Waarden in array samenvoegen
Ik heb nu:
array(array('waarde1','waarde2', 'waarde3'),
array('waarde1','waarde2', 'waarde3'));
Ik zou graag waarde 1 en waarde 2 tot 1 nieuw item in de array willen samenvoegen.
Uitkomst:
array(array('waarde1','waarde2','waarde3',','waarde1+waarde2' ),
array('waarde1','waarde2','waarde3','waarde1+waarde2' ));
Is dat mogelijk?
Geef eens unieke arraynamen aan, ik ga ervan uit dat je hier array in array gebruikt met nog een losse array?
Zet tevens je code is even tussen [.code][./code] zonder de . ervoor, dan is het allemaal wat duidelijker te lezen.
Ik heb als array:
Code (php)
1
$varf3 = array(array("07.00", "Axat", "Camping Le Moulin de Laurent","t" => false, "19.30"),array("07.30","Argeles Sur Mer","Camping Le Rousillonnais","t" => false, "20.00"))
Nu wil ik "Axat" en "Camping Le Moulin de Laurent" opnemen achteraan de array als "Axat: Camping Le Moulin de Laurent" om daarmee een dropdown lijstje te vullen in een formulier.
Ik hoop dat dit duidelijker is.
Mag ik vragen waarom je hier 3 array's voor gebruikt?
Dit is een een soort van 'ervenis', geen idee dus.
Ik zie zelf namelijk het nut van deze array niet in, waar dient hij precies voor?
Nog even terug op mijn vraag, is het mogelijk om de waarden samen te voegen?
Nog even terug op mijn vraag, waar dient de array precies voor (wat doet ie)?
Code (php)
Dit is net zo effectief en scheelt je gebruik van extra geheugen. In zijn algemeenheid is het nooit een goed idee om gegevens dubbel op te slaan. Alleen als het een zeer CPU intensieve handeling is kan je het doen om extra berekeningen te besparen. Het samenvoegen van strings vallen daar volgens mij niet onder.
Daarom was ik benieuwt waarom hij dit op deze manier toepast. Er zijn idd efficientere manieren om dit te doen.
Ruud