoeren, wordt deze genegegeerd en wordt bij het verversen van de pagina, de waarde weer hersteld in het invoerveld.
De query is:
<?php
$strSQL = "UPDATE tblorderregels set Aantal = '" . $aantal ."' where Artikelnummer = $artikelnummer";
$rs = mysql_query($strSQL, $db);
if (!$rs){
die("de SQL opdracht is fout<br>" . $strSQL);// mysql_close($db);
}
header ("Location: winkelwagen.php");
?>
Wat moet ik anders doen om de database te updaten met de nieuwe waarde??
PHP hulp
05/01/2025 09:45:39Milo S
08/05/2013 19:05:05We zien nergens waar $artikelnummer word aangemaakt. En wat is $aantal? Wordt ook nergens aangemaakt?